2012 PENUH KENANGAN, 2013 DENGAN HARAPAN.. 2012 PENUH KENANGAN, 2013 DENGAN HARAPAN.. Reviewed by Mat Gebu on 12/31/2012 08:30:00 PM Rating: 5
ASAM REBUS UBI KAYU 'TOK HASSAN'.. ASAM REBUS UBI KAYU 'TOK HASSAN'.. Reviewed by Mat Gebu on 12/31/2012 04:30:00 PM Rating: 5
AYAM PONG TEH DARI DAPUR CHE MAT.. AYAM PONG TEH DARI DAPUR CHE MAT.. Reviewed by Mat Gebu on 12/31/2012 01:30:00 PM Rating: 5
LAKSA JOHOR....TAK SUDAH..SUDAH!!.. LAKSA JOHOR....TAK SUDAH..SUDAH!!.. Reviewed by Mat Gebu on 12/30/2012 02:00:00 PM Rating: 5
KEK NANGKA MADU....ERRRR 'MADU'?.... KEK NANGKA MADU....ERRRR 'MADU'?.... Reviewed by Mat Gebu on 12/29/2012 06:30:00 PM Rating: 5

ASAM PEDAS IKAN SEMBILANG..

12/28/2012 01:30:00 PM
Assalammualaikum, salam Jumaat. Entri seperti biasa. Asam pedas lagi, yang memang tanpa jemu punya lah. Kali ini asam pedas ikan sembilan...
ASAM PEDAS IKAN SEMBILANG.. ASAM PEDAS IKAN SEMBILANG.. Reviewed by Mat Gebu on 12/28/2012 01:30:00 PM Rating: 5
BILA "JELITAWAN - JELITAWAN' KE PONDOK MAT GEBU.. BILA "JELITAWAN - JELITAWAN' KE PONDOK MAT GEBU.. Reviewed by Mat Gebu on 12/27/2012 10:45:00 PM Rating: 5

LINGUINE WITH BUTTER SCALLOP..

12/27/2012 08:15:00 PM
Salam semua, entri akhir malam ni nak letak satu hidangan ala2 fusion, sepatutnya guna spaghetti, tapi takde pulak, jadi mat belasah guna...
LINGUINE WITH BUTTER SCALLOP.. LINGUINE WITH BUTTER SCALLOP.. Reviewed by Mat Gebu on 12/27/2012 08:15:00 PM Rating: 5
GULAI SIPUT SEDUT DENGAN BATANG KELADI. GULAI SIPUT SEDUT DENGAN BATANG KELADI. Reviewed by Mat Gebu on 12/27/2012 01:30:00 PM Rating: 5

LAKSA KARI MAGGI ALA NYONYA...

12/26/2012 08:00:00 PM
Kita hanya merancang Allah swt jua yang menentukan. Plan asal nak masak spaghetti wif butter scallop, tapi ku silap keluarkan bahan menta...
LAKSA KARI MAGGI ALA NYONYA... LAKSA KARI MAGGI ALA NYONYA... Reviewed by Mat Gebu on 12/26/2012 08:00:00 PM Rating: 5

PAVLOVA MANIS BAK 'MADU'...

12/26/2012 04:30:00 PM
Oh..pavlova, manis namun sungguh seksi, mengerikan tapi menjadi igauan, ibarat madu, walaupun berkhasiat, di sebalik nama 'madu' ...
PAVLOVA MANIS BAK 'MADU'... PAVLOVA MANIS BAK 'MADU'... Reviewed by Mat Gebu on 12/26/2012 04:30:00 PM Rating: 5

SAMBAL HIJAU IKAN BILIS TAMBAN

12/26/2012 01:30:00 PM
Salam semua, entri pertama hari ni mat mulakan dengan satu resipi mudah namun sangat sedap bila dimakan bersama nasi hangat yang dimasak ...
SAMBAL HIJAU IKAN BILIS TAMBAN SAMBAL HIJAU IKAN BILIS TAMBAN Reviewed by Mat Gebu on 12/26/2012 01:30:00 PM Rating: 5

KEK MENTEGA SUJI MARBLE...

12/25/2012 08:00:00 PM
Kek mentega yang begitu klasik, dan bertambah klasik bila dicampur dengan sugee atau semolina. Mat pernah buat kek ni dulu. Dan kali ni m...
KEK MENTEGA SUJI MARBLE... KEK MENTEGA SUJI MARBLE... Reviewed by Mat Gebu on 12/25/2012 08:00:00 PM Rating: 5

GULAI REBUNG DENGAN BABAT..

12/25/2012 03:40:00 PM
Assalammualaikum, anda sehat?.Sekarang ni dah musim hujan dan ada juga negeri2 yang dilanda banjir, apa2 pun paling penting anak2 jangan ...
GULAI REBUNG DENGAN BABAT.. GULAI REBUNG DENGAN BABAT.. Reviewed by Mat Gebu on 12/25/2012 03:40:00 PM Rating: 5

HANYA ENTRI MI HOON GORENG...

