AKU ANAK JOHOR....

Salam semua, ok ni n3 bukan n3 masak2, tapi mengenai daya usaha seorang blogger Johor yang begitu sinonim dengan kami geng2 kolektor antik, tak lain tak bukan Puan Azura, atau lebih mesra dengan panggilan "Kak Zura". Sebelum tu, n3 kali bukan atas dorongan atau permintaan sesiapa yea, ini mat buat dengan sukarela dan penuh ke ikhlasan memandangan mat sendiri dilahirkan di Johor, jadi mat sebagai anak Johor, warga Johor, wajib memelihara dan mengekalkan identiti ke Johor an, tak kira dari apa segi pun (terutama masakan).. Bukan nak puji dengan kak zura ni, tapi tahap "kronik" dia dalam memelihara warisan orang2 Johor wajib dicontohi, yelah dia bukan nak publisiti, mat cuma bagi tau jeee...Baru2 ni kak zura telah menzahirkan satu blog "Warisan Iskandar Puteri"....masa kami beborak2 di telefon sikit masa dulu, kak zura memang ada menyatakan hasrat dia tentang blog ni, dan sekarang sudah pun terlaksana....apa2 pun mat cukup bangga dengan azam kak zura ni, moga blog kak zura akan membekalkan lebih banyak informasi mengenai, sejarah, masakan dan kesultanan Johor itu sendiri, sudi2kan lah singgah yeaa...KLIK SINI... dan "SINI" untuk blog beliau yang lagi satu...

Post a Comment

12 Comments

  1. yah mat, kak rose bangga jadi anak johor punya rakyat yang begitu tegar dengan ke Johor an nya... bravo mat.

    ReplyDelete
  2. Saya anak angkat johor kot....
    dah lama sy di sini. :)

    ReplyDelete
  3. salam kak combi...
    Hidup anak Perak juga...psstt, kak, kita ada stok tempoyak kat rumah..sedap nihh!!...

    salam kak rose...
    Yeaa betulll.....Kak rose boleh!!!

    salam tok nabe...
    Hahaha, tak kesah lah, kalau dah dok negeri Johor tu kan...tapi i likeee "budu"...sedap!!!!

    ReplyDelete
  4. SAYA ANAK MELAKA.... tapi apa yang pasti... kita semua ANAK MALAYSIA!

    ReplyDelete
  5. salam repheydhillo
    Oooo mak/pak mertua org johore yeaa. Selamat menyertai orang2 johore lah yea..

    salam nek PP...
    Ceh..ceh ceh...nek pp sapa tak tau, org johore tulen lagi asli (weyy asli lain lahh, bukan "orang asli!!")

    salam mamafami...
    Yeaa betul alah johor-melaka kan sedara gitu....maa, luu masak apa ini hari, guaa ingat nak masak ayam buah keluak, luu reti makan tak lauk tu?

    ReplyDelete
  6. Hi Cik Mat..dah lama jadi silent reader..tp apa pun nama CMG selalu dlm blog saya..mmg bangga jadi anak Johor nie. Nak ajak kwn mkn mst msk mskn Johor jer...

    ReplyDelete
  7. K.ct memang bangga menjadi anak jati Johor. Merasai semasa duduk di Istana Bukit Seren dan juga Barek Istana Pasir Pelangi. kalau nak cerita memang x cukup ni mat.

    Terima kasih pada semua rakyat JOHOR muahhh!

    ReplyDelete
  8. Salam mat

    terima kasih yg tak terhingga kpd Mat yg buat N3 khas ini. Sokongan mat yg ikhlas itu amat akak hargai dan x akan dilupakan. Apapun walaupun ada diantara kita yg bukan satu daerah dan negeri itu bukan ukurannya, apapun sifat kasih sayang itu penting dan juga keikhlasan dalam memupuk suatu hubungan selain dari berkongsi segala rasa, minat, ilmu dan segalanya adalah sangat2 dituntut dalam agama kitakan. Semoga kita sama2 memberi dan menerima seadanya. Terima kasih sekali lagi dan akak harap agar Mat sekeluarga beroleh rahmat dan dilindungi Allah selalu.

    ReplyDelete
  9. salam mysarahakim...
    Terima kasih sudi singgah blog saya dan tinggalkan jejak...saya pun bangga jadi anak johor..

    salam kak CT...
    Bestnyaa kak ct, lagi byk pengalaman, boleh leer kita share nanti...

    salam kak zura...
    Sama2 kasih juga dari saya atas doa2 akak tu...moga blog akak akan lebih dihargai dari sekarang hingga kemudian hari kelak..insya allahh..

    ReplyDelete

AMARAN KERAS!!!!

DILARANG MELAKUKAN PENGAMBILAN SEBARANG MATERIAL TERUTAMA "GAMBAR" DARI BLOG INI TANPA IZIN DARI PEMILIK. HAKCIPTA TERPELIHARA.