IKAN MASIN GORENG ASAM

June 30, 2008
Yang ni mudah disediakan...makan dengan bubur...Haiyooo!!!!, manyakkk sedappp waa cakap sama luu beb!!!! (tapi itu waa punya tekak ada kata...
IKAN MASIN GORENG ASAM IKAN MASIN GORENG ASAM Reviewed by Mat Gebu on June 30, 2008 Rating: 5

LEMAK KANGKUNG & KELEDEK

June 30, 2008
Ishh!!!...Lemak Kangkung & Keledek, lupakan yea kolestrol sekejap..memang seram kan, tapi makan lah isi dia, kuah bagi kat sesapa..aha...
LEMAK KANGKUNG & KELEDEK LEMAK KANGKUNG & KELEDEK Reviewed by Mat Gebu on June 30, 2008 Rating: 5

SUP TELUR & SAYUR

June 29, 2008
Cuasa panas, eloklah kalau kita makan jenis2 "sup", macam hari ni mat masak simple dan cepat. Ini sama macam sup kentang yang bias...
SUP TELUR & SAYUR SUP TELUR & SAYUR Reviewed by Mat Gebu on June 29, 2008 Rating: 5

BUBUR PULUT HITAM

June 28, 2008
Tengok2 dalam freezer ada stok pulut hitam lagi, projek seterusnya "Bubur Pulut Hitam" . Kalau ada "pressure cooker" k...
BUBUR PULUT HITAM BUBUR PULUT HITAM Reviewed by Mat Gebu on June 28, 2008 Rating: 5

SAYUR CAMPUR SIAM

June 28, 2008
Resipi mudah dan senang, sedap dimakan bersama nasi hangat atau pun bubur nasi..... Bahan-Bahannya :-) 250 g udang sederhana besar, kupa...
SAYUR CAMPUR SIAM SAYUR CAMPUR SIAM Reviewed by Mat Gebu on June 28, 2008 Rating: 5

KARI IKAN GAYA GOA

June 26, 2008
Resipi dapat dari buku "Sedapnyaaa 2" oleh Chef Wan ....Tertarik dengan bahan2nya yang mudah. Rasa sedap, agak "mild" ...
KARI IKAN GAYA GOA KARI IKAN GAYA GOA Reviewed by Mat Gebu on June 26, 2008 Rating: 5

KUIH SAGO LAPIS

June 25, 2008
Resipi asal dari "Florence Tan" , chef nyonya yang femes tu, kuih ni sedap, tak manis, lemak2 dan harum dengan bau pandan dan ro...
KUIH SAGO LAPIS KUIH SAGO LAPIS Reviewed by Mat Gebu on June 25, 2008 Rating: 5

BANGKIT PANDAN

June 25, 2008
Petang tadi, mat ada projek bangkit dengan anak2 buah...Kesian pulak sebab bangkit yang buat dulu tu tak cukup u...Paling kesian yg kecik se...
BANGKIT PANDAN BANGKIT PANDAN Reviewed by Mat Gebu on June 25, 2008 Rating: 5

LEMAK PEGAGA KELEDEK

June 25, 2008
Selain dibuat urap, pegaga pun sedap dimasak lemak dengan keledek, lepas tu makan dengan nasi hangat, nak ngam lagi ada sambal belacan, ik...
LEMAK PEGAGA KELEDEK LEMAK PEGAGA KELEDEK Reviewed by Mat Gebu on June 25, 2008 Rating: 5

SAMBAL IKAN NENAS

June 25, 2008
Ini resipi sendiri selepas menggabungkan beberapa bahan yang ada. Senang dan mudah..... Bahan-Bahannya :-) 4 - 5 ekor ikan kembong 1 tin...
SAMBAL IKAN NENAS SAMBAL IKAN NENAS Reviewed by Mat Gebu on June 25, 2008 Rating: 5

STRAWBERRY BANANA CAKE

June 24, 2008
Bukan saja mudah untuk dibuat, lembut, lembap dan sedap. Mat kerap buat resipi kek ni jika ada pisang masak. Strawberry boleh diabaikan ata...
STRAWBERRY BANANA CAKE STRAWBERRY BANANA CAKE Reviewed by Mat Gebu on June 24, 2008 Rating: 5

TOM YAM MEE

June 23, 2008
Ini resipi datang dari dapur "suhana" juga.....untuk bonda mat berbuka puasa tadi....resipi tomyam biasa cuma dimakan bersama me...
TOM YAM MEE TOM YAM MEE Reviewed by Mat Gebu on June 23, 2008 Rating: 5

