TENGKU PUAN PAHANG WANITA ISTANA BERJIWA RAKYAT...

(gambar kredit pada blog ini)
Assalammualaikum, che mat tiba2 rasa kagum dengan dengan DYTM Tengku Puan Pahang, Tunku Azizah Aminah Maimunah Iskandariah Binti Almarhum Sultan Iskandar al-Haj.. Bukanlah sebab beliau puteri dari Johor (adinda kepada Sultan Johor sekarang), tapi sikap beliau yang begitu merendah diri tanpa mengira darjat dan kedudukan, turut bersinsing lengan bersama2 memasak untuk mangsa banjir. Che mat rasa TPP (Tengku Puan Pahang) bukan nak kan pujian atau sanjungan, tapi TPP punya hati yang luhur dan rasa kasih kepada rakyat negeri Pahang yang ditimpa musibah banjir sekarang ini..beruntunglah anda punya bakal Sultanah yang bersikap amat2 sederhana dalam pergaulan dan sanggup turun padang untuk merasai susah senang rakyat.....Syukur alhamulillah...

(gambar kredit pada blog ini )
Seperti anda sedia maklum, TPP memang punya skill memasak yang cekap dan ini melambangkan kesempurnaan seorang wanita. Teringat sedikit masa dulu buku masakan tulisan TPP, tapi che mat tak berpeluang untuk mendapatkannya...huhu...kecewa juga... Bukan nak puji, ada orang kita dari golongan marhaen ni pun, tak kuasa nak bersusah payah. Tapi apa yang TPP lakukan ini ialah satu contoh yang begitu murni, secara tak langsung dapat menaikkan semangat orang lain untuk turut serta.. Tahniah TPP, moga Allah swt memberkati hidup TPP sekeluarga...Che Mat sebagai orang Johor, turut berasa bangga.. Cantik sungguh TPP berhijab, bertambah2 ayu. Anda boleh follow InstaGram TPP = @tengkupuanpahang untuk melihat aktiviti TPP memasak di pusat2 pemindahan banjir sekitar Pahang....

Post a Comment

14 Comments

  1. Tpp yg sgt sempoi..pakai sliper jer.. Huhu

    ReplyDelete
  2. Tengku Puan Pahang yang dikenali...mmg hatinya senipis bawang bila rakyat dalam kesusahan..hatinya mudah tersentuh, lalu beliau turun padang dengan sempoinya...memasak untuk mangsa2 banjir adalah agenda wajibnya..

    ReplyDelete
  3. Dia ni pernah dtg kg I dan memasak. Sedap jgk sampai dia sendiri tak sempat makan. She`s mmg down to earth. Cuma riak muka garang and tegas orangnya tu yang some people assume dia sombong.

    ReplyDelete
  4. Pernah personally assist dulu semasa bekerja di salah sebuah butik terkemuka. Mmg x sombong n down to earth...

    ReplyDelete
  5. Turut bangga sebagai rakyat Johor ;) kerabat diraja Johor mmg berjiwa rakyat

    ReplyDelete
  6. Nampak sangat Tengku Puan Pahang tidak kekok masak bersama rakyat jelata...suka suka suka entry ni Che Mat.

    ReplyDelete
  7. Tengku Puan Pahang mmg berjiwa rakyat... and the best is... she's a good cook.. If I'm not mistaken, my mum has her cook book entitled "Air Tangan Tengku Puan Pahang"-)

    ReplyDelete
  8. Wanita Diraja yang di kagumi..cantik dan pandai masak...TPP yang berjiwa rakyat...:)

    ReplyDelete
  9. Suka sgt tgk TPP ni..so nice, sweet n simple..tqvm cik mat wat entri ni...bg org buka mata
    Cik Mat sudi kiranya follow sy jg ye...ahtzelin.blogspot.com

    ReplyDelete
  10. she's so humble :)
    let's visit my www.elnaomie.blogspot.com

    ReplyDelete
  11. TPP sangat berjiwa rakyat..sepatutnya menjadi contoh

    ReplyDelete
  12. Tengku Puan pahang, anak raja berjiwa rakyat. So humble. Beruntung raktay Pahang mempunyai bakal permaisuri yang memang down to earth.

    ReplyDelete

AMARAN KERAS!!!!

DILARANG MELAKUKAN PENGAMBILAN SEBARANG MATERIAL TERUTAMA "GAMBAR" DARI BLOG INI TANPA IZIN DARI PEMILIK. HAKCIPTA TERPELIHARA.