KACANG PANJANG BERPETAI

June 30, 2009
As'laikum semua, selamat petang....Untuk n3 terakhir bulan Jun ini mat letak lah sayur yang dimasak ala2 sambal goreng jawa...tapi kal...
KACANG PANJANG BERPETAI KACANG PANJANG BERPETAI Reviewed by Mat Gebu on June 30, 2009 Rating: 5
DAGING PANGGANG LADA HITAM DAGING PANGGANG LADA HITAM Reviewed by Mat Gebu on June 28, 2009 Rating: 5

KUIH TALAM LABU

June 28, 2009
Selamat petang semua...sebelum tu nak minta maaf yea, sebab buat kuih berasaskan labu lagi, semalam kek labu, hari ni kuih talam labu pulak...
KUIH TALAM LABU KUIH TALAM LABU Reviewed by Mat Gebu on June 28, 2009 Rating: 5

KEK LABU MANIS

June 27, 2009
As'laikum semuaa...Hari ni mat tak masak siang, mungkin petang nanti baru masak. Oleh yang demikian pagi tadi mat telah membuat sebiji ...
KEK LABU MANIS KEK LABU MANIS Reviewed by Mat Gebu on June 27, 2009 Rating: 5

SUP LAKSA

June 24, 2009
As'laikum semuaa...salam sejahtera selamat tengah hari, dah siap masak?.. Apa menu hari nie?...Mat tengah hari ni makan yang ringan jee...
SUP LAKSA SUP LAKSA Reviewed by Mat Gebu on June 24, 2009 Rating: 5
KANAK INI TELAH SELAMAT DITEMUI!!! KANAK INI TELAH SELAMAT DITEMUI!!! Reviewed by Mat Gebu on June 23, 2009 Rating: 5

JEM DURIAN

June 23, 2009
Salam sejahtera untuk semua..Musiam durian sudah tiba, mana2 pergi melambak orang jual durian, tak kira lah kat kawasan kampung, pekan ata...
JEM DURIAN JEM DURIAN Reviewed by Mat Gebu on June 23, 2009 Rating: 5

TUMIS SIPUT SEDUT & LABU

June 23, 2009
Salam semua....buat apa tu, dah makan ke. Pernah tak cuba masak siput sedut style apa2 asam rebus?...Hari ni mat cuma memasak gaya macam ...
TUMIS SIPUT SEDUT & LABU TUMIS SIPUT SEDUT & LABU Reviewed by Mat Gebu on June 23, 2009 Rating: 5

TEMPOYAK PUCUK UBI

June 20, 2009
Bila tiba musim durian, tempoyak wajib dibuat, sebagai stok di kala perlu. Pada pendapat mat lah kan, durian yang bermutu akan menghasilka...
TEMPOYAK PUCUK UBI TEMPOYAK PUCUK UBI Reviewed by Mat Gebu on June 20, 2009 Rating: 5

TOM YAM UDANG

June 20, 2009
Dah berapa hari tekak ni rasa nak makan sup2 yang masam dan pedas. Jadi hari ni mat buat tom yam, walaupun udang galah tu sedap dimakan, t...
TOM YAM UDANG TOM YAM UDANG Reviewed by Mat Gebu on June 20, 2009 Rating: 5

KUIH BAKAR LABU

June 18, 2009
As'laikum semua, selamat petang..tengah buat apa tu...Semalam singgah di dapur kak CT Delima, ternampak dia buat kuih bakar labu @ bing...
KUIH BAKAR LABU KUIH BAKAR LABU Reviewed by Mat Gebu on June 18, 2009 Rating: 5
BERSARANYA SEORANG BLOGGER TEGAR... BERSARANYA SEORANG BLOGGER TEGAR... Reviewed by Mat Gebu on June 16, 2009 Rating: 5