JAPANESE BEANCURD

June 23, 2008
Resipi asal dari "Suhana" tapi mat cilok dari dapur "kak jun" ...sedap dan senang, makan dengan nasi hangat lagi se...
JAPANESE BEANCURD JAPANESE BEANCURD Reviewed by Mat Gebu on June 23, 2008 Rating: 5

BUN KARI

June 22, 2008
Bun kari....resipi doh masih guna "basic sweet dough" dari mama fami yang anggun itteww!!! Mat buat dapat 16 biji bun yang ...
BUN KARI BUN KARI Reviewed by Mat Gebu on June 22, 2008 Rating: 5

TAG DARI DAFFODIL....

June 22, 2008
~: DAFFODIL :~ Tadi mat dapat TAG dari "Daffodil"......Jom tengokk!!!! 7 tentang diri ku :-) Manusia biasa tiada kelebihan dan ti...
TAG DARI DAFFODIL.... TAG DARI DAFFODIL.... Reviewed by Mat Gebu on June 22, 2008 Rating: 5

BANGKIT KELADI

June 21, 2008
Salam untuk semua, hari ni mat sengaja buat "kuih bangkit", tapi bangkit bukan sebarang bangkit u, kita modifey letak perisa kel...
BANGKIT KELADI BANGKIT KELADI Reviewed by Mat Gebu on June 21, 2008 Rating: 5

CHOC-CHEESE MUFFIN

June 19, 2008
Muffin yang mudah cepat dan senang, tapi hasil dia...hmm hingga menjilat jari uu!!! Tak payah guna mixer atau peralatan canggih (tapi oven...
CHOC-CHEESE MUFFIN CHOC-CHEESE MUFFIN Reviewed by Mat Gebu on June 19, 2008 Rating: 5

LONTONG

June 19, 2008
Jemput makan "Lontong" semua!!!, ini makanan2 biasa lah yang tekak2 orang Malaysia dan Singapura makan. Jadi mat tak payah lah l...
LONTONG LONTONG Reviewed by Mat Gebu on June 19, 2008 Rating: 5

ROTI AGAIN!!!!

June 17, 2008
Ini lah penangan "roti mama fami" permintaan nya ganasss u, anak buah mat pun suka, jadi mat pun buat lahh, tapi roti yang atas ...
ROTI AGAIN!!!! ROTI AGAIN!!!! Reviewed by Mat Gebu on June 17, 2008 Rating: 5

LAKSA SARAWAK

June 16, 2008
Jeng..jeng..jeng, tiba2kan dengan rajinnya ter"magic"...muncul "Laksa Sarawak" ...ahakss, ini kes teruja tengok laksa ...
LAKSA SARAWAK LAKSA SARAWAK Reviewed by Mat Gebu on June 16, 2008 Rating: 5

DALCA & ROTI CANAI

June 16, 2008
Petang ni cuaca mendung, hujan pulak tu, memandang kan ada stok roti canai "segera", tinggal buat dalca saja lah, untuk santapan...
DALCA & ROTI CANAI DALCA & ROTI CANAI Reviewed by Mat Gebu on June 16, 2008 Rating: 5

ROTI MAMA FAMI

June 15, 2008
Kertas yang salin resipi roti "Mama Fami" ni dah naik lebam, kena kunyit lain, terpercik cili kisar lain, tapi tak buat2 jugak,...
ROTI MAMA FAMI ROTI MAMA FAMI Reviewed by Mat Gebu on June 15, 2008 Rating: 5

CHOC-CHIP ALMOND MUFFIN

June 14, 2008
Salam sejahtera untuk semua....Hari ni untuk minum petang, kita buat "choc-chip almond muffin" kelas kan nama dia, lembut, lemak...
CHOC-CHIP ALMOND MUFFIN CHOC-CHIP ALMOND MUFFIN Reviewed by Mat Gebu on June 14, 2008 Rating: 5

APPLE BREAD PUDDING

June 13, 2008
Apple bread pudding yang sedap, harum, manis2 manja dan paling penting mudah dibuat, kombinasi telur, vanilla, susu, mentega dan serbuk k...
APPLE BREAD PUDDING APPLE BREAD PUDDING Reviewed by Mat Gebu on June 13, 2008 Rating: 5

MEE UDANG TOMATO

June 12, 2008
Kadang2kan kepala naik pening, mata sampai juling nak memikirkan masakan yang mudah tapi sedap...yelah sedap pada tekak kita tak semestiny...
MEE UDANG TOMATO MEE UDANG TOMATO Reviewed by Mat Gebu on June 12, 2008 Rating: 5

