SELAMAT PENGANTIN BARU....

Nasi Minyak Dan Suku Sakat

Selamat pengantin baru untuk semua bakal2 pengantin...Maklumlah kalau dah mula cuti sekolah, maka dengan rasminya banyak lah peneroka2 akan membuka "ladang" baru (amponnn!!!)....Jadi bermula lah musim "nasi minyak"..Oleh yang demikian secara simboliknya, mat masak juga lah nasi minyak sebagai tanda permulaan majlis2 perkahwinan untuk penggal ini....(tapi bukan ceQ yang nak menikah pulakk!!!)..

Nasi Minyak Dan Suku Sakat

Mat doakan pada semua bakal2 pengantin, mak ayah pengantin semua moga berbahagia selalu. Dan berhati2 yea masa mengira hasil sumbangan, tau sajalah zaman sekarang ni pencuri ramai, kang kita yang bersusah payah, depa pulak yang bersenang lenang. Nak juga pesan pada kakak, makcik dan datin2 sekelian, handbag tu jaga2 noo, jangan ingat nak bergaya, nanti hang pa yang merana!!!....
SELAMAT PENGANTIN BARU.... SELAMAT PENGANTIN BARU.... Reviewed by Mat Gebu on 5/30/2009 03:12:00 PM Rating: 5

8 comments:

  1. Tengok lauk 3 mata ni teringat kenduri ala kampung. Orang dulu2 gotong royong masak nasi minyak dan lauk pauk.. meriah gitew :)

    ReplyDelete
  2. wah nih dah kenduri betui nih...

    ReplyDelete
  3. kalau mat yang kahwin... pasti para bloggers akan pergi beramai2 :P

    * mau roboh pelamin kau amat oiiiiiiii sebab semua pakat nak bergambar dengan pengantin yang gebu hehehehehehehe :P

    ReplyDelete
  4. Betul kata kak e tu mat... sure k.ct dtg seawal 2 hari sebelum majlis tu hehehe. K.ct akan tolong buat segalanya untuk menjayakan nya hahahaha

    ReplyDelete
  5. betul tu....che mat oii...ummie akan datang dengan coklatku.....bila hang nak makan si minyak....ummmie doakan ye...

    ReplyDelete
  6. Mat, kalu ko yang kahwin..memang akak terbang terus dari Kuantan..wpun kad x sampai or ko xnak anto..akak wat muka x malu jek!
    **psstt..Mat dah ada calon ke? ahaaks!!

    ReplyDelete
  7. ahaa!! dah lama cari cari nasi minyak punya resipe!! thanks Mat!

    ReplyDelete
  8. blogresipi...
    memang betul, tapi sekarang ada kampung pun dah ambik catering jeee..

    aishah...
    ha ah, kenduri anak beranak jee..hehehe.

    kak umi-e..
    heheh, kak umie...i no comment jee kak..jawapan standard artis.

    kak ct...
    saya no comment...hehehe.

    ummie anisa...
    waa. bawak cekelet ke..i like..hehehe....insya allahh, apa2 yg berlaku dgn izin Allah, sapa tau kan.

    kak ummi...
    wokey kak...aku bentangkan karpet merah khas utk koo....ahaks..adehh, lemas nihh!

    beach lover...
    sama2..waa u pun nak masak nasi minyak yeaa..hehehe..wish u all the best!!..

    ReplyDelete

PERINGATAN

AMARAN KERAS!!!!

DILARANG MELAKUKAN PENGAMBILAN SEBARANG MATERIAL TERUTAMA "GAMBAR" DARI BLOG INI TANPA IZIN DARI PEMILIK. HAKCIPTA TERPELIHARA.

Powered by Blogger.