KACANG PANJANG BERPETAI

6/30/2009 05:49:00 PM
As'laikum semua, selamat petang....Untuk n3 terakhir bulan Jun ini mat letak lah sayur yang dimasak ala2 sambal goreng jawa...tapi kal...
KACANG PANJANG BERPETAI KACANG PANJANG BERPETAI Reviewed by Mat Gebu on 6/30/2009 05:49:00 PM Rating: 5

DAGING PANGGANG LADA HITAM

6/28/2009 06:51:00 PM
Jom makan daging panggang....sedap nihh cicah pulak dengan air asam (sapa yg makan "budu" boleh campur sikit dalam air asam tu y...
DAGING PANGGANG LADA HITAM DAGING PANGGANG LADA HITAM Reviewed by Mat Gebu on 6/28/2009 06:51:00 PM Rating: 5

KUIH TALAM LABU

6/28/2009 06:35:00 PM
Selamat petang semua...sebelum tu nak minta maaf yea, sebab buat kuih berasaskan labu lagi, semalam kek labu, hari ni kuih talam labu pulak...
KUIH TALAM LABU KUIH TALAM LABU Reviewed by Mat Gebu on 6/28/2009 06:35:00 PM Rating: 5

KEK LABU MANIS

6/27/2009 01:28:00 PM
As'laikum semuaa...Hari ni mat tak masak siang, mungkin petang nanti baru masak. Oleh yang demikian pagi tadi mat telah membuat sebiji ...
KEK LABU MANIS KEK LABU MANIS Reviewed by Mat Gebu on 6/27/2009 01:28:00 PM Rating: 5

SUP LAKSA

6/24/2009 12:15:00 PM
As'laikum semuaa...salam sejahtera selamat tengah hari, dah siap masak?.. Apa menu hari nie?...Mat tengah hari ni makan yang ringan jee...
SUP LAKSA SUP LAKSA Reviewed by Mat Gebu on 6/24/2009 12:15:00 PM Rating: 5
KANAK INI TELAH SELAMAT DITEMUI!!! KANAK INI TELAH SELAMAT DITEMUI!!! Reviewed by Mat Gebu on 6/23/2009 11:15:00 PM Rating: 5

JEM DURIAN

6/23/2009 04:41:00 PM
Salam sejahtera untuk semua..Musiam durian sudah tiba, mana2 pergi melambak orang jual durian, tak kira lah kat kawasan kampung, pekan ata...
JEM DURIAN JEM DURIAN Reviewed by Mat Gebu on 6/23/2009 04:41:00 PM Rating: 5

TUMIS SIPUT SEDUT & LABU

6/23/2009 03:45:00 PM
Salam semua....buat apa tu, dah makan ke. Pernah tak cuba masak siput sedut style apa2 asam rebus?...Hari ni mat cuma memasak gaya macam ...
TUMIS SIPUT SEDUT & LABU TUMIS SIPUT SEDUT & LABU Reviewed by Mat Gebu on 6/23/2009 03:45:00 PM Rating: 5

TEMPOYAK PUCUK UBI

6/20/2009 01:03:00 PM
Bila tiba musim durian, tempoyak wajib dibuat, sebagai stok di kala perlu. Pada pendapat mat lah kan, durian yang bermutu akan menghasilka...
TEMPOYAK PUCUK UBI TEMPOYAK PUCUK UBI Reviewed by Mat Gebu on 6/20/2009 01:03:00 PM Rating: 5

TOM YAM UDANG

6/20/2009 12:59:00 PM
Dah berapa hari tekak ni rasa nak makan sup2 yang masam dan pedas. Jadi hari ni mat buat tom yam, walaupun udang galah tu sedap dimakan, t...
TOM YAM UDANG TOM YAM UDANG Reviewed by Mat Gebu on 6/20/2009 12:59:00 PM Rating: 5

KUIH BAKAR LABU

6/18/2009 02:27:00 PM
As'laikum semua, selamat petang..tengah buat apa tu...Semalam singgah di dapur kak CT Delima, ternampak dia buat kuih bakar labu @ bing...
KUIH BAKAR LABU KUIH BAKAR LABU Reviewed by Mat Gebu on 6/18/2009 02:27:00 PM Rating: 5
BERSARANYA SEORANG BLOGGER TEGAR... BERSARANYA SEORANG BLOGGER TEGAR... Reviewed by Mat Gebu on 6/16/2009 02:06:00 AM Rating: 5

