SANGGUPKAH ANDA LIHAT N3 INI....DI WAKTU INI?

P1260595
Aku memang tak sanggup. Tapi demi blog, aku goreng juga sikit..Lepas tu bila dah siap goreng, tinggal kan untuk abang mat, tapi aku nampak macam sedapp jee..hadoi cilok juga 1-2-3-4-5 camca besar!!!!...waaaaa...pengsann >_< . Ni saja mat buat untuk isi blog, yelah hari ni kan hari tak berapa rajin..huhu, insya allah esok yeaa kalau rajin. Ni nasi goreng biasa je, boleh lahh kalau untuk sarapan esok. Sesuai ni untuk orang2 bujang..eh tapi orang bujang sekarang jangan memain, pandai dah masak2...hmm, teman blogger mat gebu ada sorang kat blog dia pun ada gak dia selitkan n3 masak2. Dapat sambutan ok, jangan pandang sepi n3-n3 masakan...kalau tak caya, cuba anda terai nanti...

BAHAN-BAHANNYA :-)

4 cawan nasi sejuk, dikareh (dileraikan)
6 batang kacang buncis, hiris halus
1 biji telur, pukul sedikit
4 ekor sotong, hiris
2 batang jejari ketam, didadu
1 keping meat loaf ayam, dicarik kecil
1 biji bawang besar hiris
2 ulas bawang putih, cincang halus
1/4 biji red capsicum, didadu
1 camca besar cili kisar
1/2 kiub ikan bilis "maggi"
1/2 camca besar sos tiram
Sos ikan secukupnya
Hirisan cili padi untuk hiasan
Hirisan daun bawang untuk hiasan
Bawang goreng untuk hiasan

CARA MEMBUATNYA :-)
  1. Panaskan minyak dalam kuali, tumis bawang besar, bawang putih dan cili kisar hingga garing, masukkan sos tiram dan kiub ikan bilis, kacau rata. Masukkan kacang buncis, red capsicum, sotong, jejari ketam dan meat loaf ayam tadi, kacau.
  2. Tolak ketepi kuali, masukkan telur dan biar masak, kacau hingga hancur, masukkan nasi dan gaul rata. Tambah sos ikan secukup rasa. Masak hingga nasi kelihatan kering, rasa dan jika ok boleh matikan api. Tabur hirisan daun bawang, cili hiris dan bawang goreng sebelum dihidangkan...
SANGGUPKAH ANDA LIHAT N3 INI....DI WAKTU INI? SANGGUPKAH  ANDA LIHAT N3 INI....DI WAKTU INI? Reviewed by Mat Gebu on 3/23/2011 10:00:00 PM Rating: 5

31 comments:

  1. wah...sedapnya nasi goreng.....
    waktu2 gini...rasa sesudu jer kot..he..he..

    ReplyDelete
  2. Huh...mmg x sanggup tengok...tp sanggup melantaksss....wahahahaha...mataku mengantuksss nyaaaaaa...

    ReplyDelete
  3. sanggup je cik mat,..tapi dlm hati rse xsnggup la plk,.rse lapar lg tgk nsi greng ni,pdhal bru pas mncekik singgang daging!,.hehe

    ReplyDelete
  4. pergh...sanggup tengok..tapi macam nak makan je..ahahaha

    IKLAN FREE & Follow Blog Labi-Labi NineMustafa
    & JariPlastik

    LabiLabi da follow kamu

    ReplyDelete
  5. huaarrrgghh!!! x sanggup eden nak tengok. sedaaapppp sangat ni pak mat gebu. lapar laahhhh~

    ReplyDelete
  6. tengok sambil berangan.... sedapnye

    ReplyDelete
  7. wah! nape saya lambat komen ni??? hahahaha~ nasib bek takde typo..:p

    ReplyDelete
  8. uwawawawaaa kecur air liurku che maaat..hehe

    ReplyDelete
  9. Wow, kalah nasi goreng hotel 5 star. Cik Mat ni masak apapun sodap. Cer cite camana pandai sangat masak ni....Jealous tau.

    ReplyDelete
  10. erksss...nasi goreng @11.00pm??? oh tidakkkkkkkkkk

    ReplyDelete
  11. aiyak.. abc dah 4bulan tak makan nasik.. ^^v
    nasik mat gebu menggoda sungguh.. huhuhuhu nak2.. sedapnye...

    ReplyDelete
  12. Adoiiiii buta mata beta!! hahha.. today whole day i makan only once.. tu pun makan mee hong kong buatan sendiri.. besok first thing in the morning akan ku goreng nasi :op

    ReplyDelete
  13. dorang tak heran kalo pompuan masak cik mat...lelaki jarang..tu meletopppss

    ReplyDelete
  14. tak sanggupppp...! sanggup ke bg sepinggan,dh hulur tangan ni..

    ReplyDelete
  15. amboi..rasa 12345 sudu ye hehe..klu maiza dah licin dah..x kira diet kea apa ke janji ngap..hehe

    ReplyDelete
  16. salam mat :-) nak tanya cikit..sos ikan tu yg cemana? kalau yg ada d tesco tu, botolnye kecil shj dan dtgnya dlm 3 jenis perisa spt sotong, ikan bawal dan ikan bilis..mat guna sos yang mana satu yea?

    ReplyDelete
  17. semalam akak x rajin gak mat..wat nasi goreng kampung...tp pagi ni bila nampak nasi goreng ko ni..akak rasa akak jd x rajin lagik la..nk try nasi goreng ko ni plak..hehehhee

    ReplyDelete
  18. Selamat pg Cik Mat..sedapnya nampak n menyelerakanb..harus dibuat ni..

    ReplyDelete
  19. Alahai pepagi dah nampak nasi goreng cik mat..mcm mane nak buat kje ni asik teringat nasi goreng je ni

    ReplyDelete
  20. Pengsan tengok kilauan nasi goreng ko Mat!

    ReplyDelete
  21. wahhhhhhhh sedapnya nmpk sotong tergolek dpn nasi tu...

    ReplyDelete
  22. awak dah buat saya lapar pagi ini sbb saya tak sempat beli breakfast....
    nanti jgn lupa letak nama nasi goreng you ni...
    'nasi goreng menggongcang jiwa'

    ReplyDelete
  23. oh tidakkkkkk...terasa lapar dah ni...sian baby ibu tendang2..kiri kana tendang ni...

    ReplyDelete
  24. Kebetulan ade sotong dlm fridge...tringt kt dia bila tgk resipi ni... nyum2!

    ReplyDelete

PERINGATAN

AMARAN KERAS!!!!

DILARANG MELAKUKAN PENGAMBILAN SEBARANG MATERIAL TERUTAMA "GAMBAR" DARI BLOG INI TANPA IZIN DARI PEMILIK. HAKCIPTA TERPELIHARA.

Powered by Blogger.