BEN ASHAARI

Wednesday, February 29, 2012

GEMPAR!!..PERTAMA KALI MUNCUL DI BLOG DTS!

roti tooot
Erkk...maaf kalau agak 18 sx...Walaupun ia agak "basi" dah, namun begitu ia tak pernah muncul di blog DTS, kecuali di FB dan Ben pernah sekali buat entri di blog beliau sekitar tahun 2010 dulu, di sini.. Sebab mat hari ni tak masak, jadi saja lah selitkan satu entri kenangan yang begitu mencuit hati. Ini bukan disengajakan ok. Kejadian secara semulajadi. Asalnya mat buat resipi roti siput di sini.... Tapi tah mengapa, salah satu menjadi rupa macam kat atas tu. Gempar satu rumah masa tu, bonda pun gelak, sebab aneh sangat...erkk. Nak makan pun teragak2. Tapi itu lah lumrah kami sebagai baker's. Ada masa benda2 yang menjadi diluar jangkaan. Jangan fikir ia disengajakan semata2 untuk menarik perhatian....ohh tidak sama sekali, kami blogger2 masakan bukan blogger murahan yang mencari publisiti dengan cara "kotor"...

Selain itu banyak juga lah benda2 yang mat hasilkan agak kurang memuaskan. Dalam membuat R n D, kita terpaksa mengorbankan tenaga, wang dan bahan2 mentah. Jika hasilnya elok, sedap dan boleh diterima, maka bolehlah dianggap menjadi. Kalau berlaku sebaliknya maka jadilah rezeki ayam...tu pun kalau ayam sudi nak makan. Satu lagi mat nak selitkan kat sini, bahan2 mentah adalah penting untuk menghasilkan satu2 masakan atau kek yang sedap dan berkualiti. Tanyalah mana2 tukang masak sekali pun, waima mereka yang berpengalaman berpuluh2 tahun, betul tak bahan2 mentah memainkan peranan yang utama?...Hmmm, tu jelah nak tulis untuk malam ni, insya Allah, kalau dipanjangkan usia dan diberi kesihatan, esok ada entri makan2 pulak yea.. Ok, salam sayang untuk semua.... ^__* selamat menyambut 1hb Mac 2012, esok!!!....

23 comments:

Boni JLL3 said...

hahahaha..kalau kuar untuk dipasarkan,kompem2 laku..hehe

Cik FaRiZaM said...

bende di luar jangkaan??????????? huhuhhuhu~ luc-ah ke

misshannajr said...

bg sya paling penting bahan mentah jelas halalnya walaupun tak sebagus brand mahal.. hehe :)

Fiza Nordin said...

Klu x jadi rezeki ayam... Klu jadi??? Rezeki rimau leeee hihiii gelak teman nengoknye cm!!!

Melati Qistyna's Mummy said...

Roti siput terlebih dos apa tah... Ehehehe

Hanim said...

Hehehe klako nengok kejadiannya, rasanya siput tu xde tempat kat ctu...jd dia diusir oleh siput lain huhuhu.

JUMEE ZAILA AHMAD said...

suka dgn post ni..memang selalunye, bila sy nak membaking, kena 2,3 kali baru la menjadi apa yg dihajati..kalau tak..akan jd spt di atas..heheheh

ria said...

errr no komen. . :)

inahar ali said...

kahkahkahhhh!!!

daydeck86 said...

lucah bebenor ghupernya,... ahahhha

qist said...

Salam..cik mat..hahhaha..saya ingatkan saya je buat roti siput jadi camtu..haritu pernah cuba resepi cik mat..bentuknya lebih kurang sama..tapi rasa rotinya memang nyaman..btw..saya nisuka cuba resepi dr blog cik mat ni...tq sudi berkongi
qistcupcakes.blogspot

mademoiselle ten said...

Oh My Tuhan... AHAHAHa... unik sungguh ...

kkida @ 1001resepi said...

salam mat,
terkedu kkida tengok gambo ni...tak tau samada nak gelak ke atau nak nangis...boleh jadi camtu rupanya...hehe...

zulfikar hazri said...

eh ni roti siputkan? (inesen)

Sari Yusa Ibrahim said...

tutup mateeeeeeeee!!

Sunah Sakura said...

siput tu punya cengkerang da pecah...jadi takde tempat tinggal da... T_T

mas saari said...

heheheee...nak buat camne kat CMG, tak disengajakan!

MamaFaMi said...

Oh tidak... tak sanggup daku melihatnya!

BEN ASHAARI said...

hahaha ..

Zalia said...

hehehe... masa tgk gambo ni kat fb dulu... gelak x hengat ngan kwn2... skrg dah x gelak gitu lak... sengih2 jekkk...

Citarasa Rinduan said...

ingat sangattttttttttttttttt

sakit perut tau

liza hasliza said...

cik mat...comel la..xnampak ape yg lucahnye pun....

KiD said...

wahahaaaaa... lain benar ku lihat bentuk nih.

Disclaimer

Dunia masakan memang unik. Dari bahan-bahan asas boleh bertukar kepada ribuan jenis masakan yang berbeza rupa, gaya dan rasa.. Itulah keajaibannya... Tiada sempadan untuk berkongsi ilmu mengenainya....

AMARAN KERAS!!!!
DILARANG MELAKUKAN PENGAMBILAN SEBARANG MATERIAL TERUTAMA "GAMBAR" DARI BLOG INI TANPA IZIN DARI PEMILIK... HAKCIPTA TERPELIHARA.