DAGING KERISIK BEREMPAH

6/14/2009 10:31:00 AM
Salam Sabtu untuk semua, dah siap masak ke tuu?....Hari ni mat masak daging... Sebenarnya resipi ni kira main belasah saja, jadi kita leta...
DAGING KERISIK BEREMPAH DAGING KERISIK BEREMPAH Reviewed by Mat Gebu on 6/14/2009 10:31:00 AM Rating: 5

AYAM CENCALOK

6/11/2009 06:44:00 PM
As'laikum semua... Maaf lah terlewat sikit masuk n3 masak2 untuk hari ni, maklumlah sejak2 ni mat sibuk sedikit....sibuk sebab apa......
AYAM CENCALOK AYAM CENCALOK Reviewed by Mat Gebu on 6/11/2009 06:44:00 PM Rating: 5

TAG DARI SIS - LINN....

6/11/2009 06:20:00 PM
Hari tu mat dapat satu "TAG" dari sis - linn ....Laa tak kenal ke sis - linn...dia tu ratu kaler pepel u!!!...Dok di Johor Baru, ...
TAG DARI SIS - LINN.... TAG DARI SIS - LINN.... Reviewed by Mat Gebu on 6/11/2009 06:20:00 PM Rating: 5

SERAWA DURIAN

6/09/2009 03:08:00 PM
Salam untuk semua, selamat petang..Buat apa tu?... Semalam, masa belanja barang2 dapur, masa melintas berhampiran peniaga durian, terus ma...
SERAWA DURIAN SERAWA DURIAN Reviewed by Mat Gebu on 6/09/2009 03:08:00 PM Rating: 5

GULAI AYAM & NENAS

6/07/2009 11:01:00 AM
Jom makan gulai ayam dengan nenas, tau tak nenas tu menambahkan lagi kesedapan masakkan kita, secara semulajadi nenas akan mengeluarkan ma...
GULAI AYAM & NENAS GULAI AYAM & NENAS Reviewed by Mat Gebu on 6/07/2009 11:01:00 AM Rating: 5

ASAM PEDAS TETEL

6/07/2009 10:50:00 AM
As'laikum semua. Ini sepatutnya mat masukkan semalam, tapi di sebabkan masa dan keadaan tidak mengizinkan, baru hari ni berkesempatan.....
ASAM PEDAS TETEL ASAM PEDAS TETEL Reviewed by Mat Gebu on 6/07/2009 10:50:00 AM Rating: 5

CHOCO BUTTER CAKE

6/06/2009 10:37:00 PM
Salam sejahtera untuk semua....Hari ni mat menerima kunjungan Sis-Linn , Bondanya dan anak2 beliau dan juga Kak Ct Delima, C. Mat dan anak...
CHOCO BUTTER CAKE CHOCO BUTTER CAKE Reviewed by Mat Gebu on 6/06/2009 10:37:00 PM Rating: 5

DAGING TEMPRA

6/03/2009 06:00:00 PM
Selamat petang semua..buat apa tu...tengah melopong kee?...ahaks...Ok hari ni ada satu jenis masakan peranakan yang begitu mudah dan ringk...
DAGING TEMPRA DAGING TEMPRA Reviewed by Mat Gebu on 6/03/2009 06:00:00 PM Rating: 5
AWARD DAN TAG DARI MAMAFAMI... AWARD DAN TAG DARI MAMAFAMI... Reviewed by Mat Gebu on 6/03/2009 01:24:00 PM Rating: 5

TOM YAM KUKUS

6/02/2009 12:50:00 PM
Salam sejahtera buat semua, hari ni mat masak paling senang..paling ringkas dan sedapp!!! (pada tekak mat laaa...kang jgn ingat kita menda...
TOM YAM KUKUS TOM YAM KUKUS Reviewed by Mat Gebu on 6/02/2009 12:50:00 PM Rating: 5

ROTI NAIK

6/01/2009 02:21:00 PM
Malam tadi sebelum tidur, mat jejalan ke seluruh pelusok blog, dan tiba2 teringin nak try buat "roti naik"..pernah dengar dulu t...
ROTI NAIK ROTI NAIK Reviewed by Mat Gebu on 6/01/2009 02:21:00 PM Rating: 5

PERINGATAN

AMARAN KERAS!!!!

DILARANG MELAKUKAN PENGAMBILAN SEBARANG MATERIAL TERUTAMA "GAMBAR" DARI BLOG INI TANPA IZIN DARI PEMILIK. HAKCIPTA TERPELIHARA.

Powered by Blogger.