BUBUR JAGUNG

July 31, 2008
Pertama kali mat tengok bubur jagung ni, kalau tak silap lah..kat dapur "kak liza" ...Dah lama pastu baru teringin nak mencuba, ...
BUBUR JAGUNG BUBUR JAGUNG Reviewed by Mat Gebu on July 31, 2008 Rating: 5

BENDI BERSAMBAL

July 31, 2008
Hari ni masak simple dan begitu nyaman sekali bila sampai di anak tekak, kena pulak dimakan bersama nasi hangat, lagi2 kalau nasi tu lembu...
BENDI BERSAMBAL BENDI BERSAMBAL Reviewed by Mat Gebu on July 31, 2008 Rating: 5

NASI BERIANI KARAM

July 30, 2008
Hari ni kita masak "nasi beriani karam"....Jangan pulak ingat makan nasi beriani ni, u all karam dilautan madu, atau pastu keluar ...
NASI BERIANI KARAM NASI BERIANI KARAM Reviewed by Mat Gebu on July 30, 2008 Rating: 5

PENCUK NENAS

July 30, 2008
Yang ni wajib kalau makan nasi beriani atau nasi minyak, kira macam pengimbang rasa....Yang ni senang amat nak buat... BAHAN-BAHANNYA :-)...
PENCUK NENAS PENCUK NENAS Reviewed by Mat Gebu on July 30, 2008 Rating: 5

ACAR DARAT

July 30, 2008
Lepas dalca kita buat acar pulak, resipi tak bagi lah sebab ni biasa2 yang mat buat. Cuma kali ni lobak dah habis, jadi mat ganti dengan re...
ACAR DARAT ACAR DARAT Reviewed by Mat Gebu on July 30, 2008 Rating: 5

DALCA BEBOLA DAGING

July 30, 2008
Hari ni ada projek nasi beriani, tapi sebelum tu kita buat dalca dulu yeaa.....Oleh kerana stok daging tak de, mat guna daging cincang dan...
DALCA BEBOLA DAGING DALCA BEBOLA DAGING Reviewed by Mat Gebu on July 30, 2008 Rating: 5

MY 1ST YEAR AS A BLOGGER

July 29, 2008
Hari ni 29hb Julai 2008 bersamaan 26 Rejab 1429 Hijriah genaplah 1 tahun mat ber"blogging". Dari tarikh yang sama tahun 2007 di b...
MY 1ST YEAR AS A BLOGGER MY 1ST YEAR AS A BLOGGER Reviewed by Mat Gebu on July 29, 2008 Rating: 5

GADO-GADO PERANAKAN

July 28, 2008
Hari ni kita makan "Gado-Gado Peranakan"...Resipi khas dari nyonya peranakan Singapura. Saja suka2 nak mencuba dan merasa. Tapi ...
GADO-GADO PERANAKAN GADO-GADO PERANAKAN Reviewed by Mat Gebu on July 28, 2008 Rating: 5

APAM KENTANG

July 28, 2008
As'laikum semuaa...hehehe, jemput makan apam kentang..... Mat dapat resipi semasa merempit ke blog "Kak Ummi" .....alaa u a...
APAM KENTANG APAM KENTANG Reviewed by Mat Gebu on July 28, 2008 Rating: 5

MASAM MANIS UDANG & TOFU

July 26, 2008
Tadi masa selongkar freezer, sekali terjumpa satu pack berisi udang!, besar juga tapi tak delah sebesar udang galah. Untuk memudahkan kerj...
MASAM MANIS UDANG & TOFU MASAM MANIS UDANG & TOFU Reviewed by Mat Gebu on July 26, 2008 Rating: 5

URAP PUCUK UBI

July 26, 2008
Mesti ramai dah biasa buat urap pucuk ubi ni, dan mat pun dah beberapa kali letak resipi dalam blog ni....Benda2 yang mudah dapat kalau du...
URAP PUCUK UBI URAP PUCUK UBI Reviewed by Mat Gebu on July 26, 2008 Rating: 5

