MAT GEBU - BEN ASHAARI PERANG DINGIN?..

(GAMBAR IHSAN GOOGLE)

Weee weettttt!! Salam semuaa....N3 ni mat tulis masa keadaan diri kurang sihat......
.panas...selsema dan telinga ku kemerah2an. Ben Ashaari dan Mat Gebu "perang dingin?" ....tak bertegur sapa....sindir menyindir....perli memerli. Hahaha, lawaakk gila, macam nak pengsan okehh kalau ada orang tanya macam tu, nasib baik belum ada lagi yang tanya...Releks bertenang pada semua, yang rindu kan kontroversi tu, bawak2lah minum teh lemon madu....Sampai habis 2 teko pun koo tak dapat apa2 kesah panas DTS-BA ni...baik balik jee, tapi kalau nak berita juga, sini ada. Mana ada kami bergaduh, kan..kan....Tak caya YM ben, tanya dia sendiri....amacam ada brann?.
Tak pun sila baca sini, macam mana mula2 kami berskandal.

Sebenarnya kan, bila mat berjiran dengan ben, kami ada tujuan masing2. Pertama kali mat sendiri nak biar semua blogger2 tak kira yang muda dan lama melihat konsep berjiran yang Ben buat ini mendatangkan manfaat dari segi lalu lintas dan pembaca macam N3 ini... Yelah dulu idea dia kan orang pandang sepi dan tah hapa2..tapi sekarang..... Dan satu lagi, nak membuktikan sapa kata blog berlainan aliran tidak boleh bekerja sama seperti n3 ini... Kami ok jee..tak de masalah apa2, cuma pada mat benda2 macam ni kita kena rajin mengemaskini blog atau bahasa mudah, post N3 baru sekerap mungkin...kalau kita dapat pihak yang rajin tapi kita lemau..huhu tak adil lah kann.

Setahun lebih dah kami berjiran, di sini... apa2 masalah blog kami kongsi bersama. Ini juga satu pengalaman, seperti blog masak2, kami tak mudah dikeji atau dicaci, sebab apa?..Sebab tak de "point".... Kalau nak kutuk masakan kita orang, silakan, kalau bijak sangat, si pengutuk tu, buat lah pulak n3 masak2, paling kuat pun mereka berkisar pasal kes "Halal"... Lain lah blog tulis2 ni, kang bila individu2 aneh membaca dalam tonasi dan maksud berbeza, dah mereka kata kita perli mereka pulak..jadilah satu kes, siap kutuk2, buat n3 tak puas hati segala di blog masing2..huhu manyak susahh maaaaa...Oklah..tulis panjang2 nanti ada pulak yang msg mat, kat FB tanya...Che Mat.....why, you always mention certain name again and again in some of your entry?....Huhu, guna bahasa melayu baru mat reti jawab....kalau bahasa henggaris...sorry i dont know..erkk..hehe..Ok...sekian N3 merepek...salam sayang dari DTS-MAT GEBU...dan ingat lah Mat Gebu bukan Ben Ashaari dan juga sebaliknya, kami cuma jiran sepagar, seperti cerita ini...

Post a Comment

18 Comments

  1. bestie mane boleh gado2.. hehe

    ReplyDelete
  2. CMG..biasanya..kita mention nama org yg kita rapat..dan biasa jek kan..klu tak rapat..nnt org marah lak kita sebut nama dia kat entri kita..huhu.CMG jgn lah pk byk sgt...abaikan jek la..

    ReplyDelete
  3. bff okeh..nak mo nak mo.. ;)
    suka tgk smangat kejiranan pok mat ngan pok beng..terbaik!

    ReplyDelete
  4. mari kita berbelog dengan cara yang sihat, juga mengumpul sebnayk mana kawan yang mungkin.. kalo bersain pu secara sihat

    ReplyDelete
  5. macam2 kan cik mat kannn...
    saye ni yg kecik cam kuman pun terkena jugakkk:(

    ReplyDelete
  6. Eleh cik matttt .. takat perang dingin, pe la salahnya. Meh kakchik jadi 'Referee'. kan kakchik ni "Kakak tua". Hihihi ...

