TERIMA KASIH PADA BAKAL RAJA SEHARI INI... TERIMA KASIH PADA BAKAL RAJA SEHARI INI... Reviewed by Mat Gebu on October 31, 2012 Rating: 5
SAMBAL IKAN PARI DENGAN NENAS.. SAMBAL IKAN PARI DENGAN NENAS.. Reviewed by Mat Gebu on October 31, 2012 Rating: 5
RABU KURANG KATA2...."MAJALAH JELITA" RABU KURANG KATA2...."MAJALAH JELITA" Reviewed by Mat Gebu on October 31, 2012 Rating: 5
TALAM GULA MELAKA "FLORENCE TAN".. TALAM GULA MELAKA "FLORENCE TAN".. Reviewed by Mat Gebu on October 30, 2012 Rating: 5

IKAN PARI MASAK ASAM..

October 30, 2012
Salam Selasa semua, hari ni entri pertama menu ikan pari masak asam. Alaa, nama je macam lain tapi sebenarnya asam pedas..hahhaa...boring...
IKAN PARI MASAK ASAM.. IKAN PARI MASAK ASAM.. Reviewed by Mat Gebu on October 30, 2012 Rating: 5

PENGAT CAMPUR - CAMPUR..

October 29, 2012
Malam semua, tiba2 selsema sudah mari, letihh lahh macam ni, huhu. Kali ni mat nak letak juga satu entri pencuci mulut yang begitu sinoni...
PENGAT CAMPUR - CAMPUR.. PENGAT CAMPUR - CAMPUR.. Reviewed by Mat Gebu on October 29, 2012 Rating: 5
SUP AYAM 'ABANG PEDAS"....BERPELUH!.. SUP AYAM 'ABANG PEDAS"....BERPELUH!.. Reviewed by Mat Gebu on October 29, 2012 Rating: 5
MALAS MASAK?.."MY CHEF" KAN ADA!!,,,, MALAS MASAK?.."MY CHEF" KAN ADA!!,,,, Reviewed by Mat Gebu on October 28, 2012 Rating: 5
TUMIS AIR RAMPAI PETOLA MANIS.. TUMIS AIR RAMPAI PETOLA MANIS.. Reviewed by Mat Gebu on October 28, 2012 Rating: 5

LEMAK PUTIH UMBUT KELAPA..

October 28, 2012
Salam Ahad semua, dah siap masak?.. Hari ni mat masak satu menu kampung yang begitu authentic, pernah makan umbut kelapa?. Kebiasaannya d...
LEMAK PUTIH UMBUT KELAPA.. LEMAK PUTIH UMBUT KELAPA.. Reviewed by Mat Gebu on October 28, 2012 Rating: 5

CROISSANT TUNA SANDWICH..

October 27, 2012
Malam ni kita makan tuna sandwich, tapi bukan guna roti sandwich, mat guna croissant. Hmm, nampak bess dah sedap lah. Erkk..cuma mat ta...
CROISSANT TUNA SANDWICH.. CROISSANT TUNA SANDWICH.. Reviewed by Mat Gebu on October 27, 2012 Rating: 5

RENDANG DAGING KLASIK..

October 27, 2012
Jomm kita merendang pulak. Dah selalu mat buat rendang dan ada masak resipi hampir2 sama tapi tetap ada perbezaannya. Kenapa mat kata ini...
RENDANG DAGING KLASIK.. RENDANG DAGING KLASIK.. Reviewed by Mat Gebu on October 27, 2012 Rating: 5

LONTONG AIDIL ADHA...

October 27, 2012
Selamat hari raya Aidil Adha, errr....dah 2 hari raya punn.. macam mana semua ok?... Mat ok ok saja, entri pertama hari ni, nak masukkan ...
LONTONG AIDIL ADHA... LONTONG AIDIL ADHA... Reviewed by Mat Gebu on October 27, 2012 Rating: 5
KUIH BOM DI REMANG SENJA AIDIL ADHA... KUIH BOM DI REMANG SENJA AIDIL ADHA... Reviewed by Mat Gebu on October 25, 2012 Rating: 5

PASTA FETTUCCINE WIF PESTO..

