RASPBERRY MUFFIN

November 30, 2008
Nak menghabiskan raspberry yang hampir "monopose"....Resipi asal kutip dari blog S_Shamen , tapi i dah modifey ikut bahan2 yang ...
RASPBERRY MUFFIN RASPBERRY MUFFIN Reviewed by Mat Gebu on November 30, 2008 Rating: 5

AYAM REMPAH RANGUP

November 30, 2008
Ini sepatutnya dah buat 2 hari lepas, tapi atas sebab2 yang tak boleh dielakkan, terpaksa lah ditangguhkan....Hari ni pun mat goreng untuk...
AYAM REMPAH RANGUP AYAM REMPAH RANGUP Reviewed by Mat Gebu on November 30, 2008 Rating: 5

KUEH LAPIS NYONYA

November 29, 2008
Suka tengok kueh lapis nyonya yang kak Jun buat...Plan nak buat semalam tapi malas melanda jiwa dan raga ku...Jadi hari ni pagi2 tadi dah...
KUEH LAPIS NYONYA KUEH LAPIS NYONYA Reviewed by Mat Gebu on November 29, 2008 Rating: 5

ASAM REBUS TUMIS

November 29, 2008
Cuaca tak menentu ni kalau makan asam rebus sedapkan, ada sambal belacan, ulam petai atau pun ulam2man lain dah cukup sangat, kena pulak n...
ASAM REBUS TUMIS ASAM REBUS TUMIS Reviewed by Mat Gebu on November 29, 2008 Rating: 5

TEMPOYAK CILI HIJAU

November 28, 2008
Bagi penggemar tempoyak, masakan ni bukan saja senang maut tapi sedap dimakan kala hangat bersama nasi hangat dan juga di malam yang hanga...
TEMPOYAK CILI HIJAU TEMPOYAK CILI HIJAU Reviewed by Mat Gebu on November 28, 2008 Rating: 5

TAT TELUR

November 27, 2008
Nak menghabiskan baki doh pastry semalam, memandangkan budak2 ada bersama, jadi kakibedal pun ramai, boleh lah memulakan projek tat telur ...
TAT TELUR TAT TELUR Reviewed by Mat Gebu on November 27, 2008 Rating: 5

MULTI-BERRY CUSTARD FLAN

November 26, 2008
Isnin hari tu, pi la beli barang2 dapur sikit, lepas tu kan ternampak Strawberry, terus beli. Tak lama lepas tu nampak pulak Blueberry, be...
MULTI-BERRY CUSTARD FLAN MULTI-BERRY CUSTARD FLAN Reviewed by Mat Gebu on November 26, 2008 Rating: 5

AWARD AND TAG FROM "V.G"

November 26, 2008
Award ni dipakej sekali dengan TAG ....Tag pulak bukan sebarang tag, 6 tag dengan 7 tunjuk sebab.....Lu tak yag pikir lah beb!!!...Luu baca...
AWARD AND TAG FROM "V.G" AWARD AND TAG FROM "V.G" Reviewed by Mat Gebu on November 26, 2008 Rating: 5

SANDWICH LOAF

November 26, 2008
Pagi tadi macam ter"rajin" nak mencuba sandwich loaf dari buku "Alex Goh" ....nama asal nya "Pullman Bread" ...
SANDWICH LOAF SANDWICH LOAF Reviewed by Mat Gebu on November 26, 2008 Rating: 5

AWARD DARI KAK LAWA....

November 26, 2008
Terima kasih pada kak lawa atas tanda ingatan ini.....Moga Allah panjangkan usia kak lawa dan juga mempelihara kesihatan kak lawa serta suk...
AWARD DARI KAK LAWA.... AWARD DARI KAK LAWA.... Reviewed by Mat Gebu on November 26, 2008 Rating: 5

UDANG BERSOS HOISIN

November 26, 2008
Hari ni buat masakan paling senang di dunia, campur antara kukus dan goreng....Lepas masak terus makan....jangan tunggu lama2 yeaa.... BA...
UDANG BERSOS HOISIN UDANG BERSOS HOISIN Reviewed by Mat Gebu on November 26, 2008 Rating: 5

RENDANG LOKAN

November 25, 2008
Sedapnya rendang lokan..boleh ganti dengan kerang, kalau guna sotong atau udang pun sedap lah agaknya.....N3 ni sepatutnya nak pos malam t...
RENDANG LOKAN RENDANG LOKAN Reviewed by Mat Gebu on November 25, 2008 Rating: 5

BLUEBERRY CUP CAKE

November 22, 2008
Atas permintaan anak2 sedara, mat pun buat lah cup cake, resipi ambil dari kek marble susu sumbangan "Norzailina Nordin" , tapi ...
BLUEBERRY CUP CAKE BLUEBERRY CUP CAKE Reviewed by Mat Gebu on November 22, 2008 Rating: 5

