2012 PENUH KENANGAN, 2013 DENGAN HARAPAN.. 2012 PENUH KENANGAN, 2013 DENGAN HARAPAN.. Reviewed by Mat Gebu on December 31, 2012 Rating: 5
ASAM REBUS UBI KAYU 'TOK HASSAN'.. ASAM REBUS UBI KAYU 'TOK HASSAN'.. Reviewed by Mat Gebu on December 31, 2012 Rating: 5
AYAM PONG TEH DARI DAPUR CHE MAT.. AYAM PONG TEH DARI DAPUR CHE MAT.. Reviewed by Mat Gebu on December 31, 2012 Rating: 5
LAKSA JOHOR....TAK SUDAH..SUDAH!!.. LAKSA JOHOR....TAK SUDAH..SUDAH!!.. Reviewed by Mat Gebu on December 30, 2012 Rating: 5
KEK NANGKA MADU....ERRRR 'MADU'?.... KEK NANGKA MADU....ERRRR 'MADU'?.... Reviewed by Mat Gebu on December 29, 2012 Rating: 5

ASAM PEDAS IKAN SEMBILANG..

December 28, 2012
Assalammualaikum, salam Jumaat. Entri seperti biasa. Asam pedas lagi, yang memang tanpa jemu punya lah. Kali ini asam pedas ikan sembilan...
ASAM PEDAS IKAN SEMBILANG.. ASAM PEDAS IKAN SEMBILANG.. Reviewed by Mat Gebu on December 28, 2012 Rating: 5
BILA "JELITAWAN - JELITAWAN' KE PONDOK MAT GEBU.. BILA "JELITAWAN - JELITAWAN' KE PONDOK MAT GEBU.. Reviewed by Mat Gebu on December 27, 2012 Rating: 5
LINGUINE WITH BUTTER SCALLOP.. LINGUINE WITH BUTTER SCALLOP.. Reviewed by Mat Gebu on December 27, 2012 Rating: 5
GULAI SIPUT SEDUT DENGAN BATANG KELADI. GULAI SIPUT SEDUT DENGAN BATANG KELADI. Reviewed by Mat Gebu on December 27, 2012 Rating: 5
LAKSA KARI MAGGI ALA NYONYA... LAKSA KARI MAGGI ALA NYONYA... Reviewed by Mat Gebu on December 26, 2012 Rating: 5
PAVLOVA MANIS BAK 'MADU'... PAVLOVA MANIS BAK 'MADU'... Reviewed by Mat Gebu on December 26, 2012 Rating: 5
SAMBAL HIJAU IKAN BILIS TAMBAN SAMBAL HIJAU IKAN BILIS TAMBAN Reviewed by Mat Gebu on December 26, 2012 Rating: 5

KEK MENTEGA SUJI MARBLE...

December 25, 2012
Kek mentega yang begitu klasik, dan bertambah klasik bila dicampur dengan sugee atau semolina. Mat pernah buat kek ni dulu. Dan kali ni m...
KEK MENTEGA SUJI MARBLE... KEK MENTEGA SUJI MARBLE... Reviewed by Mat Gebu on December 25, 2012 Rating: 5

GULAI REBUNG DENGAN BABAT..

December 25, 2012
Assalammualaikum, anda sehat?.Sekarang ni dah musim hujan dan ada juga negeri2 yang dilanda banjir, apa2 pun paling penting anak2 jangan ...
GULAI REBUNG DENGAN BABAT.. GULAI REBUNG DENGAN BABAT.. Reviewed by Mat Gebu on December 25, 2012 Rating: 5
HANYA ENTRI MI HOON GORENG... HANYA ENTRI MI HOON GORENG... Reviewed by Mat Gebu on December 23, 2012 Rating: 5

BUBUR NASI TOMYAM..