KARI IKAN PARANG

June 11, 2008
Kari yang mudah dan cepat, dah lah tu tak pedas, sesuai untuk budak, tapi kena lah tukar jenis ikan yang tidak banyak tulang kalau nak dis...
KARI IKAN PARANG KARI IKAN PARANG Reviewed by Mat Gebu on June 11, 2008 Rating: 5

FUCUK MASAK LEMAK

June 11, 2008
Bila ada sambal belacan kan....jeng...jeng...jeng, terus muncul masak lemak fucuk....Ngam kan?...Wokey resipi tak bagi sebab lauk "re...
FUCUK MASAK LEMAK FUCUK MASAK LEMAK Reviewed by Mat Gebu on June 11, 2008 Rating: 5

SAMBAL KUININ (KUINI)

June 11, 2008
Sambal buah kuinin (atau buah "kuini"?) yang begitu "power" sangat. Pedas, manis, harum, lemak, masin dan keenakan gab...
SAMBAL KUININ (KUINI) SAMBAL KUININ (KUINI) Reviewed by Mat Gebu on June 11, 2008 Rating: 5

BENING BETIK

June 10, 2008
Ini lauk memang kampung mari...mat memang suka lauk macam ni, bukan saja sihat dan mudah, tapi sedap (untuk yang biasa makan lahh!!!).... ...
BENING BETIK BENING BETIK Reviewed by Mat Gebu on June 10, 2008 Rating: 5

LAKSA MEE HOON

June 09, 2008
Ini macam laksa biasa cuma mee laksa ditukar dengan mee hoon (kes kehabisan stok mee laksa!!), mudah dan senang disediakan walau pun bahan...
LAKSA MEE HOON LAKSA MEE HOON Reviewed by Mat Gebu on June 09, 2008 Rating: 5

BERRY CHEESE MUFFIN

June 08, 2008
Muffin yang sedap, lembut dan rasa yang begitu menawan. Resipi asal dari "Biduri" , tapi mat ubahsuai sedikit berdasarkan apa2 b...
BERRY CHEESE MUFFIN BERRY CHEESE MUFFIN Reviewed by Mat Gebu on June 08, 2008 Rating: 5
BUAH TANGAN DARI "DAYANG"..... BUAH TANGAN DARI "DAYANG"..... Reviewed by Mat Gebu on June 05, 2008 Rating: 5

TAG DARI "ROZZAN"....

June 05, 2008
"TAG" ni sebenarnya mat dah buat dulu, tapi tak pelah, tak dosa kan kalau kita buat lagi sekali, terima kasih pada Rozzan kerana s...
TAG DARI "ROZZAN".... TAG DARI "ROZZAN".... Reviewed by Mat Gebu on June 05, 2008 Rating: 5

KUIH LAPIS PELANGI

June 03, 2008
Ini kuih lapis resipi rozzan yang mat saja letak warna2 pelangi...saja nak test kaler, anak2 buah pun suka sebab bewarna-warni dan nampak ...
KUIH LAPIS PELANGI KUIH LAPIS PELANGI Reviewed by Mat Gebu on June 03, 2008 Rating: 5

NASI LEMAK NYONYA

June 03, 2008
Nasi Lemak Nyonya, tak lari jauh dari nasi2 lemak biasa, cuma ada sedikitttt sahaja perbezaan dalam teknik memasak, kalau nak kukus pun bo...
NASI LEMAK NYONYA NASI LEMAK NYONYA Reviewed by Mat Gebu on June 03, 2008 Rating: 5
INCHE KABIN (AYAM GORENG KARI) INCHE KABIN (AYAM GORENG KARI) Reviewed by Mat Gebu on June 03, 2008 Rating: 5

SAMBAL TUMIS NYONYA

June 03, 2008
Salam untuk semua, ini resipi sambal tumis nyonya yang agak berbeza sedikit penggunaan bahan2 dalamnya, rasa yang unik dan harum, sesuai s...
SAMBAL TUMIS NYONYA SAMBAL TUMIS NYONYA Reviewed by Mat Gebu on June 03, 2008 Rating: 5

PERINGATAN

AMARAN KERAS!!!!

DILARANG MELAKUKAN PENGAMBILAN SEBARANG MATERIAL TERUTAMA "GAMBAR" DARI BLOG INI TANPA IZIN DARI PEMILIK. HAKCIPTA TERPELIHARA.

Powered by Blogger.