RASPBERRY MUFFIN

11/30/2008 01:19:00 PM
Nak menghabiskan raspberry yang hampir "monopose"....Resipi asal kutip dari blog S_Shamen , tapi i dah modifey ikut bahan2 yang ...
RASPBERRY MUFFIN RASPBERRY MUFFIN Reviewed by Mat Gebu on 11/30/2008 01:19:00 PM Rating: 5

AYAM REMPAH RANGUP

11/30/2008 01:00:00 PM
Ini sepatutnya dah buat 2 hari lepas, tapi atas sebab2 yang tak boleh dielakkan, terpaksa lah ditangguhkan....Hari ni pun mat goreng untuk...
AYAM REMPAH RANGUP AYAM REMPAH RANGUP Reviewed by Mat Gebu on 11/30/2008 01:00:00 PM Rating: 5

KUEH LAPIS NYONYA

11/29/2008 03:12:00 PM
Suka tengok kueh lapis nyonya yang kak Jun buat...Plan nak buat semalam tapi malas melanda jiwa dan raga ku...Jadi hari ni pagi2 tadi dah...
KUEH LAPIS NYONYA KUEH LAPIS NYONYA Reviewed by Mat Gebu on 11/29/2008 03:12:00 PM Rating: 5

ASAM REBUS TUMIS

11/29/2008 01:34:00 PM
Cuaca tak menentu ni kalau makan asam rebus sedapkan, ada sambal belacan, ulam petai atau pun ulam2man lain dah cukup sangat, kena pulak n...
ASAM REBUS TUMIS ASAM REBUS TUMIS Reviewed by Mat Gebu on 11/29/2008 01:34:00 PM Rating: 5

TEMPOYAK CILI HIJAU

11/28/2008 12:10:00 PM
Bagi penggemar tempoyak, masakan ni bukan saja senang maut tapi sedap dimakan kala hangat bersama nasi hangat dan juga di malam yang hanga...
TEMPOYAK CILI HIJAU TEMPOYAK CILI HIJAU Reviewed by Mat Gebu on 11/28/2008 12:10:00 PM Rating: 5

TAT TELUR

11/27/2008 03:32:00 PM
Nak menghabiskan baki doh pastry semalam, memandangkan budak2 ada bersama, jadi kakibedal pun ramai, boleh lah memulakan projek tat telur ...
TAT TELUR TAT TELUR Reviewed by Mat Gebu on 11/27/2008 03:32:00 PM Rating: 5

MULTI-BERRY CUSTARD FLAN

11/26/2008 06:40:00 PM
Isnin hari tu, pi la beli barang2 dapur sikit, lepas tu kan ternampak Strawberry, terus beli. Tak lama lepas tu nampak pulak Blueberry, be...
MULTI-BERRY CUSTARD FLAN MULTI-BERRY CUSTARD FLAN Reviewed by Mat Gebu on 11/26/2008 06:40:00 PM Rating: 5

AWARD AND TAG FROM "V.G"

11/26/2008 05:56:00 PM
Award ni dipakej sekali dengan TAG ....Tag pulak bukan sebarang tag, 6 tag dengan 7 tunjuk sebab.....Lu tak yag pikir lah beb!!!...Luu baca...
AWARD AND TAG FROM "V.G" AWARD AND TAG FROM "V.G" Reviewed by Mat Gebu on 11/26/2008 05:56:00 PM Rating: 5

SANDWICH LOAF

11/26/2008 05:33:00 PM
Pagi tadi macam ter"rajin" nak mencuba sandwich loaf dari buku "Alex Goh" ....nama asal nya "Pullman Bread" ...
SANDWICH LOAF SANDWICH LOAF Reviewed by Mat Gebu on 11/26/2008 05:33:00 PM Rating: 5

AWARD DARI KAK LAWA....

11/26/2008 05:21:00 PM
Terima kasih pada kak lawa atas tanda ingatan ini.....Moga Allah panjangkan usia kak lawa dan juga mempelihara kesihatan kak lawa serta suk...
AWARD DARI KAK LAWA.... AWARD DARI KAK LAWA.... Reviewed by Mat Gebu on 11/26/2008 05:21:00 PM Rating: 5

UDANG BERSOS HOISIN

11/26/2008 04:11:00 PM
Hari ni buat masakan paling senang di dunia, campur antara kukus dan goreng....Lepas masak terus makan....jangan tunggu lama2 yeaa.... BA...
UDANG BERSOS HOISIN UDANG BERSOS HOISIN Reviewed by Mat Gebu on 11/26/2008 04:11:00 PM Rating: 5

RENDANG LOKAN

11/25/2008 11:36:00 AM
Sedapnya rendang lokan..boleh ganti dengan kerang, kalau guna sotong atau udang pun sedap lah agaknya.....N3 ni sepatutnya nak pos malam t...
RENDANG LOKAN RENDANG LOKAN Reviewed by Mat Gebu on 11/25/2008 11:36:00 AM Rating: 5

BLUEBERRY CUP CAKE

11/22/2008 04:53:00 PM
Atas permintaan anak2 sedara, mat pun buat lah cup cake, resipi ambil dari kek marble susu sumbangan "Norzailina Nordin" , tapi ...
BLUEBERRY CUP CAKE BLUEBERRY CUP CAKE Reviewed by Mat Gebu on 11/22/2008 04:53:00 PM Rating: 5