AWARD DARI SENOTIP SYNTE

November 22, 2008
Terima kasih pada "Senotp Synte" atas tanda ingata ini...Lepas ni kena pulak edar kan pada 7 "personaliti" pulak dan sy...
AWARD DARI SENOTIP SYNTE AWARD DARI SENOTIP SYNTE Reviewed by Mat Gebu on November 22, 2008 Rating: 5

AYAM TANDORI

November 22, 2008
Beberapa hari lepas, mat ada buat ayam tandori, tapi tak sempat nak tangkap gambar, ayam dah tinggal tulang. Kalau yang dulu mat guna remp...
AYAM TANDORI AYAM TANDORI Reviewed by Mat Gebu on November 22, 2008 Rating: 5

NASI MINYAK

November 20, 2008
Beberap hari lepas pi merayau2 kat blog kak ummi kuantan, ternampak dia buat nasi minyak, nampak sungguh mengancam nyawa u!!!...Jadi hari ...
NASI MINYAK NASI MINYAK Reviewed by Mat Gebu on November 20, 2008 Rating: 5

AYAM MASAK MADU

November 20, 2008
Resipi asal nama Ayam Merah Masak Madu, tapi kan tersilap u tulis kat gambar tu, ayam masak madu je..mintak amponn kat Lelayong (mat ambik...
AYAM MASAK MADU AYAM MASAK MADU Reviewed by Mat Gebu on November 20, 2008 Rating: 5

HATI GORENG BEREMPAH

November 20, 2008
Ini resipi senang, rasa ala2 rendang pun ada, ala2 masak kicap pun ada...Pada yang tak suka hati lembu, boleh ganti dengan daging, kalau d...
HATI GORENG BEREMPAH HATI GORENG BEREMPAH Reviewed by Mat Gebu on November 20, 2008 Rating: 5

DALCA

November 20, 2008
Dalca ni pun mat dah selalu buat....resipi boleh rujuk di sini.......
DALCA DALCA Reviewed by Mat Gebu on November 20, 2008 Rating: 5

ACAR RAMPAI

November 20, 2008
Acar Rampai biasa, resipi sama macam acar darat yang selalu mat buat, boleh rujuk resipi disini....
ACAR RAMPAI ACAR RAMPAI Reviewed by Mat Gebu on November 20, 2008 Rating: 5
AWARD DARI HANA DAN CT DELIMA... AWARD DARI HANA DAN CT DELIMA... Reviewed by Mat Gebu on November 19, 2008 Rating: 5

TAUHU MASAM MANIS

November 19, 2008
Taragak nak makan tauhu masam manis pulak, tapi bahan2 macam tak cukup, jadi bedal saja apa yang ada, kita yang buat dia kan... BAHAN-BAH...
TAUHU MASAM MANIS TAUHU MASAM MANIS Reviewed by Mat Gebu on November 19, 2008 Rating: 5

LABU MASAK LEMAK

November 19, 2008
Musim hujan2 ni, atas permintaan, mat pun masak lah lemak labu campur dengan pucuk manis....Pastu goreng ikan masin, sambal belacan dan ad...
LABU MASAK LEMAK LABU MASAK LEMAK Reviewed by Mat Gebu on November 19, 2008 Rating: 5

LEMAK CILI PADI IKAN KELI

November 17, 2008
Ini lauk tradisi orang2 Negeri Sembilan, zaman dulu mereka makan simple je, ikan keli boleh tangkap kat sawah, kelapa ambil kat pokok, cil...
LEMAK CILI PADI IKAN KELI LEMAK CILI PADI IKAN KELI Reviewed by Mat Gebu on November 17, 2008 Rating: 5

SAMBAL TUMIS LOKAN

November 17, 2008
Semalam abah mat beli lokan (tatau rupa paras "lokan" macam mana?..boleh lihat disini.... ), berat bukan main, tapi lepas rebus,...
SAMBAL TUMIS LOKAN SAMBAL TUMIS LOKAN Reviewed by Mat Gebu on November 17, 2008 Rating: 5

SAMBAL TEMPOYAK MASAK

November 17, 2008
Masa jalan kat FP Mak Lang ternampak sambal tempoyak masak (ishh..betul ke nama dia?)...tapi lain sikit dari mat punya, apa2 pun terima ka...
SAMBAL TEMPOYAK MASAK SAMBAL TEMPOYAK MASAK Reviewed by Mat Gebu on November 17, 2008 Rating: 5

ROTI NASI

November 16, 2008
Dah lama sangat nak mencuba "roti nasi" resipi dari onigiri dari MyResipi ....Rasa roti dia begitu "asli"...seakan2 ...
ROTI NASI ROTI NASI Reviewed by Mat Gebu on November 16, 2008 Rating: 5

PERINGATAN

AMARAN KERAS!!!!

DILARANG MELAKUKAN PENGAMBILAN SEBARANG MATERIAL TERUTAMA "GAMBAR" DARI BLOG INI TANPA IZIN DARI PEMILIK. HAKCIPTA TERPELIHARA.

Powered by Blogger.