December 22, 2012
Musim orang demam sekarang ni, Bonda pun masih belum ok, walaupun dah semakin pulih. Hari ni mat masak bubur nasi. Tapi saja kasi ubah se...
BUBUR NASI TOMYAM.. BUBUR NASI TOMYAM.. Reviewed by Mat Gebu on December 22, 2012 Rating: 5

ASAM PEDAS AYAM PULAK!!....

December 22, 2012
Dah macam musim asam pedas pulak. Tu hari asam pedas ikan kembong, ni hari asam pedas ayam pulak. Tatau lah, tekak ni nak makan yang maca...
ASAM PEDAS AYAM PULAK!!.... ASAM PEDAS AYAM PULAK!!.... Reviewed by Mat Gebu on December 22, 2012 Rating: 5

KUIH BINGKA PANDAN DURIAN

December 21, 2012
Assalammualaikum, apa2 pun mat minta maaf dulu, sebab hari ni agak sibuk sikit, dan bonda kurang sihat, dia demam...huhu. Pagi tadi mat ...
KUIH BINGKA PANDAN DURIAN KUIH BINGKA PANDAN DURIAN Reviewed by Mat Gebu on December 21, 2012 Rating: 5

CORNFLAKES SIRA PEDAS..

December 20, 2012
Salam semua, entri terakhir malam ni mat nak kongsi dengan anda satu resipi yang amat2 mudah dan ringkas. Rasanya mat pernah buat sekali ...
CORNFLAKES SIRA PEDAS.. CORNFLAKES SIRA PEDAS.. Reviewed by Mat Gebu on December 20, 2012 Rating: 5

KERABU BUAH KUINI..

December 20, 2012
Resipi ulang tayang juga....hehe, takpe lah kan. Tapi yang ni buat baru, bukan guna gambar lama lepas tu re-post balik. Kebetulan sedara ...
KERABU BUAH KUINI.. KERABU BUAH KUINI.. Reviewed by Mat Gebu on December 20, 2012 Rating: 5

ASAM PEDAS IKAN KEMBONG..

December 20, 2012
Salam Khamis semua, hari ni mat masak awal. Tapi macam biasalah, masakan ulang tayang yang tah berapa puluh kali, sampai ada yang jemu. T...
ASAM PEDAS IKAN KEMBONG.. ASAM PEDAS IKAN KEMBONG.. Reviewed by Mat Gebu on December 20, 2012 Rating: 5
MAGGI ASAM LAKSA DENGAN OTAK-OTAK.. MAGGI ASAM LAKSA DENGAN OTAK-OTAK.. Reviewed by Mat Gebu on December 19, 2012 Rating: 5
IKAN GERANG ASSAM 'FLORENCE TAN' OLEH 'MYCHEF' IKAN GERANG ASSAM 'FLORENCE TAN' OLEH 'MYCHEF' Reviewed by Mat Gebu on December 19, 2012 Rating: 5

GULAI UDANG DENGAN REBUNG..

December 19, 2012
Rebung, satu makanan esotik yang begitu mendapat tempat dikalangan orang2 kita. Kalau dibelah2 selatan, rebung buluh betong lebih terkena...
GULAI UDANG DENGAN REBUNG.. GULAI UDANG DENGAN REBUNG.. Reviewed by Mat Gebu on December 19, 2012 Rating: 5

SERAWA PULUT DURIAN....

December 18, 2012
Musim durian datang lagi. Ehh, rasanya dah lama musim durian ni ada kan?, huhu, ketinggalan betul si mat tu. Takpelah, pada mat zaman se...
SERAWA PULUT DURIAN.... SERAWA PULUT DURIAN.... Reviewed by Mat Gebu on December 18, 2012 Rating: 5

PERINGATAN

AMARAN KERAS!!!!

DILARANG MELAKUKAN PENGAMBILAN SEBARANG MATERIAL TERUTAMA "GAMBAR" DARI BLOG INI TANPA IZIN DARI PEMILIK. HAKCIPTA TERPELIHARA.

Powered by Blogger.