IKAN MASIN GORENG ASAM

6/30/2008 06:29:00 PM
Yang ni mudah disediakan...makan dengan bubur...Haiyooo!!!!, manyakkk sedappp waa cakap sama luu beb!!!! (tapi itu waa punya tekak ada kata...
IKAN MASIN GORENG ASAM IKAN MASIN GORENG ASAM Reviewed by Mat Gebu on 6/30/2008 06:29:00 PM Rating: 5

LEMAK KANGKUNG & KELEDEK

6/30/2008 06:06:00 PM
Ishh!!!...Lemak Kangkung & Keledek, lupakan yea kolestrol sekejap..memang seram kan, tapi makan lah isi dia, kuah bagi kat sesapa..aha...
LEMAK KANGKUNG & KELEDEK LEMAK KANGKUNG & KELEDEK Reviewed by Mat Gebu on 6/30/2008 06:06:00 PM Rating: 5

SUP TELUR & SAYUR

6/29/2008 02:11:00 PM
Cuasa panas, eloklah kalau kita makan jenis2 "sup", macam hari ni mat masak simple dan cepat. Ini sama macam sup kentang yang bias...
SUP TELUR & SAYUR SUP TELUR & SAYUR Reviewed by Mat Gebu on 6/29/2008 02:11:00 PM Rating: 5

BUBUR PULUT HITAM

6/28/2008 02:26:00 PM
Tengok2 dalam freezer ada stok pulut hitam lagi, projek seterusnya "Bubur Pulut Hitam" . Kalau ada "pressure cooker" k...
BUBUR PULUT HITAM BUBUR PULUT HITAM Reviewed by Mat Gebu on 6/28/2008 02:26:00 PM Rating: 5

SAYUR CAMPUR SIAM

6/28/2008 01:53:00 PM
Resipi mudah dan senang, sedap dimakan bersama nasi hangat atau pun bubur nasi..... Bahan-Bahannya :-) 250 g udang sederhana besar, kupa...
SAYUR CAMPUR SIAM SAYUR CAMPUR SIAM Reviewed by Mat Gebu on 6/28/2008 01:53:00 PM Rating: 5

KARI IKAN GAYA GOA

6/26/2008 12:46:00 PM
Resipi dapat dari buku "Sedapnyaaa 2" oleh Chef Wan ....Tertarik dengan bahan2nya yang mudah. Rasa sedap, agak "mild" ...
KARI IKAN GAYA GOA KARI IKAN GAYA GOA Reviewed by Mat Gebu on 6/26/2008 12:46:00 PM Rating: 5

KUIH SAGO LAPIS

6/25/2008 07:58:00 PM
Resipi asal dari "Florence Tan" , chef nyonya yang femes tu, kuih ni sedap, tak manis, lemak2 dan harum dengan bau pandan dan ro...
KUIH SAGO LAPIS KUIH SAGO LAPIS Reviewed by Mat Gebu on 6/25/2008 07:58:00 PM Rating: 5

BANGKIT PANDAN

6/25/2008 07:08:00 PM
Petang tadi, mat ada projek bangkit dengan anak2 buah...Kesian pulak sebab bangkit yang buat dulu tu tak cukup u...Paling kesian yg kecik se...
BANGKIT PANDAN BANGKIT PANDAN Reviewed by Mat Gebu on 6/25/2008 07:08:00 PM Rating: 5

LEMAK PEGAGA KELEDEK

6/25/2008 12:31:00 PM
Selain dibuat urap, pegaga pun sedap dimasak lemak dengan keledek, lepas tu makan dengan nasi hangat, nak ngam lagi ada sambal belacan, ik...
LEMAK PEGAGA KELEDEK LEMAK PEGAGA KELEDEK Reviewed by Mat Gebu on 6/25/2008 12:31:00 PM Rating: 5

SAMBAL IKAN NENAS

6/25/2008 12:17:00 PM
Ini resipi sendiri selepas menggabungkan beberapa bahan yang ada. Senang dan mudah..... Bahan-Bahannya :-) 4 - 5 ekor ikan kembong 1 tin...
SAMBAL IKAN NENAS SAMBAL IKAN NENAS Reviewed by Mat Gebu on 6/25/2008 12:17:00 PM Rating: 5

STRAWBERRY BANANA CAKE

6/24/2008 02:56:00 PM
Bukan saja mudah untuk dibuat, lembut, lembap dan sedap. Mat kerap buat resipi kek ni jika ada pisang masak. Strawberry boleh diabaikan ata...
STRAWBERRY BANANA CAKE STRAWBERRY BANANA CAKE Reviewed by Mat Gebu on 6/24/2008 02:56:00 PM Rating: 5

TOM YAM MEE

6/23/2008 08:52:00 PM
Ini resipi datang dari dapur "suhana" juga.....untuk bonda mat berbuka puasa tadi....resipi tomyam biasa cuma dimakan bersama me...
TOM YAM MEE TOM YAM MEE Reviewed by Mat Gebu on 6/23/2008 08:52:00 PM Rating: 5

