JUA ASAM BOI LIMAU KASTURI....MELELEHH.....

P1300331
Aduhh....meleleh tak tengok....meleleh kann..kann..kann..memang sedap nih, lepas minum air suam, dan beberapa ketika, sia teguk jus asam boi limau kasturi ini yea..aduh mak bisa penggsan okeh >_< , petang semalam, buat dia senang je, mat rebus asam boi atau asam kecut kaler merah tu dengan 2 liter air, sampai kembang..tambah gula secukup rasa. Bila nak minum baru perah limau kasturi..letak ais kiub..hmmmm...malas dah nak kata apa, meleleh terus air liur..sabar je lah kan si mat nihh... Ok mat tulis serba ringkas yea...

BAHAN-BAHANNYA :-)
10 - 15 biji asam boi @ asam kecut kaler merah
2 liter air atau secukupnya
Gula ikut kemanisan yang anda suka
3 biji limau kasturi
Air jika perlu
Ais kiub secukupnya

CARA MEBUATNYA :-)
  1. Rebus asam boi dengan air hingga asam boi kembang. Masukkan gula secukup rasa. Biar sejuk. Tuang dalam jug dan perah jus limau kasturi, letak ais kiun secukupnya, biar sejuk dan boleh hidangkan. Kalau manis boleh tambah sedikit lagi air...

Post a Comment

24 Comments

  1. teruja imankuu!
    hehee.
    so refreshing aaaa~
    thankss for sharing :))

    ReplyDelete
  2. peerrhhh mmg besst lh...sejuk jer tekak ni klu dpt minum...hahahha....tggu buka ti nk try bust..tq mat :)

    ReplyDelete
  3. waduh terguda aiii di buatnya tawwww...tapi arini aiii batuklah...mampu tngk jek...kih3..

    ReplyDelete
  4. ohhhh tidakkkkk...memg meleleh...

    ReplyDelete
  5. aduss, yg ni buat tergoda ni... :) mmg best tuk berbuka nanti..

    ReplyDelete
  6. Alahai CMG, terusik nya tekak melihat jus asam boi ni...tensen!!!.

    ReplyDelete
  7. hahahhahhahah.. pok cik mat tak berapa gebu!

    ingat tak ape yang " melelehhhh" tu ??? ^^

    ReplyDelete
  8. terus rasa kecur mulut ni bila nengok air tu....
    sedappppnyaa...

    ReplyDelete
  9. aduii.... meleleh air liuq....~ ;P

    ReplyDelete
  10. Minuman kesukaan kakcik ni. :)

    ReplyDelete
  11. Alahai sedanyaaaaaa :)
    Minuman ni salah 1 peberet myra tau cik mat..
    Bukak posa nie nak buat lah.. :)

    ReplyDelete
  12. kalo saya tengok saya tau air tu memang sedap, tapi gambar tu tak cukup menarik, air tu kalo banyak ais baru sedap.

    ReplyDelete
  13. eheh.camne ni..jiwaku berdebar2

    ReplyDelete
  14. Salam,

    Saya baru mencuba resepi Che Mat 2 hari lepas. Alhamdulillah menjadi. Hilang kempunan saya nak makan roti jala.
    Sila tengok tulisan saya pasa roti jala http://khairulabdullah.com/2011/08/roti-jala-made-in-germany/.

    Terima kasih Che Mat.

    ReplyDelete
  15. waduhhh cik matttt ... sumpah tergoda.

    ReplyDelete
  16. tlg buat utk kite 1..terliur gluppp gluppp kemain ni..huhu

    ReplyDelete
  17. dugaan,dugaan....bulan2 pose nih!

    ReplyDelete
  18. siapa tak mau....bagi segelas kat Amie, Amie nak 2 gelas sekali minum!....hik hik hik...temahak!

    ReplyDelete
  19. sdpnye....kalo kat sabah, diorg pgl air ni kicai peng cuma kaler putih je... (^_^)...

    ReplyDelete
  20. tgk air mmbayangkan sdg minum skng

    ReplyDelete
  21. wife saya ada buat jus jeruk limau kasturi asam boi. memang sedap...

    http://travellogdin.blogspot.com/2013/11/air-limau-jeruk-asam-boi.html

    Boleh visit my blog

    ReplyDelete

Peringatan

AMARAN KERAS!!!!

DILARANG MELAKUKAN PENGAMBILAN SEBARANG MATERIAL TERUTAMA "GAMBAR" DARI BLOG INI TANPA IZIN DARI PEMILIK. HAKCIPTA TERPELIHARA.