October 24, 2012
Pernah makan pasta yang digaul dengan pes pesto?...Satu lagi mesti ada yang tanya, pesto tu menda?.. Mat pun memang dulu tatau pesto tu ...
PASTA FETTUCCINE WIF PESTO.. PASTA FETTUCCINE WIF PESTO.. Reviewed by Mat Gebu on October 24, 2012 Rating: 5

AGAR-AGAR LAPIS MILO.

October 24, 2012
Lama juga tak buat agar2, mat tengok geng2 blog masak buat macam2 jenis agar2. Lawa2 belaka, berlapis dan bewarna-warni, meriah. Jadi mat...
AGAR-AGAR LAPIS MILO. AGAR-AGAR LAPIS MILO. Reviewed by Mat Gebu on October 24, 2012 Rating: 5
ASAM REBUS NENAS...MENCUCI TEKAK.. ASAM REBUS NENAS...MENCUCI TEKAK.. Reviewed by Mat Gebu on October 24, 2012 Rating: 5
KETUPAT GORENG PEDAS BERSAYUR KETUPAT GORENG PEDAS BERSAYUR Reviewed by Mat Gebu on October 23, 2012 Rating: 5

SOTONG GORENG SOS HOISIN...

October 23, 2012
Assalammualaikum, salam Selasa semua. Hari ni lewat sikit mat bersiaran. Pagi ada kerja2 yang perlu dibereskan. Anda masak apa hari ni? A...
SOTONG GORENG SOS HOISIN... SOTONG GORENG SOS HOISIN... Reviewed by Mat Gebu on October 23, 2012 Rating: 5
" B . K . D " UNTUK HARI INI... " B . K . D " UNTUK HARI INI... Reviewed by Mat Gebu on October 22, 2012 Rating: 5

SUP AYAM KAMPUNG.....

October 22, 2012
Petang semua, sup ayam kampung kita petang ni. Pagi tadi mat goreng nasi, sebab bonda berpuasa hari ni, jadi mat masakkan sup ayam kampun...
SUP AYAM KAMPUNG..... SUP AYAM KAMPUNG..... Reviewed by Mat Gebu on October 22, 2012 Rating: 5
NASI GORENG KAMPUNG JEE PAGI NI.. NASI GORENG KAMPUNG JEE PAGI NI.. Reviewed by Mat Gebu on October 22, 2012 Rating: 5
FLORENCE TAN'S BEST NYONYA RECIPES.. FLORENCE TAN'S BEST NYONYA RECIPES.. Reviewed by Mat Gebu on October 21, 2012 Rating: 5
NASI LEMAK, GODAAN KAK IDA... NASI LEMAK, GODAAN KAK IDA... Reviewed by Mat Gebu on October 21, 2012 Rating: 5
RAHSIA "BUAH KERAS" DALAM MASAKAN.. RAHSIA "BUAH KERAS" DALAM MASAKAN.. Reviewed by Mat Gebu on October 20, 2012 Rating: 5

KERABU TELUR YANG BIASA2..

October 20, 2012
Kerabu telur, lama juga tak buat. Jadi hari ni mat buat sebagai gandingan dengan kari ikan tenggiri. Selain tu mat ada juga goreng kobis ...
KERABU TELUR YANG BIASA2.. KERABU TELUR YANG BIASA2.. Reviewed by Mat Gebu on October 20, 2012 Rating: 5

PERINGATAN

AMARAN KERAS!!!!

DILARANG MELAKUKAN PENGAMBILAN SEBARANG MATERIAL TERUTAMA "GAMBAR" DARI BLOG INI TANPA IZIN DARI PEMILIK. HAKCIPTA TERPELIHARA.

Powered by Blogger.