WATERMELON SMOOTHIES

Watermelon Smoothies
Salam Selasa semua.....Panassss!!!!!, memang sejak2 ni panass boleh dikatakan menjadi2..Semalam kita menikmati jus jimi asmara, hari ni apa kata minum pulak watermelon smoothies yang begitu nyaman dan menyegarkan. Mat cuma letak ni je satu N3....masak?...hmm bukan tak masak tapi seperti biasa waktu panas2 ni makan ala kadar je, cuma masak singgang ikan...jadi dari tengok resipi ulang tayang, baik cuci mata dengan benda yang menyegarkan...betul tak...betul tak.... Watermelon smoothies ni senang sangat membuatnya, budak2 sekolah rendah pun boleh, janji kat rumah ada blender..kalau guna lesung batu tak boleh lah yeaaa...ok ok jom kita lihat betapa mudahnya menyediakan minuman segar ini....

BAHAN-BAHANNYA :-)
500 g isi tembikai merah
2 - 3 camca besar gula pasir
1/2 cawan susu cair
1/4 cawan air masak
3 cawan ais kiub
Secubit garam (sikitt jee tau!!)
Tembikai yang dibentuk untuk hiasan (optional)
Ais kiub secukupnya (tambahan)

CARA MEMBUATNYA :-)
  1. Satukan semua bahan di atas kecuali tembikai untuk hiasan. Kisar dengan kelajuan tinggi hingga semua sebati dan halus. Kalau boleh biar kisaran menghasilkan buih..
  2. Bentuk kan tembikai untuk hiasan mengikut kreativiti masing, dan selit tepi gelas yang telah disediakan. Letak kan 3 - 4 biji ais kiub (tambahan) dan tuang watermelon smoothies tadi secukunya. Hidangkan sebagai pembasah tekak.....

Post a Comment

18 Comments

  1. mmg sedap smoothie ni! boleh dipelbagaikan dgn buah2an lain...! kena lak cuaca panas sekarang...mmg nyaman jer tekak!

    ReplyDelete
  2. erkk mat.. bahan2nya tembikai merah kan :D tertype tembikar merah kot :D

    ReplyDelete
  3. duishh hausnye..

    (terus turun ke bwh beli slurpee kat 7e zzzz)

    ReplyDelete
  4. emmm.... sejuknya tekak dibasahi air yang sedap dan dingin ni, perghhh lega dapat minum hihihi.

    ReplyDelete
  5. Ni musti time musim kering, cheq tengok cikMat buat ayaq macam-macam kaler

    ReplyDelete
  6. salam mat..walllaaaa..tgok time panas2 ni aduh..jadi kering tekak dah rasa ni..tgok air sejuk tu..sejuk jer tekak minum..

    ReplyDelete
  7. mat, ko asik tayang macam2 air sejuk.... huiiiihhh hausnya....

    ReplyDelete
  8. salam mira...
    Ishh..bukan u je terliur..saya pun sama!!...

    salam azita...
    Yeaa betul..bijak lagi bernas komen anda...

    salam little m3...
    Hahaha, tau dak, saya dok gelak sakan, bila baca balik...kena pi buat cermin mata laa nampaknya...tak skeenyaa!!!..

    salam ely hasrul...
    Sayaa pun nak kirim jugak slurpee tuuu!!!...

    salam kak ct...
    Betul tu kak, saya 2 - 3 hari ni letak n3 air jeee...maklumlah musim panas..

    salam muna...
    Wawawaaa...muna lawa singgah blog ceq ni..hahaha, laa ni kat M'sia musim panas tak sangka....air paip pun hangat kan main, boleh bancuh milo!...

    salam NJ...
    Tu lah kak, musim2 mcm ni, air mmg tak tolak...

    salam kak rose...
    Esok2 kalau musim hujan saya tayang air2 yg hangat pulak yeaa...

    ReplyDelete
  9. Che Mat.. time panas2 ni memang berkesan betul kalau tayang air kat public.

    ReplyDelete
  10. oh matttt...tergudas akak seh ngan smoothie mat ni!!

    ReplyDelete
  11. salam tok nabe..
    Memang betul tu...asal air minuman je, pasti menggoda...hehehe

    salam kak ain...
    Hahaha, kak jgn lah tergoda sangat..susah saya nanti..tapi mmg nyaman bila sampai di
    tekak..

    ReplyDelete
  12. errrkkk mat, mokwo dah kembung dah nih minum air..nasiknye bila nak sampai, tak nampak btg idung lagik..

    ReplyDelete
  13. salam mokwonik...
    Hahahaha..nasinya esok pulak yea mokwonik... musim2 panas ni kita minum air jee dulu..jimat..hehehe

    ReplyDelete
  14. Salaams Cik Mat, thanks for sharing. Hari panas2 ni, kalau dapat minum banyak sedap juga, tapi.....tengok gambar pun jadilah.

    ReplyDelete
  15. salam jamelah..
    Sama2...memang betul...air mineral pun boleh habis berbotol2 jika cuaca panas macam sekarang ni..kalau air batu lagilah laju...

    ReplyDelete
  16. salam mat..urmm bes nyer..musim panas cenggini..view pic smoothies..nyaman..mat..ape kate mat try wat smoothies ni lak.ni kire resepi masa mimi keje kt healthy juice dulu; avacado+plain yogurt+brown sugar+ice cube..blend sumer bhn2 nehh..kalo dah try..upload la pic ok.saje nk soh mat try rase camner..bg mimi best r.

    ReplyDelete
  17. Amboi air lagi...Mat akak kalau minum air semangka ni harus terus semput

    ReplyDelete

Peringatan

AMARAN KERAS!!!!

DILARANG MELAKUKAN PENGAMBILAN SEBARANG MATERIAL TERUTAMA "GAMBAR" DARI BLOG INI TANPA IZIN DARI PEMILIK. HAKCIPTA TERPELIHARA.