JAPANESE BEANCURD

6/23/2008 08:25:00 PM
Resipi asal dari "Suhana" tapi mat cilok dari dapur "kak jun" ...sedap dan senang, makan dengan nasi hangat lagi se...
JAPANESE BEANCURD JAPANESE BEANCURD Reviewed by Mat Gebu on 6/23/2008 08:25:00 PM Rating: 5

BUN KARI

6/22/2008 07:29:00 PM
Bun kari....resipi doh masih guna "basic sweet dough" dari mama fami yang anggun itteww!!! Mat buat dapat 16 biji bun yang ...
BUN KARI BUN KARI Reviewed by Mat Gebu on 6/22/2008 07:29:00 PM Rating: 5

TAG DARI DAFFODIL....

6/22/2008 05:57:00 PM
~: DAFFODIL :~ Tadi mat dapat TAG dari "Daffodil"......Jom tengokk!!!! 7 tentang diri ku :-) Manusia biasa tiada kelebihan dan ti...
TAG DARI DAFFODIL.... TAG DARI DAFFODIL.... Reviewed by Mat Gebu on 6/22/2008 05:57:00 PM Rating: 5

BANGKIT KELADI

6/21/2008 06:11:00 PM
Salam untuk semua, hari ni mat sengaja buat "kuih bangkit", tapi bangkit bukan sebarang bangkit u, kita modifey letak perisa kel...
BANGKIT KELADI BANGKIT KELADI Reviewed by Mat Gebu on 6/21/2008 06:11:00 PM Rating: 5

CHOC-CHEESE MUFFIN

6/19/2008 07:52:00 PM
Muffin yang mudah cepat dan senang, tapi hasil dia...hmm hingga menjilat jari uu!!! Tak payah guna mixer atau peralatan canggih (tapi oven...
CHOC-CHEESE MUFFIN CHOC-CHEESE MUFFIN Reviewed by Mat Gebu on 6/19/2008 07:52:00 PM Rating: 5

LONTONG

6/19/2008 07:36:00 PM
Jemput makan "Lontong" semua!!!, ini makanan2 biasa lah yang tekak2 orang Malaysia dan Singapura makan. Jadi mat tak payah lah l...
LONTONG LONTONG Reviewed by Mat Gebu on 6/19/2008 07:36:00 PM Rating: 5

ROTI AGAIN!!!!

6/17/2008 01:42:00 PM
Ini lah penangan "roti mama fami" permintaan nya ganasss u, anak buah mat pun suka, jadi mat pun buat lahh, tapi roti yang atas ...
ROTI AGAIN!!!! ROTI AGAIN!!!! Reviewed by Mat Gebu on 6/17/2008 01:42:00 PM Rating: 5

LAKSA SARAWAK

6/16/2008 07:53:00 PM
Jeng..jeng..jeng, tiba2kan dengan rajinnya ter"magic"...muncul "Laksa Sarawak" ...ahakss, ini kes teruja tengok laksa ...
LAKSA SARAWAK LAKSA SARAWAK Reviewed by Mat Gebu on 6/16/2008 07:53:00 PM Rating: 5

DALCA & ROTI CANAI

6/16/2008 07:47:00 PM
Petang ni cuaca mendung, hujan pulak tu, memandang kan ada stok roti canai "segera", tinggal buat dalca saja lah, untuk santapan...
DALCA & ROTI CANAI DALCA & ROTI CANAI Reviewed by Mat Gebu on 6/16/2008 07:47:00 PM Rating: 5

ROTI MAMA FAMI

6/15/2008 05:06:00 PM
Kertas yang salin resipi roti "Mama Fami" ni dah naik lebam, kena kunyit lain, terpercik cili kisar lain, tapi tak buat2 jugak,...
ROTI MAMA FAMI ROTI MAMA FAMI Reviewed by Mat Gebu on 6/15/2008 05:06:00 PM Rating: 5

CHOC-CHIP ALMOND MUFFIN

6/14/2008 07:16:00 PM
Salam sejahtera untuk semua....Hari ni untuk minum petang, kita buat "choc-chip almond muffin" kelas kan nama dia, lembut, lemak...
CHOC-CHIP ALMOND MUFFIN CHOC-CHIP ALMOND MUFFIN Reviewed by Mat Gebu on 6/14/2008 07:16:00 PM Rating: 5

APPLE BREAD PUDDING

6/13/2008 01:11:00 PM
Apple bread pudding yang sedap, harum, manis2 manja dan paling penting mudah dibuat, kombinasi telur, vanilla, susu, mentega dan serbuk k...
APPLE BREAD PUDDING APPLE BREAD PUDDING Reviewed by Mat Gebu on 6/13/2008 01:11:00 PM Rating: 5

MEE UDANG TOMATO

6/12/2008 06:40:00 PM
Kadang2kan kepala naik pening, mata sampai juling nak memikirkan masakan yang mudah tapi sedap...yelah sedap pada tekak kita tak semestiny...
MEE UDANG TOMATO MEE UDANG TOMATO Reviewed by Mat Gebu on 6/12/2008 06:40:00 PM Rating: 5

