CHAP CHAI GORENG......PROMOT BLOG 2 - 13

P1250755
Salam semua, jumpa lagi dengan N3 cikai-cikai...kira ni n3 dekat2 nak malam lahh.. Masaknya siang tadi, ala cuma sayur chap chai jeee nama bess lagi letak nama sayur cincai. Resipi ni mat pasti semua orang tau buat, tak susah mana, campak2 siaa masuk dalam kuali, goreng letak sostiram sikit dan lain2, masak hingga sayur sdikit layu, dahh boleh makan. Tak susahhh, kali ni tak celoteh banyak...aku penat leer, ngantuk pun yea juga ni...huhu..Ok, promot blog seterusnya dari sorang ni...dah tentu giliran wanita pulaa..

Nampak macam bess jeee...macam cunn jeee...mat tatau nak cerita apa lah..anak2 dara, mak2 dara dan makcik2 dara mesti suka kalau masuk...silap2 - "melelehhhh" bak kata Yuyu Zulika sepatah...apa2 pun sudi2kan lah jengok blog tu, di sini.... Lepas tu tengok resipi pulak, boleh masak nanti...Ok, resipi kali ni sayur dia mat agak2 jee, u all pandai2 lah yeaa..

BAHAN-BAHANNYA :-)
Bunga kobis, potong sekuntum2
Broccoli, potong sekuntum2
3 - 4 batang putik jagung, hiris serong
15 tangkai kacang peas, kerat 2
1/2 biji capsicum merah, hiris
1/2 biji capsicum hijau, hiris
1/2 biji capsicum kuning, hiris
1/4 biji kobis, potong kasar
1/2 cawan isi udang
1 biji bawang besar, hiris kasar
3 ulas bawang putih, dititik
2 camca besar sos tiram
2 camca besar sos ikan
Garam secukup rasa (jika perlu)
Secubit gula

CARA MEMBUATNYA :-)
  1. Panaskan minyak dalam kuali, tumis bawang besar, bawang putih hingga harum, masukkan sos tiram, kacau dan tambah udang, lobak merah, bunga kobis dan putik jagung, tuang sedikit air. Kacau dan masak sekejap.
  2. Masukkan semua jenis capsicum, kobis, broccoli dan juga sos ikan. Masak hingga sayur lembut tapi masih rangup. Tabur sedikit gula, kacau dan rasa, jika kurang masin boleh letak sedikit garam atau renjiskan dengan sos ikan. Hidangkan panas2...hmm i likeee!!
CHAP CHAI GORENG......PROMOT BLOG 2 - 13 CHAP CHAI GORENG......PROMOT BLOG 2 - 13 Reviewed by Mat Gebu on 2/19/2011 07:30:00 PM Rating: 5

17 comments:

  1. best kalau dapat terjah umah mat gebu time tengahari.. sebelah umah ada umah kosong tak?? rasa nak berjiran lak.. kekekekeke

    ReplyDelete
  2. PAK CIK MATTT!!!UDANG TUH NAMPAK MNEYELERAKAN..MAK SUKA MASAK TUH,MAK KATA SENANG,MASUK JE MACAM2..

    ReplyDelete
  3. pak cik mat gebu!!


    grrr! tu kan abang benggggg ashaari punya trademark!

    huhuhu..

    sedap nya T_T saye harap saye balik rumah cepat :(

    ReplyDelete
  4. thanks mat :)

    eee kat sini ako jarang nampak org msaak cap cai ker derang x tau ek???

    ReplyDelete
  5. ekeke..masak sambil shopping best best

    ReplyDelete
  6. bestnya....nak cubalah nanti, tq mat kongsi resepi ni

    ReplyDelete
  7. lama tak rasa chap chai laa.. nak sikit mat..!!!!

    ReplyDelete
  8. sedapnye. sesuai utk org diet macam saya. ha ha ha

    ReplyDelete
  9. Salam CMG..
    Harap Che Mat sihat..maaf lama tak menjenguk..agak kebizian..huhu

    Tak pernah makan chap chai ni..

    ReplyDelete
  10. persembahan yg menarik. kalau anak2 tak suka sayur pun boleh jadi suka ni.. :D

    ReplyDelete
  11. nyum nyum
    sedapnyee.
    my dad suke masak sayur nih.
    :)

    ReplyDelete
  12. Hmm... Dah lama sangat dah tak dengar nama ni, makan entah, lagi lama kot...;-)

    ReplyDelete
  13. ok..nk gbung syur ni,dgn sticky caramel chicken wings..

    ah..x sbr nye nk blik uma,try msk sume ni..

    ReplyDelete
  14. Thanks to Che Mat ...tlg promote kan blog ana....semoga Allah murahkan lg rezeki Che Mat yer..AMIN....Thanks jugak share resepi2 yg comfirm jadik bila buat...ana selalu try buat kek and roti dr resepi Che Mat...anak2 semua suka.....

    ReplyDelete
  15. lazatnya kelihatan suka suka suka. thnks che mat gebu

    ReplyDelete
  16. Kt mn nk carik SOS ikan ni ek??

    ReplyDelete

PERINGATAN

AMARAN KERAS!!!!

DILARANG MELAKUKAN PENGAMBILAN SEBARANG MATERIAL TERUTAMA "GAMBAR" DARI BLOG INI TANPA IZIN DARI PEMILIK. HAKCIPTA TERPELIHARA.

Powered by Blogger.