BEN ASHAARI

Monday, September 19, 2011

TERIMA KASIH KU PADA MEREKA2 INI.....

Salam malam, sebelum anjakan waktu bertukar ke hari baru, mat nak coretkan satu entri istimewa, seingat mat sejak berblog, mat tak pernah kan letak wajah2 mereka yang datang ke pondok mat gebu di Sedenak yang penuh misteri, waima masa Ben datang pun mat tak letak, bukan apa ini sebagai menjaga privasi mereka. Tapi kali ini, mat letak, sebagai penghargaan mereka yang bersusah payah datang dari jauh. Sebenarnya mat rasa terharu, rasa dihargai bila mereka sudi berkunjung....Terima kasih dari kami sekeluarga...

Pada hari yang sama kami menerima 2 sesi tetamu, pagi tu kenalan sekampung keluarga mat, tengah hari, hadir pula sedara kami dari Negeri Sembilan. Dalam masa sama, Sunah dan Kak Azila serta sorang lagi blogger Khairul Azri (Sarjen Keroro), hadir dulu....sementara menanti kehadiran mereka yang selebihnya, kami berborak sakan lah didapur a.k.a makmal mat gebu...erkk, sepah gila dapur, macam pusat mangsa banjir....berlonggok barang2..huhu. Bila saudara mat dari Negeri Sembilan beransur balik, tak lama kemudian hadirlah blogger yang dinantikan....waaa.. Gambar atas tu kiri Cik Azila, lepas tu yang comey cute tu Blogger Amalina, yang sebelah Amalina, yang duduk sopan lagi ayu Blogger Aima dan yang ala2 mak datin tu sapa lagi kalau bukan Blogger Adish Shida.....pstt...Sunah mana plak..yang tu cuma interprem jejari's sahaja yeaa...nampak?..ha yang tu lah Sunah Sakura....Ok lepas lihat bebunga's..kita skodeng pulak blogger kekumbang's.....

Tuu dia..mereka ni semua pertama kali datang kecuali Cikgu Areef. Tak sangka, kuatnya Along Usop, angkat pakcik mat (tiffinbiru)...hahaha., meh lah kita kasi kenal nama2 mereka ni. Yang kanan sekali tu Blogger Nadh, seterusnya..mamat pantun ni sapa tak kenal..pemes kat FB...kan Puteri Katek...erkk kononn tak kenal...ini lah dia Blogger Along Usop, sebelah dia Cikgu Areef..pstt tulisan dia berilmiah okeh... Dan yang kiri sekali..nama dia sama macam nama anak buah pakcik mat Khairul Azri atau Blogger Sarjan Keroro...aduh budak2 muda semua, kira aku saja yang paling kertu...erkk..

Pada mereka semua, mat gebu menyusun 10 jari memohon ampon dan maaf jika ada terkasar bahasa, terkurang layan atau terlebih dalam bergurau senda, mat gebu berasa terharu dengan kunjungan anda semua...Terima kasih sekali lagi....

CANTIK SUNGGUH BURUNG MERPATI,
TURUN KE PAYA BERMANDI-MANDI,
AMPON DAN MAAF SETULUS HATI,
JIKA TERKASAR BAHASA DAN BUDI..

SAMPAN BERUKIR JEJARI LIPAN,
UKIRAN HALUS BUATAN PAK SUGI,
JIKA BERUSIA TAHUN HADAPAN,
INSYA ALLAH KITA BERTEMU LAGI..

18 comments:

Sunah Sakura said...

kak shida ala2 mak datin eks? hahahhaha...

terima kasih atok gebu atas layanan yang cukup baik...masa berbual2 on the way balik ke Jb semalam...ada sesuatu yang kak ila cakap..yang menyebabkan saya berfikir jauh..huhuhuhu... T___T

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

wahh bilalah saya dpt ziarah cik mat ye?klu la tak berpantang hari tu..laju jek saya ajak azian gi ziarah CMG.sudi ke terima kunjungan kami?hehe

JIJI YU said...

muahah..oo cam tu muka alien ye..ekeke..

~..Lesung Batu..~ said...

perghhh kak shida ala2 mak datin......ekekeke

pape pon thanx yea pakcik mat!! terharu dengan layanan yang baik dari pcm + makanan yg sedap2 tuh...kalo dekat,, ari2 datang makan tgh ari kt situ..heheehe insya Allah ada rezeki jumpa lagi ye..=)

aimie amalina said...

waaaaa
bile nak smp umah pakcik mat ni
huuuuuu

ShashaCatering said...

Seronoknya dapat jumpa Cik Mat. Boleh saya berkunjung ke rumah Cik Mat jugak? Terima kasih ;)

IBU GEBU said...

murah rezeki che mat melayan tetamu kerana kehadiran tetamu adalah rezeki buat kita tuan rumah, dan memang dituntut untuk kita memuliakan tetamu...

*menyimpan impian utk menjejakkan kaki ke sedenak satu hari nanti

Citarasa Rinduan said...

salam pagi ceria buat CMG sklrg

memang meriah dan mereka semua gembira atas layanan CMG sklrg
murah rezeki....

Ummi said...

Waaaaaaaaaaaa..kejinya Sunah tu..tunjuk waris jarissss hantu jerk! hahahhaa... Ya laaa..gadis Sarawak yg pemalu la katakan..kan..itu pasal org media Prima terpesona..ahhahahaha...ntah bila nak naik takhta tu eks! :)) Mat, nnt kalau akak datang..ko letak montot akak je la eh..hahhahaha

Isteri Encek Bard said...

seronoknyer dapat jumper cmg...

fRaMe+LenSeS said...

Mceh dekat che mat jugak sbb sudi jmptn lyn kmi bbaik. Maceh sgt tau.

Sunah Sakura said...

kejiiiiiiiiii la komen kak ummi niii..hahaahah

sergeant keroro said...

hehe, bangga rasanya orang guna gambar yang saya snap. :P

ehem ehem XD

Oh Oeya said...

:)

Tamar said...

Salam,

Teringin jugak rasanya nak ziarah menziarah ni....

Along Usop said...

supervisor mase keje kat petronas tadi kol...

"Usopp!! ko kenal cik mat gebu tu yee???? cer ceiter cer citerr...."

ahahahahaha... ingatkan nak marah ape la tadi.. ;p

Muslimah Optimis said...

wahhhh.. terharulah gambo masuk dalam blog PCM ni even muka dipetak-petakkan.. hihihi... sebab kita kan sama.. muka petak-petak.. hohoho...

insyaAllah, ada rezeki sampai la kami ke sana.. lepas ni nak tunggu PCM mai kedah pulak la

aDisH.sHidA said...

uwaaaaaaaaaaaaaa...kat sini pun ada datin ke....sabo je la....apa pun thanks ye cmg atas layanan dan menerima kehadiran kami...memang tak serik punya dan akan pergi lagi nak makan masakan yang sedap tu....