KEINSAFAN...KESEDARAN...KESEDIHAN.....

~:STICKY POST, SCROLL DOWN FOR NEW ENTRY..THANK YOU:~
Tiada kata2 yang boleh kita gambarkan....jika manusia gelandangan di negara kita, diberi makan walaupun mereka tidur di kaki lima, tapi kanak2 di Somalia ini...hmm sungguh menderita dan sengsara..mereka mati setiap 6 minit........menyayat hati kan...Untuk itu jika ada tergerak hati anda untuk menyumbang, boleh lah klik sini...mereka sedara seugama kita...Moga jasa baik anda diberkati Allah swt..... Terima kasih pada Ben Ashaari juga....

Post a Comment

12 Comments

  1. salam che mat
    pada tahun 1994 hb kak ilah pernah berkhidmat disana/somalia selama 5 bulan. masa tu time perang saudara peluru atas kepala.. kali ni dah 17 thn ini pula kejadiannya.. semua tu ujian..semoga mereka tabah..bila buang makanan teringat kat depa semua...

    ReplyDelete
  2. @ ilahjy - salam kak ilah..eh tak sangka akak pernah berkhidmat ke sana..bila tgk tu, rasa bertuahkan orang kita kat sini..hmmm

    ReplyDelete
  3. sedhnye

    alangkah baiknye ade wang utk disumbangkan

    ReplyDelete
  4. hurm..isu ni dah lama sgt kan..dunia baru buka mata

    ReplyDelete
  5. Abang mad... saya tgk entry kek kukus kontroversi abang mat menggunakan "Golden Churn".. so camner tu abg mad.. leh tukar tak mentega lain...

    ReplyDelete
  6. sedih lah....kesian kan...
    masyaAllah.....besar ujian Allah....syukur kita kat sini semua cukup,alhamdulillah....insaf saya...

    ReplyDelete
  7. sama2 lah kita membantu dan berdoa agar mereka sejahtera..

    suka lah tgok pageview abg mat gebu..die naek macam jam...stiap detik dan setiap saat bergerak

    ReplyDelete
  8. banyak-banyaklah kita bersyukur...negara kita rezki melimpah ruah.

    ReplyDelete
  9. Ya ALLAH...sedihnya.....

    tibul keinsafan dalam diri ini bila berlebih2 dalam berbelanja .....

    ReplyDelete
  10. sedihnyer cik mat... sangat menyentuh hati tgk diorg terbaring camtu shj.. sgt sedih sampai da berjam2 berair mata nieh... syukur kehadrat ilahi untuk kehidupan kita sekarang...

    ReplyDelete

Peringatan

AMARAN KERAS!!!!

DILARANG MELAKUKAN PENGAMBILAN SEBARANG MATERIAL TERUTAMA "GAMBAR" DARI BLOG INI TANPA IZIN DARI PEMILIK. HAKCIPTA TERPELIHARA.