KARI IKAN PARANG

6/11/2008 12:00:00 PM
Kari yang mudah dan cepat, dah lah tu tak pedas, sesuai untuk budak, tapi kena lah tukar jenis ikan yang tidak banyak tulang kalau nak dis...
KARI IKAN PARANG KARI IKAN PARANG Reviewed by Mat Gebu on 6/11/2008 12:00:00 PM Rating: 5

FUCUK MASAK LEMAK

6/11/2008 11:56:00 AM
Bila ada sambal belacan kan....jeng...jeng...jeng, terus muncul masak lemak fucuk....Ngam kan?...Wokey resipi tak bagi sebab lauk "re...
FUCUK MASAK LEMAK FUCUK MASAK LEMAK Reviewed by Mat Gebu on 6/11/2008 11:56:00 AM Rating: 5

SAMBAL KUININ (KUINI)

6/11/2008 11:49:00 AM
Sambal buah kuinin (atau buah "kuini"?) yang begitu "power" sangat. Pedas, manis, harum, lemak, masin dan keenakan gab...
SAMBAL KUININ (KUINI) SAMBAL KUININ (KUINI) Reviewed by Mat Gebu on 6/11/2008 11:49:00 AM Rating: 5

BENING BETIK

6/10/2008 02:06:00 PM
Ini lauk memang kampung mari...mat memang suka lauk macam ni, bukan saja sihat dan mudah, tapi sedap (untuk yang biasa makan lahh!!!).... ...
BENING BETIK BENING BETIK Reviewed by Mat Gebu on 6/10/2008 02:06:00 PM Rating: 5

LAKSA MEE HOON

6/09/2008 04:34:00 PM
Ini macam laksa biasa cuma mee laksa ditukar dengan mee hoon (kes kehabisan stok mee laksa!!), mudah dan senang disediakan walau pun bahan...
LAKSA MEE HOON LAKSA MEE HOON Reviewed by Mat Gebu on 6/09/2008 04:34:00 PM Rating: 5

BERRY CHEESE MUFFIN

6/08/2008 12:46:00 PM
Muffin yang sedap, lembut dan rasa yang begitu menawan. Resipi asal dari "Biduri" , tapi mat ubahsuai sedikit berdasarkan apa2 b...
BERRY CHEESE MUFFIN BERRY CHEESE MUFFIN Reviewed by Mat Gebu on 6/08/2008 12:46:00 PM Rating: 5
BUAH TANGAN DARI "DAYANG"..... BUAH TANGAN DARI "DAYANG"..... Reviewed by Mat Gebu on 6/05/2008 12:42:00 PM Rating: 5

TAG DARI "ROZZAN"....

6/05/2008 12:20:00 PM
"TAG" ni sebenarnya mat dah buat dulu, tapi tak pelah, tak dosa kan kalau kita buat lagi sekali, terima kasih pada Rozzan kerana s...
TAG DARI "ROZZAN".... TAG DARI "ROZZAN".... Reviewed by Mat Gebu on 6/05/2008 12:20:00 PM Rating: 5

KUIH LAPIS PELANGI

6/03/2008 05:17:00 PM
Ini kuih lapis resipi rozzan yang mat saja letak warna2 pelangi...saja nak test kaler, anak2 buah pun suka sebab bewarna-warni dan nampak ...
KUIH LAPIS PELANGI KUIH LAPIS PELANGI Reviewed by Mat Gebu on 6/03/2008 05:17:00 PM Rating: 5

NASI LEMAK NYONYA

6/03/2008 02:34:00 PM
Nasi Lemak Nyonya, tak lari jauh dari nasi2 lemak biasa, cuma ada sedikitttt sahaja perbezaan dalam teknik memasak, kalau nak kukus pun bo...
NASI LEMAK NYONYA NASI LEMAK NYONYA Reviewed by Mat Gebu on 6/03/2008 02:34:00 PM Rating: 5
INCHE KABIN (AYAM GORENG KARI) INCHE KABIN (AYAM GORENG KARI) Reviewed by Mat Gebu on 6/03/2008 02:19:00 PM Rating: 5

SAMBAL TUMIS NYONYA

6/03/2008 02:09:00 PM
Salam untuk semua, ini resipi sambal tumis nyonya yang agak berbeza sedikit penggunaan bahan2 dalamnya, rasa yang unik dan harum, sesuai s...
SAMBAL TUMIS NYONYA SAMBAL TUMIS NYONYA Reviewed by Mat Gebu on 6/03/2008 02:09:00 PM Rating: 5

PERINGATAN

AMARAN KERAS!!!!

DILARANG MELAKUKAN PENGAMBILAN SEBARANG MATERIAL TERUTAMA "GAMBAR" DARI BLOG INI TANPA IZIN DARI PEMILIK. HAKCIPTA TERPELIHARA.

Powered by Blogger.