NAK MEREPEK KEJAP....SUDI KE BACA?

rsz_dsc_0096
Malam semua, ketat ni, hidung macam takde lobang sudah, selsema. Musim panas selsema, hujan pun selsema, takpelah cuma dugaan kecil. Sebenarnya mat takde entri masak2 untuk malam ni, jadi nak merepek sikit lah. Tiba2 ada gambar anak dara kecik dan anak dara besar dalam entri ni. Yang tu anak2 dara waris2 muda kami. Anak buah mat, mereka bersepupu, saja lah kan letak gambar, entri kat DTS ni wajib ada gambar walaupun ada yang kata, gambar tak selari dengan entri.. Dah nama entri merepek, betul tak. Jomm kita bercerita pasal blog pulak, sekadar pendapat seorang blogger cap ayam... 

Blog kita diperhatikan orang?..memang betul dan ada yang kata, tak perlu femes atau popular, sebab mereka menilai melalui penulisan kita, yang tu mat setuju tapi harus ingat, dalam konteks femes dan popular ni bukan lah perlu jadi blog no 1 di Malaysia (tapi jika Allah dan tentukan, takde sapa boleh menyangkalnya), tidak, cuma nak bagi orang tau perihal kewujudan blog yang kita ada. Kalau satu2 blog itu tidak menjadi buah mulut orang ramai atau nama disebut2, dan link blog anda terdapat di merata2 blog lain, anda fikir ada ke pihak2 yang berkenaan nak bukak mata, singgah dan baca tulisan anda? Sebab ia menjadi buah mulut lah yang mengundang tanda tanya dan ingin tau, apa yang hebat sangat mengenai blog itu, setuju?. Jadi popular itu penting sebenarnya (dari sudut positif ), walaupun kita menafikannya, tetapi dalam diam ia telah pun berlaku, jadi tak perlu lah kan menafikannya.

Sebelum mat akhirkan entri ini, nak ucap terima kasih pada blogger2 masakan yang kekal menjadi penyumbang traffic utama ke blog DTS-MAT GEBU, tak lupa blog Ben Ashaari dan semua juga. Terima kasih sekali lagi, dan minta maaf jika tulisan merepek ini buat sapa2 terasa, jangan ambik endah ok, mat gebu takde bakat menulis benda2 serius, anggap jelah ia satu cerita dongeng dari ku... Assalammualaikum... 

Post a Comment

15 Comments

  1. waalikumusalam cik mat.
    sesungguhnya ayu nak terus terang.. ramai blogger popular y ayu kenal..
    hanya dirimu yang sentiasa sudi melayan karenah dan pertanyaanku..

    kamu seorang blogger yang sangat frendly..

    terbaik

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum,
    Pengkut Citarasa Rinduan tersangkut kat sini bila selalu sangat nampak roti nan gebu2 di sana...angkara Mat Gebukah, maka anak tekak tu sangat2 tak tertahan menanggung beban?

    ReplyDelete
  3. Waalaikumussalam.

    PCM famous, tapi tetap tegur blogger lain. Tak kerek dan selalu tolong blogger lain. *thumbs up*

    Cantik sungguh yang belah kanan tu. :)

    ReplyDelete
  4. @ umar faruq - xceli kan femes diantara kami2 saja. sebab blog masakan ni kurang lebih macam perpustakaan...tu sajak... ^__*

    ReplyDelete
  5. ni yg sama baya dan sekolah sekali dgn anak mama zura ke?

    ReplyDelete
  6. @ eny yusnizar - Yang tu kakak pada yang kecik...Yang tudung kuning tu kakak sepupu dia orang.

    ReplyDelete
  7. senyum jelah pcm

    org xbace pon kite bace

    ReplyDelete
  8. Salam.. Yg penting, kita x kacau org.. ;)

    ReplyDelete
  9. As'sala Mat

    selalunya penulisan setiap individu mencerminkan diri mereka, k.ct pun tak pandai nak mengarang dan bertutur macam mereka. Jadi apa yang ada difikiran tika itu adalah diri k.ct sendiri.

    Bak kata seseorang... Jadilah diri anda sendiri, JANGAN terikut2 seperti orang lain, berkata2 tapi tiada apa didalamnya..kosongggg..

    k.ct sokong Mat selamanya..

    ReplyDelete
  10. aku adalah aku... tak kisah apa orang nak kata, orang ada mulut betul tak Mat?

    ReplyDelete
  11. Salam CM..td blog CM ade kuar TV..hehee..kelas DAPUR TANPA SEMPADAN...

    ReplyDelete
  12. Salam CM..td blog CM ade kuar TV..hehee..kelas DAPUR TANPA SEMPADAN...

    ReplyDelete
  13. Salam CM..td blog CM ade kuar TV..hehee..kelas DAPUR TANPA SEMPADAN...

    ReplyDelete
  14. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  15. sama sama mat gebu :) .. Dengar kata nak kawin ? Larikkk..

    ReplyDelete

AMARAN KERAS!!!!

DILARANG MELAKUKAN PENGAMBILAN SEBARANG MATERIAL TERUTAMA "GAMBAR" DARI BLOG INI TANPA IZIN DARI PEMILIK. HAKCIPTA TERPELIHARA.