SELAMAT DATANG 2015...

Selamat tinggal 2014...tahun penuh kedukaan bagi rakyat Malaysia..Ujian demi ujian menimpa, namun masih gagah menghadapinya, takdir Allah, tiada sapa yang dapat meramalkan....Che mat tak perlulah ceritakan apa kejadian2 yang menyedihkan berlaku sepanjang tahun 2014, anda sendiri tau. Hmmm, kita hanya manusia yang Allah swt 'tabur' kan di atas muka bumi ini, kekhilafan berlaku setiap detik waktu. Dunia blog juga bergerak pantas sepanjang 2014..blog che mat?...Seperti yang anda nampak...biasa2 saja. Kata orang biar tak berada terlalu di atas, agar kurang sakit bila jatuh nanti..itu semua kerja Allah swt...yang penting ilmu yang kita kongsikan bersama tak sikit banyak dapat membantu orang lain...

Bila muncul tahun baru, orang akan tanya, apa azam tahun baru?..Bagi che mat azam amat bagus, tapi lebih elok kita berazam untuk setiap hari. Sebab nak tunggu tahun akan datang, kita tah hidup atau mati pun tak pasti. Berazam untuk jadi insan yang lebih baik, lebih berguna dan senang kata benda2 ke arah kebaikkan itu yang penting. Dalam perhubungan persahabatan juga kita ada pasang surutnya, moga ini semua menjadi pengajaran dan dapat mematangkan diri, maklumlah usia pun dah makin 'muda'...baru masuk berapa?....pandai 21...hehe..

Tahun 2015 dikatakan tahun mencabar untuk kita rakyat Malaysia. Moga 2015 tanah bertuah ini dilimpahi rahmat yang penuh keberkatan dari Alla swt. Dijauhkan segala bencana2 besar. Pada blogger2 yang che mat kenali, teruskan usaha anda dan jadilah blogger yang bertanggungjawab dengan apa yang kita tulis. Dan satu lagi, elakkan pertelingkahan sesama blogger, kita hanya satu komuniti kecil, pusing2 kat situ juga tak lari mana....Selamat tahun baru 2015 pada semua, semoga  anda semua dirahmati dan dilindungi oleh yang maha Esa...aminnn.....

Adnan Ibrahim @ Che Mat Gebu..

Post a Comment

9 Comments

  1. Selamat Tahun Baru Mat..
    Semoga tahun hadapan memberikan seribu keindahan untuk kita semua..
    Semoga kita semakin tabah menghadapi segala kemungkinan
    Untuk mat semoga lebih suksess ^_^

    ReplyDelete
  2. Terima kasih atas pesanan pcm. Yaya akan semat di dalam hati. Hehe. Selamat tahun baru pcm. :*

    ReplyDelete
  3. Assalamualaikum Mat

    SELAMAT TAHUN BARU 2015

    Bersama-sama lah kita mendoakan kesejahteraan dan kemakmuran bagi seluruh negara dan seluruh dunia. Semoga 2015 ini akan menjanjikan kebahagiaan untuk semua... amin...

    ReplyDelete
  4. Selamat tahun baru 2015 Mat..
    Moga tahun ini lebih memberi ketenangan kedamaian dr yang sebelumnya..
    Dan moga Allah bg aku lebih sikit pandai memasak mcm ko..hehehehe
    Aamiinn insyaAllah..

    ReplyDelete
  5. tumpang iklan ya...
    mana satu pilihan anda??
    pilihan A-topup rmxx tiap bulan dpt :
    1. call
    2. sms
    3. internet...

    pilihan B-topup rmxx tiap bulan dapat:
    1. call
    2. sms
    3. internet
    4. topup rm30 dpt extra rm10, topup rm50 dpt extra rm20
    5. dpt cash back 3%
    6. dpt mata ganjaran terkumpul (tiada expiry date)utk tebus tiket airasia, hp,
    tablet, jam, tiket wayang dll
    7. dpt 30% diskaun tune hotel
    8. dpt perlindungan insuran kemalangan 100k percuma
    9. kawan join kita dpt bonus $$$..
    10. kawan topup kita dpt $$$..
    11. insentif pakej UMRAH dan percutian
    12. cabutan bertuah..mingguan, bulanan dan tahunan..

    mana satu pilihan anda???
    ingin penerangan lanjut...whatsup/telegram 0198577684

    ReplyDelete
  6. Salam singgah di tahun baru PCM...moga sihat selalu ya...

    ReplyDelete
  7. http://madey09.blogspot.com/2015/01/shalawat-nabi-muhammad-saw_2.html sempena maulidur rasul klik ni ya..salam maulidur rasul
    Selamat tahun baru 2015 ya

    ReplyDelete

Peringatan

AMARAN KERAS!!!!

DILARANG MELAKUKAN PENGAMBILAN SEBARANG MATERIAL TERUTAMA "GAMBAR" DARI BLOG INI TANPA IZIN DARI PEMILIK. HAKCIPTA TERPELIHARA.