BEN ASHAARI

Tuesday, September 19, 2017

JUS ASAM KUNYIT MADU, SEDAP LAGI BERKHASIAT

rsz_jk1
Jarang sebenarnya che mat ambik makanan tambahan untuk tubuh badan, kecuali ulam2 dan ada juga lah ubat2 dari doktor jika perlu. Baru2 ni nampak jiran che mat, Ben Ashaari minum jus asam kunyit madu. Mula2 ingatkan minuman ini hanya untuk wanita, maklumlah bab2 kunyit ni kan biasanya lebih berkait rapat dengan wanita yea dak. Tapi sebab ben minum, che mat pun teringin juga nak mencuba, dengar cerita khasiatnya banyak dan elok untuk kesihatan dalaman tak kira lelaki, wanita atau pun anak dara...ehemm. Kata orang kalau tak cuba tak tau, dah cuba, dah rasa baru lah kita tau keberkesanannya. Alhamdulillah, beberapa hari lepas che mat terima kiriman jus asam kunyit madu ni, packing dia pun lawa, botol ala2 hipster sikit, kiranya minuman kesihatan style modern. Ramuan yang digunakan juga dari bahan2 alami seperti kunyit, halia, asam jawa, temukunci (yang ni elok untuk wanita), habbatussauda, saffron (koma-koma), madu dan gula melaka....

rsz_jk
Mula2 teragak2 juga nak minum, tapi bila dah minum, rasa dia, punya lah sedap kalau ikutkan hati, sebotol tu boleh habis sekali minum, tapi kita ikutlah sukatan yang diberi ( 60 ml sekali minum, pagi dan malam, sebelum tidur). Rasa dia seakan2 minuman asam boi, lagi sedap bila dah disejukkan dalam peti sejuk. Hari pertama che mat minum, biasa2 saja, cuma keesokkan hari tu asyik buang angin, kejap2 ehem...ehem. Masuk hari ke dua, bangun pagi dah mula rasa ringan badan. Buat kerja rumah pun bess ajer, mak che mat pun minum juga dan dia beri komen yang sama, badan dia rasa ringan. Alhamdulillah, kesan JAKM amat positif...Sebenarnya jus asam kunyit madu (JAKM) ini banyak khasiatnya...meh che mat kongsikan apa khasiat2nya..
  • Menurunkan berat badan
  • Merawat kulit bermasalah
  • Membuang angin dalam badan (patutlah che mat, asyik ehem ehem ajer) 
  • Menaikkan aura seri wajah
  • Menstabilkan kolestrol (yang ni penting)
  • Atasi masalah keletihan
  • Atasi masalah bau badan
  • Melancarkan sistem pencernaan 
  • Mencegah batuk/selsema/asma
  • Membantu ibu2 dalam pantang/selepas bersalin
  • Atasi migrain
  • Merawat luka jahitan selepas bersalin
  • Meningkatkan kesuburan suami isteri 
  • Merawat masalah rahim/peranakan
  • Merawat haid tidak teratur dan darah kotor
...banyakkan, tapi kena ingat lambat atau cepat keberkesanannya bergantung pada tubuh badan masing2. Ada yang minum, terus esok dah terasa dan ada juga lepas 2 - 3 kali minum baru nampak kesan...Kalau nak tau kena lah cuba, lagi pun tak rugi apa2, kebaikkan dia untuk tubuh badan kita juga...Che mat dapatkan JKAM di sini...

1 comment:

Lisa Nurulain said...

tak sabar nk tunggu JKAM ni sampai hehehe

Disclaimer

Dunia masakan memang unik. Dari bahan-bahan asas boleh bertukar kepada ribuan jenis masakan yang berbeza rupa, gaya dan rasa.. Itulah keajaibannya... Tiada sempadan untuk berkongsi ilmu mengenainya....

AMARAN KERAS!!!!
DILARANG MELAKUKAN PENGAMBILAN SEBARANG MATERIAL TERUTAMA "GAMBAR" DARI BLOG INI TANPA IZIN DARI PEMILIK... HAKCIPTA TERPELIHARA.