BEN ASHAARI

Wednesday, February 15, 2012

SEKALI-SEKALI ALLAH BAGI PERINGATAN JUGA.

(Gambar Ehsan Google)

Assalammualaikum semua kalau tanya keadaan mat sekarang ni, serius bosan teramat sangat, macam nak ting tong pun ada..grrrr.. Hari ni masuk hari ke-5 mat mengalami sakit kaki, salah urat. Namun begitu syukur alhamdulillah, dah semakin beransur pulih, dah boleh berdiri lama sikit dan pergerakkan pun ada sedikit perubahan walaupun jalan tencot2. Bila kita ditimpa musibah kecil, kita akan lebih menghargai kesihatan kita, takpelah dugaan kecil Allah bagi, betul tak. Masa mat mula2 sakit kaki, mat rasa sedeh sebenarnya...Lagi2 bila melihat bonda memasak...huhu, bonda mat sendiri bukan lah sihat walafiat, walaupun dia ok, tapi dia tak boleh berdiri lama2 atau berjalan segagah orang biasa. Tapi dia tetap memasak dan melakukan kerja2 yang mat biasa buat. Masa tu mat rasa bersalah sangat dan rasa diri tak berguna pun ada juga...hmmmmm....rasa kesian kat bonda.................................terima kasih bonda....

Sebenarnya entri ini saja mat tulis sebagai pengisi blog. Yelahkan buat masa ni mat tak boleh lah nak masak ganas2 kan, kecuali jika diizinkan Allah swt mat ok, dan boleh berdiri seperti biasa dan masa tu baru lah DTS berjalan seperti selalunya. Insya Allah. Rasa mat, minggu depan dah ok kot. Terima kasih mat pada bonda sedara, Ku Chik, sebab sudi mengurut kaki ku ini, maaf sebab panggil Ku chik power ranger's tu hari, serius power dia urut, macam nak terkucil okehh. Pada teman2 FB juga dan tak lupa jiran ku Ben Ashaari...terima kasih semua.... Salam sayang dari DTS-MAT GEBU....

23 comments:

Rozuan Ismail said...

segoga PCM terus sihat ye.


sakit tukan dugaan tuhan. Sebab Dia sayang PCM lah Dia bagi sakit tuh

Ummi said...

Xpa lah Mat, rehat dulu...bonda Mat pun faham dan dia akan buat setakat terdaya je kaan...no worries okeh..! Setiap sesuatu yg berlaku, ada hikmahnya..mungkin dgn ini akan mengeratkan kasih ibu dan anak (*alaa, mcm ubat batuk cap ibu dan anak tuuu...hehe). Buat kita lebih menghargai orang2 di sekeliling kita dan buat kita sentiasa berdoa mau kesihatan yang baik2 buat kita dan orang2 tersayang kan... Baru kita mengerti, kesihatan adalah kemewahan kita sebenarnya...bukan wang ringgit...jika x boleh diubati, wang ringgit x kan kita harapkan...kaaan... Moga cepat sembuh, leh ganazz2 kat dapur tu nnt... ^__^

JIJI YU said...

syafakallah papa

Ida,Japan said...

slm CM....byk2 rehat yer CM, moga lekas2 sembuh....boleh main msk2 lagi..betul kata k'ummmi tu...kesihatan lebih bernilai dari segala-galanya...semoga kita sentiasa dilindungi dn diberikan kesihatan yg terbaik olehNya

YaYaNsMuM said...

Semoga cepat sembuh yer...

Citarasa Rinduan said...

sedih pula ayu malam nie.. sayu bila baca entry ini..
terharu dengan mak yah...
cik matttttt.. time gini mmg kita rasa seksanya hidup..
yalahkan, macam menyusahkan orang lain.. walahemah ibu sendiri..

tak apa, cik mat.. mak yah memahami.. nanti dah sihat.. cik mat masak banyak2 ya.. untuk ayu sekali.. hahahhaha Eh!! ayu boleh gurau2 walau sedih pulak..


apa apa pun, ayu mendoakan agar CMg sihat dan cepat sembuh...

missNick said...

semoga cepat sembuh ye abg mat....

makcikkantin said...

Salam che mat,

Makcik tengah tengok blog chemat guna iPad and waktu sama baca jelita feb( gambar depan Wilma Mohd), TAHNIAH, ada resepi mat kat ruangan "sajian".

makcikkantin said...

Salam che mat,

Makcik tengah tengok blog chemat guna iPad and waktu sama baca jelita feb( gambar depan Wilma Mohd), TAHNIAH, ada resepi mat kat ruangan "sajian".

Oh Oeya said...

As salam Che Mat. Selamat pagi. Semoga segera sembuh, Amin. :-)

Liza @ Adzriel AB said...

hati seorang bonda memang begitu. walau pun anak lelakinya dah pun dewasa, kadang masih dilayan seperti anaknya masih kecil sebab dia sayang sangat dgn anaknya. teringat agaknya masa MG masih baby dulukan. kak liza pun boleh nak ngurut juga... bila dok santai tu cubalah mat rendam kaki dlm air suam dlm besen ke. kalau campur garam bukit lagi ok. kerapkan minum air suam juga. moga cepat sembuh seperti sediakala. jgn lasak sangat bila dah ok nanti.

Mat Gebu said...

Terima kasih mat @ Rozuan (PCM), kak ummi, Jiji, Ida Japan, Yayansmum, AYU CR, MissNick, Makcikkantin, Oh Oeya dan Liza....atas komen2 anda semua.. ^__^

atnur @ Iza said...

semoga cepat sembuh, CMG! :)

AZLITA AZIZ said...

Salam Mat

Semoga Mat cepat sembuh..
Banyakkan berehat dan jangan buat kerja yg renyah sangat..

Setiap yg berlaku ada sebab dan musibab nya..ibarat kata kak ummi.. ianya semakin mengeratkanlagi kasih sayang antara ibu dan anak..

Asmara said...

Semoga cepat sembuh dan terus dikurniakan kesihatan yg baik buat cikmat. Kesihatan perlu diutamakan. Jaga diri!

Khumaera Ismail aka Mariam Ismail said...

take care cik mat. rehat memolek. moga cepat sembuh, amin..

mimie kesuma said...

semoga allah beri kesembuhan ya che mat...amin allahumma amin...
rindu dengan resepi2 che mat...
hwaiting oppa.... ^_^ #ala2 korea...xixixixi

ADZA IRDAWATI aka MAK DARA said...

Semoga CMG cepat sembuh ya...

minsal said...

Assalamualaikum Che Mat,

Kak Sal doakan Che Mat cepat sembuh dan dpt.terus berkhidmat utk.kedua ibubapa.Amiiin.

Chempaka Aziz said...

salam.

moga cepat sihat spt sediakala.mmg bila kita sakit barulah kita tahu betapa nikmatnya sihat itu.moga kita mjd hambaNYA yg bersyukur

Sunah Sakura said...

kuceng dalam gambar tu macam tinny!!!!!!

eh, salah komen ke? :p

khairiah khaizu said...

salam....moga mat cepat sembuh....jaga kesihatan selalu mat...

Iffah Afeefah said...

smela

cume skit kite berbeza

hope cpt sembuh

xjdi mintak kek cmni

uwaaa