AWARD DARI SENOTIP SYNTE

11/22/2008 04:39:00 PM
Terima kasih pada "Senotp Synte" atas tanda ingata ini...Lepas ni kena pulak edar kan pada 7 "personaliti" pulak dan sy...
AWARD DARI SENOTIP SYNTE AWARD DARI SENOTIP SYNTE Reviewed by Mat Gebu on 11/22/2008 04:39:00 PM Rating: 5

AYAM TANDORI

11/22/2008 11:58:00 AM
Beberapa hari lepas, mat ada buat ayam tandori, tapi tak sempat nak tangkap gambar, ayam dah tinggal tulang. Kalau yang dulu mat guna remp...
AYAM TANDORI AYAM TANDORI Reviewed by Mat Gebu on 11/22/2008 11:58:00 AM Rating: 5

NASI MINYAK

11/20/2008 08:58:00 PM
Beberap hari lepas pi merayau2 kat blog kak ummi kuantan, ternampak dia buat nasi minyak, nampak sungguh mengancam nyawa u!!!...Jadi hari ...
NASI MINYAK NASI MINYAK Reviewed by Mat Gebu on 11/20/2008 08:58:00 PM Rating: 5

AYAM MASAK MADU

11/20/2008 08:46:00 PM
Resipi asal nama Ayam Merah Masak Madu, tapi kan tersilap u tulis kat gambar tu, ayam masak madu je..mintak amponn kat Lelayong (mat ambik...
AYAM MASAK MADU AYAM MASAK MADU Reviewed by Mat Gebu on 11/20/2008 08:46:00 PM Rating: 5

HATI GORENG BEREMPAH

11/20/2008 08:36:00 PM
Ini resipi senang, rasa ala2 rendang pun ada, ala2 masak kicap pun ada...Pada yang tak suka hati lembu, boleh ganti dengan daging, kalau d...
HATI GORENG BEREMPAH HATI GORENG BEREMPAH Reviewed by Mat Gebu on 11/20/2008 08:36:00 PM Rating: 5

DALCA

11/20/2008 08:25:00 PM
Dalca ni pun mat dah selalu buat....resipi boleh rujuk di sini.......
DALCA DALCA Reviewed by Mat Gebu on 11/20/2008 08:25:00 PM Rating: 5

ACAR RAMPAI

11/20/2008 08:01:00 PM
Acar Rampai biasa, resipi sama macam acar darat yang selalu mat buat, boleh rujuk resipi disini....
ACAR RAMPAI ACAR RAMPAI Reviewed by Mat Gebu on 11/20/2008 08:01:00 PM Rating: 5
AWARD DARI HANA DAN CT DELIMA... AWARD DARI HANA DAN CT DELIMA... Reviewed by Mat Gebu on 11/19/2008 08:39:00 PM Rating: 5

TAUHU MASAM MANIS

11/19/2008 12:45:00 PM
Taragak nak makan tauhu masam manis pulak, tapi bahan2 macam tak cukup, jadi bedal saja apa yang ada, kita yang buat dia kan... BAHAN-BAH...
TAUHU MASAM MANIS TAUHU MASAM MANIS Reviewed by Mat Gebu on 11/19/2008 12:45:00 PM Rating: 5

LABU MASAK LEMAK

11/19/2008 11:58:00 AM
Musim hujan2 ni, atas permintaan, mat pun masak lah lemak labu campur dengan pucuk manis....Pastu goreng ikan masin, sambal belacan dan ad...
LABU MASAK LEMAK LABU MASAK LEMAK Reviewed by Mat Gebu on 11/19/2008 11:58:00 AM Rating: 5

LEMAK CILI PADI IKAN KELI

11/17/2008 05:40:00 PM
Ini lauk tradisi orang2 Negeri Sembilan, zaman dulu mereka makan simple je, ikan keli boleh tangkap kat sawah, kelapa ambil kat pokok, cil...
LEMAK CILI PADI IKAN KELI LEMAK CILI PADI IKAN KELI Reviewed by Mat Gebu on 11/17/2008 05:40:00 PM Rating: 5

SAMBAL TUMIS LOKAN

11/17/2008 05:30:00 PM
Semalam abah mat beli lokan (tatau rupa paras "lokan" macam mana?..boleh lihat disini.... ), berat bukan main, tapi lepas rebus,...
SAMBAL TUMIS LOKAN SAMBAL TUMIS LOKAN Reviewed by Mat Gebu on 11/17/2008 05:30:00 PM Rating: 5

SAMBAL TEMPOYAK MASAK

11/17/2008 05:09:00 PM
Masa jalan kat FP Mak Lang ternampak sambal tempoyak masak (ishh..betul ke nama dia?)...tapi lain sikit dari mat punya, apa2 pun terima ka...
SAMBAL TEMPOYAK MASAK SAMBAL TEMPOYAK MASAK Reviewed by Mat Gebu on 11/17/2008 05:09:00 PM Rating: 5

ROTI NASI

11/16/2008 03:22:00 PM
Dah lama sangat nak mencuba "roti nasi" resipi dari onigiri dari MyResipi ....Rasa roti dia begitu "asli"...seakan2 ...
ROTI NASI ROTI NASI Reviewed by Mat Gebu on 11/16/2008 03:22:00 PM Rating: 5

PERINGATAN

AMARAN KERAS!!!!

DILARANG MELAKUKAN PENGAMBILAN SEBARANG MATERIAL TERUTAMA "GAMBAR" DARI BLOG INI TANPA IZIN DARI PEMILIK. HAKCIPTA TERPELIHARA.

Powered by Blogger.