DAGING KERISIK BEREMPAH

June 14, 2009
Salam Sabtu untuk semua, dah siap masak ke tuu?....Hari ni mat masak daging... Sebenarnya resipi ni kira main belasah saja, jadi kita leta...
DAGING KERISIK BEREMPAH DAGING KERISIK BEREMPAH Reviewed by Mat Gebu on June 14, 2009 Rating: 5

AYAM CENCALOK

June 11, 2009
As'laikum semua... Maaf lah terlewat sikit masuk n3 masak2 untuk hari ni, maklumlah sejak2 ni mat sibuk sedikit....sibuk sebab apa......
AYAM CENCALOK AYAM CENCALOK Reviewed by Mat Gebu on June 11, 2009 Rating: 5

TAG DARI SIS - LINN....

June 11, 2009
Hari tu mat dapat satu "TAG" dari sis - linn ....Laa tak kenal ke sis - linn...dia tu ratu kaler pepel u!!!...Dok di Johor Baru, ...
TAG DARI SIS - LINN.... TAG DARI SIS - LINN.... Reviewed by Mat Gebu on June 11, 2009 Rating: 5

SERAWA DURIAN

June 09, 2009
Salam untuk semua, selamat petang..Buat apa tu?... Semalam, masa belanja barang2 dapur, masa melintas berhampiran peniaga durian, terus ma...
SERAWA DURIAN SERAWA DURIAN Reviewed by Mat Gebu on June 09, 2009 Rating: 5

GULAI AYAM & NENAS

June 07, 2009
Jom makan gulai ayam dengan nenas, tau tak nenas tu menambahkan lagi kesedapan masakkan kita, secara semulajadi nenas akan mengeluarkan ma...
GULAI AYAM & NENAS GULAI AYAM & NENAS Reviewed by Mat Gebu on June 07, 2009 Rating: 5

ASAM PEDAS TETEL

June 07, 2009
As'laikum semua. Ini sepatutnya mat masukkan semalam, tapi di sebabkan masa dan keadaan tidak mengizinkan, baru hari ni berkesempatan.....
ASAM PEDAS TETEL ASAM PEDAS TETEL Reviewed by Mat Gebu on June 07, 2009 Rating: 5

CHOCO BUTTER CAKE

June 06, 2009
Salam sejahtera untuk semua....Hari ni mat menerima kunjungan Sis-Linn , Bondanya dan anak2 beliau dan juga Kak Ct Delima, C. Mat dan anak...
CHOCO BUTTER CAKE CHOCO BUTTER CAKE Reviewed by Mat Gebu on June 06, 2009 Rating: 5

DAGING TEMPRA

June 03, 2009
Selamat petang semua..buat apa tu...tengah melopong kee?...ahaks...Ok hari ni ada satu jenis masakan peranakan yang begitu mudah dan ringk...
DAGING TEMPRA DAGING TEMPRA Reviewed by Mat Gebu on June 03, 2009 Rating: 5
AWARD DAN TAG DARI MAMAFAMI... AWARD DAN TAG DARI MAMAFAMI... Reviewed by Mat Gebu on June 03, 2009 Rating: 5

TOM YAM KUKUS

June 02, 2009
Salam sejahtera buat semua, hari ni mat masak paling senang..paling ringkas dan sedapp!!! (pada tekak mat laaa...kang jgn ingat kita menda...
TOM YAM KUKUS TOM YAM KUKUS Reviewed by Mat Gebu on June 02, 2009 Rating: 5

ROTI NAIK

June 01, 2009
Malam tadi sebelum tidur, mat jejalan ke seluruh pelusok blog, dan tiba2 teringin nak try buat "roti naik"..pernah dengar dulu t...
ROTI NAIK ROTI NAIK Reviewed by Mat Gebu on June 01, 2009 Rating: 5

PERINGATAN

AMARAN KERAS!!!!

DILARANG MELAKUKAN PENGAMBILAN SEBARANG MATERIAL TERUTAMA "GAMBAR" DARI BLOG INI TANPA IZIN DARI PEMILIK. HAKCIPTA TERPELIHARA.

Powered by Blogger.