SELAMAT HARI IBU..

Salam untuk semua, Ahad nanti kita akan menyambut hari ibu, walaupun bukan satu agenda wajib, tapi apa lah salahnya kita meraikan satu hari yang begitu bermakna buat ibu kita. Pada mat hari2 yelah hari ibu, tanpa mereka kita memang tak wujud. Pengorbanan dan jasa2 ibu begitu besar dan agung....seumur hidup pun kita takkan terbalas jasa2 seorang ibu, kalau tak, takkan sampai dikatakan, syurga di bawah telapak kaki ibu..bayangkan betapa mulianya insan bernama "ibu" ini, selamat hari ibu juga buat bonda ku, "Puan Jamaliah"...Ok sini mat nak share sedikit info pasal sambutan hari ibu di seluruh dunia, ini kerana, bukan semua negara menyambut pada hari dan tarikh yang sama.....Oh yea, jangan lupa untuk semua ibu2 dan bakal2 ibu untuk ambik dan letak "rose" dari taman ku (bukan songlap gambar dari internet), di blog masing2 yeaa....Terima kasih atas kesudian anda2 semuaa...Moga Allah memberkati kalian...aminnnn!!!

9 Mei 2010
(atau lebih tepat lagi.. adalah pada Ahad minggu kedua dalam bulan Mei)bagi negara MALAYSIA, Anguilla, Aruba, Australia, Austria, Bahamas, Bangladesh, Barbados, Belgium, Belize, Bermuda, Bonaire, Brazil, Brunei, Bulgaria, Canada, Chile, China, Colombia, Croatia, Cuba, Curaçao, Cyprus, Czech Republic, Denmark, Ecuador, Estonia, Finland, Germany, Ghana, Greece, Grenada, Honduras, Hong Kong, Iceland, India, Italy, Jamaica, Japan, Latvia, Malta, Myanmar, The Netherlands, New Zealand, Pakistan, Peru, Philippines, Puerto Rico, Singapore, Slovakia, South Africa, St. Lucia, Saint Vincent and the Grenadines, Suriname, Switzerland, Taiwan, Trinidad and Tobago, Turkey, Ukraine, United States, Uruguay, Venezuela, Zimbabwe

1 Mei 2010 (Ahad pertama dalam bulan Mei) bagi negara Hungary, Lithuania, Portugal, Spain

29 Mei 2010 (Ahad terakhir dalam bulan Mei) bagi negara Algeria, Dominican Republic, France,Haiti, Mauritius, Morocco, Sweden, Tunisia.

22 Mac 2010 bg negara Ireland, Nigeria, United Kingdom

12 Ogos 2010 bg negara Thailand yang juga merupakan tarikh lahir Queen Sirikit

22 Disember 2010 di Indonesia…

Post a Comment

14 Comments

  1. Salam Mat, sampaikan salam dan ucapan Selamat Hari Ibu buat Mak Yah yang belum berpeluang akak temui...Semoga ada umur untuk akak berjumpa dengannya. Didoakan semoga Mak Yah juga sihat walafiat, gembira selalu di samping abah dan anak2nya terutama yang ucu tuh..hehe..
    (*pssst..waaah Mat, macam baca Encyclopedia la pulak...lengkap betul data Mat bg tuh..emmm bagus info tuh)

    ReplyDelete
  2. salam kak ummi...
    Terima kasih yea..jgn lupa ambik bunga tu letak kat blog, psst perasan tak celah kelopk dia ada kumbang seko...kumbang gatai!!..

    ReplyDelete
  3. Salam Mat...

    Memang sahlah Mat ni cikgu Sejarah! Hihihi...

    Selamat hari ibu buat semua ibu, mama, mami, ummi, mom, mommy, amaie, amma dan segalanya lah...

    ReplyDelete
  4. samat hari ibu untuk 'mak yah' :-)

    ReplyDelete
  5. terima kasih abang mat..ayu tepek eik kat blog...

    ReplyDelete
  6. selamat hari ibu untuk ibu mat!! semoga sentiasa dirahmati Allah.

    terima kasih gak utk rose tu. akak amik ye tepek kat blog nanti.

    ReplyDelete
  7. Salam CMG, Lela amik tau rose cantik ni

    ReplyDelete
  8. Salam mat, kak rose nak gak rose yang cantik dan kumbang gatai tu, anyway selamat hari ibu buat Puan Jamaliah dan semua ibu2 yang dikasihi....

    ReplyDelete
  9. Salaams Cik Mat,
    selamat bertemu kembali, Kak kurang sehat jadi dah lebih sebulan tak lawat blog awak ni.Kak ucapkan Selamat Hari Ibu kepada Mak Yah dan semua ibu2.Semoga sehat selalu dan bergembira disamping keluarga tersayang.

    ReplyDelete
  10. Salam Mat..terima kasih sudi melayangkan gambar bunga original..Akak ucapkan Selamat Hari Ibu buat Ibu mak dan semuga beliau di limpahkan rezeki dan di kurniakan kesihatan yang baik.

    ReplyDelete
  11. salam Mat....Nak ucapkan selamat hari ibu juga pada Mak Yah ya...semoga Mak Yah diberikan kesihatan yang baik disamping keluarga tersayang. Petikkan rose tu untuk Mak Yah bagi pihak Kakintan ya...he..he...ooo nanti Kakintan pun nak petik juga "Ros" tu untuk rumah Kakintan satu...salammmm

    ReplyDelete
  12. salam mat...
    kite angkut bunga rose dr taman mat ni ye ..hehe ade kumbang sekorlah kat bawah kelopak tu..comel..t.ksh banyak ye salam hari ibu buat 'puan jamaliah'..

    ReplyDelete
  13. Terima kasih pada semua yang sudi tinggalkan komen dan ucapan selamat hari ibu...juga pada mereka yang sudi ambik rose ku itu sebagai tanda ingatan...

    ReplyDelete
  14. tak mo ketinggalan jugakk..
    SELAMAT HARI IBU UTK MOKCIK JAMALIAH

    nekpp pon nak angkut geks kad..
    mekasih CMG!!!
    err munga rose ajer..kuih kupi tarak kaa?? uuhuuu..ahakss..

    ReplyDelete

AMARAN KERAS!!!!

DILARANG MELAKUKAN PENGAMBILAN SEBARANG MATERIAL TERUTAMA "GAMBAR" DARI BLOG INI TANPA IZIN DARI PEMILIK. HAKCIPTA TERPELIHARA.