BUBUR NASI BERAS BARU...

June 30, 2012
Salam semua, entri kali ni hanya bubur nasi, tapi agak istimewa. Mat guna beras baru dan bukan sebarang beras, tapi ini pemberian teman d...
BUBUR NASI BERAS BARU... BUBUR NASI BERAS BARU... Reviewed by Mat Gebu on June 30, 2012 Rating: 5
GULAI SIPUT PUCUK UBI SIMPUL.. GULAI SIPUT PUCUK UBI SIMPUL.. Reviewed by Mat Gebu on June 30, 2012 Rating: 5

KANGKUNG GORENG BELACAN...

June 29, 2012
Kangkung goreng belacan pun nak jadi kan entri blog?..Tu lah kan...huhu nak buat macam mana lagi, musim malas melanda mat gebu sudahh. Ta...
KANGKUNG GORENG BELACAN... KANGKUNG GORENG BELACAN... Reviewed by Mat Gebu on June 29, 2012 Rating: 5
NASI GORENG DAGING ALA THAI.. NASI GORENG DAGING ALA THAI.. Reviewed by Mat Gebu on June 29, 2012 Rating: 5
MASAK LEMAK UDANG DENGAN NENAS. MASAK LEMAK UDANG DENGAN NENAS. Reviewed by Mat Gebu on June 28, 2012 Rating: 5

AIS KRIM PULUT HITAM...

June 28, 2012
Petang semua, panas2 ni makan ais krim sedap gak kan....erkk, mat tak boleh dah makan2 aiskrim ni semua, selain manis, kang kolestrol ai ...
AIS KRIM PULUT HITAM... AIS KRIM PULUT HITAM... Reviewed by Mat Gebu on June 28, 2012 Rating: 5

SPAGHETTI DAGING CINCANG..

June 28, 2012
Salam siang semua, selamat bertemu kembali. Malas nak masak lagi, haha, bess juga malas masak ni, tapi bukan lah tak masak langsung. Pagi...
SPAGHETTI DAGING CINCANG.. SPAGHETTI DAGING CINCANG.. Reviewed by Mat Gebu on June 28, 2012 Rating: 5
ASAM PEDAS IKAN PARI TUKA... ASAM PEDAS IKAN PARI TUKA... Reviewed by Mat Gebu on June 27, 2012 Rating: 5
BRUSSELS SPROUT WIF HONEY CHICKEN.. BRUSSELS SPROUT WIF HONEY CHICKEN.. Reviewed by Mat Gebu on June 27, 2012 Rating: 5
BUBUR PULUT HITAM...JOMM WOWWW 1001 GIVEAWAY!.. BUBUR PULUT HITAM...JOMM WOWWW 1001 GIVEAWAY!.. Reviewed by Mat Gebu on June 26, 2012 Rating: 5

AGAR-AGAR GUDEL.

June 26, 2012
Petang semua, eh ada agar2 gudel lah...Tu orang jawa lah yang kata, kalau orang kita, agar2 santan, agar2 lumut dan macam2 lagi lah. Tapi...
AGAR-AGAR GUDEL. AGAR-AGAR GUDEL. Reviewed by Mat Gebu on June 26, 2012 Rating: 5
TAK MASAK, MAKAN YANG NI SAJA... TAK MASAK, MAKAN YANG NI SAJA... Reviewed by Mat Gebu on June 26, 2012 Rating: 5
KEMUNCULAN KAK UMMI KUANTAN DI "SAJI".. KEMUNCULAN KAK UMMI KUANTAN DI "SAJI".. Reviewed by Mat Gebu on June 25, 2012 Rating: 5
MAGGI KARI KETAM MASAM MANIS.. MAGGI KARI KETAM MASAM MANIS.. Reviewed by Mat Gebu on June 25, 2012 Rating: 5
GULAI IKAN TONGKOL "REPUT".. GULAI IKAN TONGKOL "REPUT".. Reviewed by Mat Gebu on June 25, 2012 Rating: 5

AYAM MASAK MERAH

June 24, 2012
Tadi nasi tomato dan kali ni mat tulis resipi ayam masak merah. Ramai yang pandai masak ayam masak merah dan resipi, mat pasti ada pelbag...
AYAM MASAK MERAH AYAM MASAK MERAH Reviewed by Mat Gebu on June 24, 2012 Rating: 5
NASI TOMATO YANG SERBA RINGKAS. NASI TOMATO YANG SERBA RINGKAS. Reviewed by Mat Gebu on June 24, 2012 Rating: 5

GULAI PISANG LADA HITAM..

June 23, 2012
Pagi tadi sebenarnya kami ke Kluang, jadi sebelum pergi tu mat sempat masak gulai pisang lada hitam. Masa ronda2 kat tepi rumah, nampak a...
GULAI PISANG LADA HITAM.. GULAI PISANG LADA HITAM.. Reviewed by Mat Gebu on June 23, 2012 Rating: 5

CLASSIC DURIAN CHEESECAKE

June 23, 2012
Assalammualaikum, salam Sabtu dan selamat petang. Baru sempat bersiaran. Semalam mat tak masak, ok lah bukan tak masak, tapi mat masak be...
CLASSIC DURIAN CHEESECAKE CLASSIC DURIAN CHEESECAKE Reviewed by Mat Gebu on June 23, 2012 Rating: 5

APAM LABU....AKHIRNYA....

June 21, 2012
Dah seminggu rasanya mat simpan angan2 nak buat apam labu, sampai labu habis ku buat benda lain. Kemudian beli lagi sebiji, dan mat simp...
APAM LABU....AKHIRNYA.... APAM LABU....AKHIRNYA.... Reviewed by Mat Gebu on June 21, 2012 Rating: 5
GULAI KETAM LAGI....RESIPI YANG SAMA... GULAI KETAM LAGI....RESIPI YANG SAMA... Reviewed by Mat Gebu on June 21, 2012 Rating: 5

SARAPAN APA YANG ADA....

June 21, 2012
Assalammualaikum, selamat pagi Khamis. Syukur alhamdulillah. hari ni mat dah ok, bisa ulu hati tu hilang dah, cuma masih ada rasa sedikit...
SARAPAN APA YANG ADA.... SARAPAN APA YANG ADA.... Reviewed by Mat Gebu on June 21, 2012 Rating: 5
MENYESAL KALAU TENGOK!!....KATA DAHH... MENYESAL KALAU TENGOK!!....KATA DAHH... Reviewed by Mat Gebu on June 20, 2012 Rating: 5
LEPAT PISANG...BONDA YANG BIKIN.. LEPAT PISANG...BONDA YANG BIKIN.. Reviewed by Mat Gebu on June 20, 2012 Rating: 5
FILLET IKAN RANGUP MASAM MANIS.. FILLET IKAN RANGUP MASAM MANIS.. Reviewed by Mat Gebu on June 20, 2012 Rating: 5

PERINGATAN

AMARAN KERAS!!!!

DILARANG MELAKUKAN PENGAMBILAN SEBARANG MATERIAL TERUTAMA "GAMBAR" DARI BLOG INI TANPA IZIN DARI PEMILIK. HAKCIPTA TERPELIHARA.

Powered by Blogger.