    ReplyDelete
  7. alahhh...tgk tajuk entry pun izan tak percaya :p...che mat dgn beng mana boleh gaduh...tak mungkin^__^

    ReplyDelete
  8. salam mat, seronok baca entri ni mcm mane mat mule kenal ba etc. saye ni dari dulu silent reader mat. baru je start semula blogging.
    sorry ye mat saya perasan satu mende yang tak sedap sikit diterima.
    saya perasan mat rajin balas komen di entri mat waktu 'dulu'. 'sekarang' macam mat tak terlayan je.
    ini satu fenomena biasa saya tengok dekat blog-blog popular yang saya follow. bila dah ramai follow, tak terlayan je. mcm derhaka plak kat mereka2 yg support kita sampai popular. ni la kot yangh dirasai artis2 popular yg dicop sombong kan.
    sorry mat kalo terasa, cuma nasihat mentah dari blogger yang mentah. kami yg dipinnggiran ni terasa bangga kembang kuncup tau hatta blogger popular mcm mat jawab sepatah je komen. huhu.

    ReplyDelete
  9. @ ija - salam juga..minta maaf jika ini berlaku..sebenarnya saya kena membalas email2 pasal pertanyaan resipi dan masakan, ini tak termasuk di YM dan juga msg di FB....kadang2 saya sendiri mengejar masa, anda pun faham kan, menjadi blogger masak2 ini kerja memang lebih, memasak, menyediakan bahan, memastikan ketulenan rasa photo shooting, edit, buat n3 dan memantau apa yang perlu..Insya allahh jika ada masa saya akan membalas...terima kasih atas nasihat anda, jgn risau saya blogger berfikiran terbuka walau pun "kekampungan"...apa2 masalah masakan, kalau kena gaya dan saya mampu jawab, insya allah saya akan bantu....terima kasih atas komen ikhlas anda, saya amat hargai pandangan telus itu...

    ReplyDelete
  10. salam amat, alahai terasa bersalah pulak bila mat minta maaf.
    saya yang patut minta maaf kat mat, ye la baru tau aktiviti 'sampingan' mat dek penangan blog ni. edit gambar, balas msg org etc. ye saya tahu sgt cemana time-consumingnye nak buat satu entri masakan. saya dah cube- serik pon ada. i stick to personal entri je. saya tabik dengan mat dan otai2 blog masakan lain. memang kalo takde minat, tak jadi masakan.
    saya tahu mat jenis yang terbuka menerima pandangan orang, sebab tu ramai follower. sama dgn ba jugak. terima kasih sudi melayan kerenah peminat senyap yang sorang ni ye.
    maafkan saya kalo mat terasa (kompem terasa ni). sorry sorry sorry sorry tau. saya sentiasa menyokong blog mat sampai bile2.
    p/s: bile nak buat domain sendiri?

    ReplyDelete
  11. mulut orang tak leh nak ditutup la CMG.. kalau sy.. teruskan usaha jaya bakti... biarla mereka dengan keluarga mereka...

    ReplyDelete
  12. @ ija - laaaa, apa pulak rasa bersalah, pada saya teguran secara berhemah kita patut hormati, dan jika kesilapan kita tu perlu dibetulkan dengan teguran, apa salahnya...tak de masalah dan anda pun tak perlu rasa bersalah...

    ReplyDelete
  13. alahai mat, terima kasih la (kesat ayor mate totop muke) malu dah ni!

    ReplyDelete
  14. banyaknya backlink...gggrrrr! saja nak suh klik suma yeeee~~

































    nasib bek takdak botol tepi2 ni...

    ReplyDelete
  15. tenang je sy bc entri CMG..nice..hidup mst berjiran..

    ReplyDelete
  16. HAHAHA..THANKS SEMUA, KLIK BACKLINK TU UNTUK LEBIH MENDAPAT MAKLUMAT PASAL SKANDAL MAT - BEN...UNTUK ANDA LEBIH MEMAHAMI TUJUAN KAMI BERDUA..TU SAJA..

    ReplyDelete
  17. Kuat ingatan ..backlink last year punye pun ingat ek..kalau Kak Es hmmm tergagau nak cari balik kalau diserang gini...hehehe

    Sincerity is the best policy ...cewahhh speaking LOndon lak

    ReplyDelete

AMARAN KERAS!!!!

DILARANG MELAKUKAN PENGAMBILAN SEBARANG MATERIAL TERUTAMA "GAMBAR" DARI BLOG INI TANPA IZIN DARI PEMILIK. HAKCIPTA TERPELIHARA.