SIAPA LAH SI ALEX GOH NI....LUU KENAL TAK?


Salam semua. Ni hari mat nak share lagi buku masakan dalam simpanan mat gebu, kita buat sedikit review. Ok kali ni mat letak buku tulisan dari Alex Goh. Mat ada beberapa buah buku beliau dan secara peribadinya, resipi2 beliau amat boleh dipercayai. Tapi macam biasalah mat gebu pun ada juga menderhaka tak sikit banyak, alaaa biasa lah beb, kalau luu tak try mana luu tau jadi ke tak....betul kan?. Kalau tak silap, mat ada hampir 6 ke 7 macam tu buku beliau..adehh mana yang lain ni..hmm..tak pe lah nanti bila jumpa mat share di lain waktu. Buku roti beliau memang menjadi rujukan mat gebu, kira paling kerap, disamping buku pastry serta kek juga. Pendak kata buku2 ni kalau kita beli memang berbaloi, selain cantik di jadikan "perhiasan" di dapur anda..ehem..ehem...sentap kee?..hehehe..sori!


Kulit buku Alex Goh, mat rasa semuanya menarik, gambar2 dalam nya pun lawaa kemas dan gaya gambar pun sungguh memikat dan bersahaja. Buku ini terbitan Seashore Publishing Co, dan dijual pada harga RM 24.90 setiap satu. Harga berpatutan setanding dengan kualiti buku. Kalau tak silap, sekarang ni ada lagi buku baru tulisan beliau. Apa2 pun nanti anda boleh lah tengok sendiri jika singgah di kedai2 buku terdekat. Sekian dulu N3 buku masakan untuk malam ini, selamat berhujung minggu dan salam sayang dari mat gebu - DTS....

Post a Comment

7 Comments

  1. salam..
    cik mat nie..tajuk entry gempak betull...tersedak ayu..

    but...info buku beliau mmg bagus sekali,,nak sambar lah,,

    ReplyDelete
  2. salam ayu...
    hahaha, kalau tatau, ingat apek jual sayur....tapi buku dia bess...saya rekomen..cuma bukan semua laa..ada tu biasa2 jee..

    ReplyDelete
  3. ok2...nnt sy nak cari buku ni juga la...mcm best je resepi dia...hehe

    ReplyDelete
  4. owh.. pasal buku resepi.. ingatkan nk bergaduh td.. hihi

    ReplyDelete
  5. kalau tak kerana Mat hadiahkan buku pastri Alex Goh ni sbb saya jd follower yg ke-100, sampai sekarang saya tak kenal sapa alex goh tu. Mekasih byk2 yea

    ReplyDelete
  6. mmg teringin sungguh nak rembat buku2 alex goh ni.. tp kang jd tukun jer dlm gobok hehe

    ReplyDelete
  7. Salam En Mat..

    Saya pernah attend kelas chef ni..mmg best..
    resepi dia senang dan menjadi.

    ReplyDelete

AMARAN KERAS!!!!

DILARANG MELAKUKAN PENGAMBILAN SEBARANG MATERIAL TERUTAMA "GAMBAR" DARI BLOG INI TANPA IZIN DARI PEMILIK. HAKCIPTA TERPELIHARA.