PUDING SUSU BERSOS COKLAT....

Semalam Datin Jun..buat puding susu bersos coklat khas untuk "Tuanku Budin"...jadi patik sebagai "wakil"...tuanku, membuat juga lah puding susu untuk dirasai keenakkannya sebelum dipersembahkan pada tuanku budin yang glamourrrr habis ittewww!!!!..hahahaha..

Bahan Puding:-
8 gm serbuk jelly
600 ml susu segar
1 bii kuning telur, pukul sikit
45 g gula halus
1 camca teh esen vanilla

Bahan Sos:-
250 g coklat masakkan
1/2 cawan susu cair
1 camca besar mentega

Cara membuatnya:-
  1. Satukan susu, serbuk jelly, gula dan kuning telur, kacau hingga rata dan sebati. Masak atas api sederhana hingga mendidih. Tuang esev vanilla, kacau rata dan tuang dalam acuan kegemaran. Biar suam dan simpan dalam peti sejuk hingga keras.
  2. Cairkan coklat secara double boiler, masukkan susu, gaul rata. Matikan api dan masukkan mentega, gaul hingga rata. Ketepikan.
  3. Kelurakan jelly tadi dan letak dalam bekas sesuai, sudukan sos coklat atas jelly, kalau suka boleh dimakan bersama buah2an campuran dalam tin.....

Post a Comment

1 Comments

  1. salam CMG.puding ni Che mat pakai jelly konyaku jgk ker?saya ada try, tp pakai jelly powder jenama lain,puding jd lembik la CMG...

    ReplyDelete

AMARAN KERAS!!!!

DILARANG MELAKUKAN PENGAMBILAN SEBARANG MATERIAL TERUTAMA "GAMBAR" DARI BLOG INI TANPA IZIN DARI PEMILIK. HAKCIPTA TERPELIHARA.