AIR BARLI SUAM.....PENYEJUK BADAN. - Dapur Tanpa Sempadan...

Sunday, August 7, 2011

AIR BARLI SUAM.....PENYEJUK BADAN.

P1300386
Petang semua, buat apa tu, dah mula sibuk di dapur ke, kali ni entri ringkas je, bukan nak kasi sapa jadi haus, tapi kalau haus pun kira patut lah kan, nama pun puasa..sabar..sabar...eh eh "Sis_Linn" dia ingat mat gebu panggil nama abg sabar cute dia pulak..hahha, gurau jee, sori en sabar. Sejak2 puasa ni kan panas je badan, jadi mat rebus lah barli untuk dimakan masa berbuka, kata orang ia boleh menyejukkan badan. Yang ni kalau ikutkan tak payah tulis resipi, sebab senang, cuma barli dalam segenggam macam tu, letak daun pandan dan rebus dengan api perlahan sehingga barli kembang. Letak gula secukup rasa dan boleh hidangkan, kalau pekat sangat boleh letak air sikit lagi. Nak minum suam ok, nak sejukkan pun lagi sedap...erkk..hehe, jiran selalu pesan, minum yang suam2..huhu.. Ok tu saja untuk kali ni, kalau sempat nanti mat letak satu lagi entri yea sebelum kita berbuka puasa....Salam sayang dari DTS-MAT GEBU...

7 comments:

  1. br smlm buka air barli ni..tp barli ais la.. :)

    ReplyDelete
  2. da tak ley minumm

    da la tk shur td

    ReplyDelete
  3. kelmarin pun makcik minum bali jugak...hehehe..

    ReplyDelete
  4. mas suka suam dan sejukkkk....
    syok menguyah bali tu...

    ReplyDelete
  5. memang bes minum air bali dengan susu...terbaek..


    Entri Menarik:
    Guna Iphone Kawal Kereta

    ReplyDelete
  6. Sy buat utk first time bali agk keras,agk nye sekejap sngt reneh kot..??

    ReplyDelete

Peringatan

AMARAN KERAS!!!!

DILARANG MELAKUKAN PENGAMBILAN SEBARANG MATERIAL TERUTAMA "GAMBAR" DARI BLOG INI TANPA IZIN DARI PEMILIK. HAKCIPTA TERPELIHARA.