12/23/2012 05:00:00 PM
Assalammualaikum, petang semua...Sibuk sikit hari ni dan mat masak yang cincai2 saja. Sebab takde yang bess, mat letak entri mi hoon gore...
HANYA ENTRI MI HOON GORENG... HANYA ENTRI MI HOON GORENG... Reviewed by Mat Gebu on 12/23/2012 05:00:00 PM Rating: 5

BUBUR NASI TOMYAM..

12/22/2012 08:00:00 PM
Musim orang demam sekarang ni, Bonda pun masih belum ok, walaupun dah semakin pulih. Hari ni mat masak bubur nasi. Tapi saja kasi ubah se...
BUBUR NASI TOMYAM.. BUBUR NASI TOMYAM.. Reviewed by Mat Gebu on 12/22/2012 08:00:00 PM Rating: 5

ASAM PEDAS AYAM PULAK!!....

12/22/2012 01:40:00 PM
Dah macam musim asam pedas pulak. Tu hari asam pedas ikan kembong, ni hari asam pedas ayam pulak. Tatau lah, tekak ni nak makan yang maca...
ASAM PEDAS AYAM PULAK!!.... ASAM PEDAS AYAM PULAK!!.... Reviewed by Mat Gebu on 12/22/2012 01:40:00 PM Rating: 5

KUIH BINGKA PANDAN DURIAN

12/21/2012 08:00:00 PM
Assalammualaikum, apa2 pun mat minta maaf dulu, sebab hari ni agak sibuk sikit, dan bonda kurang sihat, dia demam...huhu. Pagi tadi mat ...
KUIH BINGKA PANDAN DURIAN KUIH BINGKA PANDAN DURIAN Reviewed by Mat Gebu on 12/21/2012 08:00:00 PM Rating: 5

CORNFLAKES SIRA PEDAS..

12/20/2012 08:05:00 PM
Salam semua, entri terakhir malam ni mat nak kongsi dengan anda satu resipi yang amat2 mudah dan ringkas. Rasanya mat pernah buat sekali ...
CORNFLAKES SIRA PEDAS.. CORNFLAKES SIRA PEDAS.. Reviewed by Mat Gebu on 12/20/2012 08:05:00 PM Rating: 5

KERABU BUAH KUINI..

12/20/2012 04:30:00 PM
Resipi ulang tayang juga....hehe, takpe lah kan. Tapi yang ni buat baru, bukan guna gambar lama lepas tu re-post balik. Kebetulan sedara ...
KERABU BUAH KUINI.. KERABU BUAH KUINI.. Reviewed by Mat Gebu on 12/20/2012 04:30:00 PM Rating: 5

ASAM PEDAS IKAN KEMBONG..

12/20/2012 01:30:00 PM
Salam Khamis semua, hari ni mat masak awal. Tapi macam biasalah, masakan ulang tayang yang tah berapa puluh kali, sampai ada yang jemu. T...
ASAM PEDAS IKAN KEMBONG.. ASAM PEDAS IKAN KEMBONG.. Reviewed by Mat Gebu on 12/20/2012 01:30:00 PM Rating: 5
MAGGI ASAM LAKSA DENGAN OTAK-OTAK.. MAGGI ASAM LAKSA DENGAN OTAK-OTAK.. Reviewed by Mat Gebu on 12/19/2012 08:00:00 PM Rating: 5
IKAN GERANG ASSAM 'FLORENCE TAN' OLEH 'MYCHEF' IKAN GERANG ASSAM 'FLORENCE TAN' OLEH 'MYCHEF' Reviewed by Mat Gebu on 12/19/2012 04:30:00 PM Rating: 5

GULAI UDANG DENGAN REBUNG..

12/19/2012 01:30:00 PM
Rebung, satu makanan esotik yang begitu mendapat tempat dikalangan orang2 kita. Kalau dibelah2 selatan, rebung buluh betong lebih terkena...
GULAI UDANG DENGAN REBUNG.. GULAI UDANG DENGAN REBUNG.. Reviewed by Mat Gebu on 12/19/2012 01:30:00 PM Rating: 5

SERAWA PULUT DURIAN....

12/18/2012 08:00:00 PM
Musim durian datang lagi. Ehh, rasanya dah lama musim durian ni ada kan?, huhu, ketinggalan betul si mat tu. Takpelah, pada mat zaman se...
SERAWA PULUT DURIAN.... SERAWA PULUT DURIAN.... Reviewed by Mat Gebu on 12/18/2012 08:00:00 PM Rating: 5

PERINGATAN

AMARAN KERAS!!!!

DILARANG MELAKUKAN PENGAMBILAN SEBARANG MATERIAL TERUTAMA "GAMBAR" DARI BLOG INI TANPA IZIN DARI PEMILIK. HAKCIPTA TERPELIHARA.

Powered by Blogger.