BILA KENANGAN ITU DATANG KEMBALI....

P1260192
Masih terdengar gelak tawa mereka.. riuh rendak usik mengusik antara blogger. Keakraban terbina dengan sungguh harmoni..hmmmm, meski pun mat dah biasa merai tetamu yang agak ramai walaupun bermusim, tapi pada masa itu, ianya adalah sesuatu yang begitu bermakna pada mat sebagai seorang blogger masak2. Tak pernah terfikir akan sejauh ini penerimaan mereka terhadap DTS. Atas perancangan lebih 2 minggu oleh Ben Ashaari, maka terjadi lah perjumpaan di Sedenak ini. Terima kasih mat pada Ben...tanjaatt bebenn..kann..

Kehadiran lebih 40 tetamu dari pelbagai aliran blog sungguh mengharukan, mereka datang silih berganti (dalam gambar tu sebahagian dari mereka). Anda tau tak, masa ni lah Sunah dan Ady Budika pertama kali bersua muka...bertentang mata dan berjumpa antara satu sama lain. Satu kenangan yang bersejarah...Moga mereka diberi kekuatan untuk menempuh dugaan hidup...insya Allah jodoh mereka kuat, kita sama2 berdoa..

Bila lihat balik gambar tu, mat terasa sesuatu..Yelah, jika masa kita dapat putar balik, ingin rasanya mengekalkan hubungan ke akraban seperti itu sehingga hujung nafas kita. tak de pertelingkahan, masing2 bertolak ansur dan meletakkan tahap keegoan pada pemikiran bukan pada rasa amarah, namun apa2 pun berlaku, sudah ketentuan Ilahi, walaupun sebenarnya ia ada lah dari sifat kelalaian kita sendiri. Tak pe lah, biar masa akan menentukan segalanya kan, kita hanya mampu berdoa, insya Allah satu hari nanti, semuanya akan menjadi sedia kala.. Selesai sudah sesi mengimbau kenangan tak berapa lama dulu....Salam sayang dari DTS-MAT GEBU...

Post a Comment

23 Comments

  1. kenangan ini benar2 mengetuk kotak hati... apatah lagi bila membelek entri-entri sekitar 12 Mac... ya Allah, hanya kepada Dia kita memohon segalanya...

    ReplyDelete
  2. bila nak gi sedenak ni ek?
    weee...ada blogger bertemu jodoh juge ye, baguih le, tahniah. ajaib sungguh pertalian alam maya ni

    ReplyDelete
  3. owh, dah abg ady time ni ketok2 pintu hati kak sunah ek??
    huhu..
    yeahh!!! Nad jd saksi time pass tiffin biru CMG kat kak sunah!!!
    hahahahaha

    ReplyDelete
  4. selamat pagi rabu cik mat
    mmg time tu. riuh rumah cik mat dibuatnya
    ayu pun sangat2 rindu suasana itu,
    harap2 satu hari akan berulang

    dan........
    cik mat. ayu mmg menyayangi suasana itu

    ReplyDelete
  5. mane satu sunah nye..yang bermisai tu ke.ehee

    ReplyDelete
  6. ayat2 CMG dibaris2 terakhir macam ada sesuatu yg tak kena sedang berlaku... semoga semuanya akan jadi baik2 saja ye...

    ReplyDelete
  7. kdg2, bila kita imbau kembali kenangan lama, kita mampu untuk tergelak, tersenyum atau menangis sendirian...huhuhu

    ReplyDelete
  8. bestnye... tetib2 terharu jugak bace entry ni..-.-'

    ReplyDelete
  9. sedih pulak baca entry CMG nie.. huhuhuhu.... teringin nak jumpa blogger cam nie, juga teringin nak jumpa chef kegemaran saya nie

    ReplyDelete
  10. yelah, macam kata Madiha, ada sesuatu yg berlaku, semoga segalanya kembali spt sediakala, ya CM.. senyum2 selalu..

    ReplyDelete
  11. PCM, kalau la saya kawin, nak book PCM wat catering boleh?huhuhuhu

    ReplyDelete
  12. kalau bisa diulang kembali.. boleh kak Es join CMG ??

    ReplyDelete
  13. Kak Erra nak join DTS jugak, tp tak pandai masak la pulak..slalu dok skodeng resepi DTS jerk.

    ReplyDelete
  14. Sungguh indah kan kenangan itu..tp byk cerita dalam ceritanya kannnnnnnnn...

    Moga akan bersatu kembali..raya dah dekat ni..baiklah kita bermaaf2maafan..hahahahhaha lor mcm raya plk la yek..hehehehhe

    ReplyDelete
  15. Wow...awesome.....U r in that picture....mysterious....but whoever U r to me U r the best...always making my imagination run.... wild thinking of food ok..he he he and it is so rewarding...like I always says..U r the best..now ..most of my friends acknowledged U,take a bow ok...huya...

    ReplyDelete
  16. Semoga semuanya kembali baik dan aman damai seperti biasa. Amiiin..

    ReplyDelete
  17. yg mn satu mat dlm ramai2 tu?

    ReplyDelete
  18. kenangan terindah kan PCM..:)
    efa doakan semoga segalanya baik2 je :)

    ReplyDelete

Peringatan

AMARAN KERAS!!!!

DILARANG MELAKUKAN PENGAMBILAN SEBARANG MATERIAL TERUTAMA "GAMBAR" DARI BLOG INI TANPA IZIN DARI PEMILIK. HAKCIPTA TERPELIHARA.