BUBUR JAGUNG

7/31/2008 08:46:00 PM
Pertama kali mat tengok bubur jagung ni, kalau tak silap lah..kat dapur "kak liza" ...Dah lama pastu baru teringin nak mencuba, ...
BUBUR JAGUNG BUBUR JAGUNG Reviewed by Mat Gebu on 7/31/2008 08:46:00 PM Rating: 5

BENDI BERSAMBAL

7/31/2008 08:30:00 PM
Hari ni masak simple dan begitu nyaman sekali bila sampai di anak tekak, kena pulak dimakan bersama nasi hangat, lagi2 kalau nasi tu lembu...
BENDI BERSAMBAL BENDI BERSAMBAL Reviewed by Mat Gebu on 7/31/2008 08:30:00 PM Rating: 5

NASI BERIANI KARAM

7/30/2008 09:09:00 PM
Hari ni kita masak "nasi beriani karam"....Jangan pulak ingat makan nasi beriani ni, u all karam dilautan madu, atau pastu keluar ...
NASI BERIANI KARAM NASI BERIANI KARAM Reviewed by Mat Gebu on 7/30/2008 09:09:00 PM Rating: 5

PENCUK NENAS

7/30/2008 09:04:00 PM
Yang ni wajib kalau makan nasi beriani atau nasi minyak, kira macam pengimbang rasa....Yang ni senang amat nak buat... BAHAN-BAHANNYA :-)...
PENCUK NENAS PENCUK NENAS Reviewed by Mat Gebu on 7/30/2008 09:04:00 PM Rating: 5

ACAR DARAT

7/30/2008 08:52:00 PM
Lepas dalca kita buat acar pulak, resipi tak bagi lah sebab ni biasa2 yang mat buat. Cuma kali ni lobak dah habis, jadi mat ganti dengan re...
ACAR DARAT ACAR DARAT Reviewed by Mat Gebu on 7/30/2008 08:52:00 PM Rating: 5

DALCA BEBOLA DAGING

7/30/2008 08:04:00 PM
Hari ni ada projek nasi beriani, tapi sebelum tu kita buat dalca dulu yeaa.....Oleh kerana stok daging tak de, mat guna daging cincang dan...
DALCA BEBOLA DAGING DALCA BEBOLA DAGING Reviewed by Mat Gebu on 7/30/2008 08:04:00 PM Rating: 5

MY 1ST YEAR AS A BLOGGER

7/29/2008 02:46:00 PM
Hari ni 29hb Julai 2008 bersamaan 26 Rejab 1429 Hijriah genaplah 1 tahun mat ber"blogging". Dari tarikh yang sama tahun 2007 di b...
MY 1ST YEAR AS A BLOGGER MY 1ST YEAR AS A BLOGGER Reviewed by Mat Gebu on 7/29/2008 02:46:00 PM Rating: 5

GADO-GADO PERANAKAN

7/28/2008 09:57:00 PM
Hari ni kita makan "Gado-Gado Peranakan"...Resipi khas dari nyonya peranakan Singapura. Saja suka2 nak mencuba dan merasa. Tapi ...
GADO-GADO PERANAKAN GADO-GADO PERANAKAN Reviewed by Mat Gebu on 7/28/2008 09:57:00 PM Rating: 5

APAM KENTANG

7/28/2008 09:32:00 PM
As'laikum semuaa...hehehe, jemput makan apam kentang..... Mat dapat resipi semasa merempit ke blog "Kak Ummi" .....alaa u a...
APAM KENTANG APAM KENTANG Reviewed by Mat Gebu on 7/28/2008 09:32:00 PM Rating: 5

MASAM MANIS UDANG & TOFU

7/26/2008 02:13:00 PM
Tadi masa selongkar freezer, sekali terjumpa satu pack berisi udang!, besar juga tapi tak delah sebesar udang galah. Untuk memudahkan kerj...
MASAM MANIS UDANG & TOFU MASAM MANIS UDANG & TOFU Reviewed by Mat Gebu on 7/26/2008 02:13:00 PM Rating: 5

URAP PUCUK UBI

7/26/2008 02:03:00 PM
Mesti ramai dah biasa buat urap pucuk ubi ni, dan mat pun dah beberapa kali letak resipi dalam blog ni....Benda2 yang mudah dapat kalau du...
URAP PUCUK UBI URAP PUCUK UBI Reviewed by Mat Gebu on 7/26/2008 02:03:00 PM Rating: 5