GULAI ASAM PEDAS

July 26, 2008
Ini lauk asam pedas, sejak2 ni kan tekak macam gemar sangat makan asam pedas. Resipi dah banyak kali letak kat sini, tapi tak pelah, mat t...
GULAI ASAM PEDAS GULAI ASAM PEDAS Reviewed by Mat Gebu on July 26, 2008 Rating: 5

MIX FRUIT MUFFIN

July 25, 2008
Lama tak buat muffin, jadi sempena nak melicinkan stok2 bahan dalam peti sejuk, mat pun memulakan operasi. Dalam peti sejuk tadi ada baki Qu...
MIX FRUIT MUFFIN MIX FRUIT MUFFIN Reviewed by Mat Gebu on July 25, 2008 Rating: 5

ASAM REBUS TUMIS

July 25, 2008
Ini lauk kegemaran mat, selain senang nak masak, ianya sedap dan mengasyikkan sungguh. Kalau ada nenas boleh letak nenas, nak letak kacang...
ASAM REBUS TUMIS ASAM REBUS TUMIS Reviewed by Mat Gebu on July 25, 2008 Rating: 5

CENDOL PULUT

July 24, 2008
Ini lebihan cendol dari resipi lepas. Duduk kat M;sia ni kadang kala nak membuat sendiri cendol, rasa malas sangat, yelah senang didapati,...
CENDOL PULUT CENDOL PULUT Reviewed by Mat Gebu on July 24, 2008 Rating: 5

SOTO AYAM

July 24, 2008
Hari ni buat soto ayam untuk bonda mat berbuka puasa....Juadah ini jugak untuk kami makan. Sejak2 ni rasa malas sungguh nak masak....Biasa...
SOTO AYAM SOTO AYAM Reviewed by Mat Gebu on July 24, 2008 Rating: 5

NYONYA KERABU SOTONG

July 23, 2008
Jom kita makan kerabu sotong ala2 "nyonya"....sedap tau dengan rasa pedas2, manis2, lemak2, harum2, sedikit masin2 dan masam2. K...
NYONYA KERABU SOTONG NYONYA KERABU SOTONG Reviewed by Mat Gebu on July 23, 2008 Rating: 5

IKAN BILIS GORENG TEPUNG

July 23, 2008
Pernah tengok ikan bilis segar?...Tapi sori lah yea, nak tunjuk gambar pun dah tak de sebab semua habis mat goreng dengan tepung!!..Ikan bil...
IKAN BILIS GORENG TEPUNG IKAN BILIS GORENG TEPUNG Reviewed by Mat Gebu on July 23, 2008 Rating: 5

BUAH TANGAN DARI "IDA"

July 22, 2008
Hari ni mat dapat kiriman barang dari "IDA" ....Tuan punya blog "sinarrasul" , seronoknya dapat rempah orang terbang..j...
BUAH TANGAN DARI "IDA" BUAH TANGAN DARI "IDA" Reviewed by Mat Gebu on July 22, 2008 Rating: 5

AYAM PANDAN THAI

July 21, 2008
Ini resipi mat dapat dari buku "Sedapnyaaa.....2" dari Chef Wan , dari dulu mat perati ramai yang dah buat ayam pandan ni. Jadi de...
AYAM PANDAN THAI AYAM PANDAN THAI Reviewed by Mat Gebu on July 21, 2008 Rating: 5

KEK CENDOL

July 21, 2008
Resipi ni mat dah simpan lama. Dah banyak kali nak mencuba tapi asyik tertangguh, bukan sebab tak cukup bahan2, tapi malas dan malas dan mal...
KEK CENDOL KEK CENDOL Reviewed by Mat Gebu on July 21, 2008 Rating: 5

BUBUR KACANG DURIAN

July 21, 2008
Musim durian datang lagi...tapi awas kalau alah pada durian jangan lah makan banyak sangat nanti boleh demam....Kalau mat makan durian ter...
BUBUR KACANG DURIAN BUBUR KACANG DURIAN Reviewed by Mat Gebu on July 21, 2008 Rating: 5

PERINGATAN

AMARAN KERAS!!!!

DILARANG MELAKUKAN PENGAMBILAN SEBARANG MATERIAL TERUTAMA "GAMBAR" DARI BLOG INI TANPA IZIN DARI PEMILIK. HAKCIPTA TERPELIHARA.

Powered by Blogger.