ENTRI KHAS UNTUK BLOGGER INI.....

Assalammulaikum, malam Jumaat yang barakah ini, mat akhiri entri DTS dengan satu entri khas untuk sorang blogger OKU, Encik Omar Abdul Aziz.. Secara amnya entri ini buat semua mereka yang senasib. Orang Kurang Upaya atau OKU, kalau kita lihat, mereka hanya cacat dari segi fizikal, bukan dari segi semangat dan ketabahan, ada antara mereka lebih bijak dan berkeyakinan dari kita yang normal. Tadi di FB, mat di inbox dengan satu masej berbunyi begini.....(dengan izin..)

Assalamualaikum.

Mohon kerjasama panjang2kan suara hati OKU ini.
Muga dengan membantu mereka, pasti Allah akan membantu tuan/puan kembali ketika masanya nanti.

"Perumpamaan orang-orang mukmin dalam (menjalin) cinta dan kasih sayang di antara mereka, bagaikan tubuh yang satu, apabila ada anggota (tubuh) yang merasa sakit, maka seluruh anggota yang lainnya turut merasa sakit dan hingga tidak dapat melelapkan mata."
(HR. Muslim)

Muga sudi turut bersama dengan menyebarkan masalah yang di hadapi oleh golongan OKU dalam dunia peniagaan. Kongsikan di Wall atau di BLOG. Muga ianya sampai ke telinga penguasa...

Terima Kasih banyak2...
Hanya Allah yang dapat membalasinya.

Mat hanya menjalankan tanggungjawab sebagai blogger, apa salahnya kita curi sedikit masa membantu mereka me war2kan hal ini....Untuk mengetahui kisah selanjutnya, anda boleh singgah di sini.....Terima kasih dan salam sayang dari DTS-MAT GEBU....

Post a Comment

5 Comments

  1. InsyaAllah akan membantu mana yg termampu..tq che mat kerana menyampaikan dan menjalankan tugas sebagai saudara seIslam..=)

    ReplyDelete
  2. @ KH...Terima kasih...tanggungjawab kita bersama....betul juga. OKU ni ada kala terpinggir..hmm

    ReplyDelete
  3. CMG...begitu perihatin n mulia hatimu,smoga sentiasa diberkati Allah swt..

    ReplyDelete
  4. Cuba bukak link di atas tapi tak dapat. Minta pandangan CMG & blogger lain , sy nak bantu OKU cacat penglihatan utk beli dapur gas yg selamat..

    ReplyDelete

AMARAN KERAS!!!!

DILARANG MELAKUKAN PENGAMBILAN SEBARANG MATERIAL TERUTAMA "GAMBAR" DARI BLOG INI TANPA IZIN DARI PEMILIK. HAKCIPTA TERPELIHARA.