GULAI ASAM PEDAS

7/26/2008 01:53:00 PM
Ini lauk asam pedas, sejak2 ni kan tekak macam gemar sangat makan asam pedas. Resipi dah banyak kali letak kat sini, tapi tak pelah, mat t...
GULAI ASAM PEDAS GULAI ASAM PEDAS Reviewed by Mat Gebu on 7/26/2008 01:53:00 PM Rating: 5

MIX FRUIT MUFFIN

7/25/2008 02:14:00 PM
Lama tak buat muffin, jadi sempena nak melicinkan stok2 bahan dalam peti sejuk, mat pun memulakan operasi. Dalam peti sejuk tadi ada baki Qu...
MIX FRUIT MUFFIN MIX FRUIT MUFFIN Reviewed by Mat Gebu on 7/25/2008 02:14:00 PM Rating: 5

ASAM REBUS TUMIS

7/25/2008 01:58:00 PM
Ini lauk kegemaran mat, selain senang nak masak, ianya sedap dan mengasyikkan sungguh. Kalau ada nenas boleh letak nenas, nak letak kacang...
ASAM REBUS TUMIS ASAM REBUS TUMIS Reviewed by Mat Gebu on 7/25/2008 01:58:00 PM Rating: 5

CENDOL PULUT

7/24/2008 08:21:00 PM
Ini lebihan cendol dari resipi lepas. Duduk kat M;sia ni kadang kala nak membuat sendiri cendol, rasa malas sangat, yelah senang didapati,...
CENDOL PULUT CENDOL PULUT Reviewed by Mat Gebu on 7/24/2008 08:21:00 PM Rating: 5

SOTO AYAM

7/24/2008 08:03:00 PM
Hari ni buat soto ayam untuk bonda mat berbuka puasa....Juadah ini jugak untuk kami makan. Sejak2 ni rasa malas sungguh nak masak....Biasa...
SOTO AYAM SOTO AYAM Reviewed by Mat Gebu on 7/24/2008 08:03:00 PM Rating: 5

NYONYA KERABU SOTONG

7/23/2008 01:02:00 PM
Jom kita makan kerabu sotong ala2 "nyonya"....sedap tau dengan rasa pedas2, manis2, lemak2, harum2, sedikit masin2 dan masam2. K...
NYONYA KERABU SOTONG NYONYA KERABU SOTONG Reviewed by Mat Gebu on 7/23/2008 01:02:00 PM Rating: 5

IKAN BILIS GORENG TEPUNG

7/23/2008 12:30:00 PM
Pernah tengok ikan bilis segar?...Tapi sori lah yea, nak tunjuk gambar pun dah tak de sebab semua habis mat goreng dengan tepung!!..Ikan bil...
IKAN BILIS GORENG TEPUNG IKAN BILIS GORENG TEPUNG Reviewed by Mat Gebu on 7/23/2008 12:30:00 PM Rating: 5

BUAH TANGAN DARI "IDA"

7/22/2008 05:55:00 PM
Hari ni mat dapat kiriman barang dari "IDA" ....Tuan punya blog "sinarrasul" , seronoknya dapat rempah orang terbang..j...
BUAH TANGAN DARI "IDA" BUAH TANGAN DARI "IDA" Reviewed by Mat Gebu on 7/22/2008 05:55:00 PM Rating: 5

AYAM PANDAN THAI

7/21/2008 08:10:00 PM
Ini resipi mat dapat dari buku "Sedapnyaaa.....2" dari Chef Wan , dari dulu mat perati ramai yang dah buat ayam pandan ni. Jadi de...
AYAM PANDAN THAI AYAM PANDAN THAI Reviewed by Mat Gebu on 7/21/2008 08:10:00 PM Rating: 5

KEK CENDOL

7/21/2008 07:03:00 PM
Resipi ni mat dah simpan lama. Dah banyak kali nak mencuba tapi asyik tertangguh, bukan sebab tak cukup bahan2, tapi malas dan malas dan mal...
KEK CENDOL KEK CENDOL Reviewed by Mat Gebu on 7/21/2008 07:03:00 PM Rating: 5

BUBUR KACANG DURIAN

7/21/2008 06:58:00 PM
Musim durian datang lagi...tapi awas kalau alah pada durian jangan lah makan banyak sangat nanti boleh demam....Kalau mat makan durian ter...
BUBUR KACANG DURIAN BUBUR KACANG DURIAN Reviewed by Mat Gebu on 7/21/2008 06:58:00 PM Rating: 5

PERINGATAN

AMARAN KERAS!!!!

DILARANG MELAKUKAN PENGAMBILAN SEBARANG MATERIAL TERUTAMA "GAMBAR" DARI BLOG INI TANPA IZIN DARI PEMILIK. HAKCIPTA TERPELIHARA.

Powered by Blogger.