BEN ASHAARI

Tuesday, July 5, 2011

BILA KENANGAN ITU DATANG KEMBALI....

P1260192
Masih terdengar gelak tawa mereka.. riuh rendak usik mengusik antara blogger. Keakraban terbina dengan sungguh harmoni..hmmmm, meski pun mat dah biasa merai tetamu yang agak ramai walaupun bermusim, tapi pada masa itu, ianya adalah sesuatu yang begitu bermakna pada mat sebagai seorang blogger masak2. Tak pernah terfikir akan sejauh ini penerimaan mereka terhadap DTS. Atas perancangan lebih 2 minggu oleh Ben Ashaari, maka terjadi lah perjumpaan di Sedenak ini. Terima kasih mat pada Ben...tanjaatt bebenn..kann..

Kehadiran lebih 40 tetamu dari pelbagai aliran blog sungguh mengharukan, mereka datang silih berganti (dalam gambar tu sebahagian dari mereka). Anda tau tak, masa ni lah Sunah dan Ady Budika pertama kali bersua muka...bertentang mata dan berjumpa antara satu sama lain. Satu kenangan yang bersejarah...Moga mereka diberi kekuatan untuk menempuh dugaan hidup...insya Allah jodoh mereka kuat, kita sama2 berdoa..

Bila lihat balik gambar tu, mat terasa sesuatu..Yelah, jika masa kita dapat putar balik, ingin rasanya mengekalkan hubungan ke akraban seperti itu sehingga hujung nafas kita. tak de pertelingkahan, masing2 bertolak ansur dan meletakkan tahap keegoan pada pemikiran bukan pada rasa amarah, namun apa2 pun berlaku, sudah ketentuan Ilahi, walaupun sebenarnya ia ada lah dari sifat kelalaian kita sendiri. Tak pe lah, biar masa akan menentukan segalanya kan, kita hanya mampu berdoa, insya Allah satu hari nanti, semuanya akan menjadi sedia kala.. Selesai sudah sesi mengimbau kenangan tak berapa lama dulu....Salam sayang dari DTS-MAT GEBU...

23 comments:

Izamir Ridzwan said...

sya jer yg x tgk pcm lgi

Sunah Sakura said...

kenangan ini benar2 mengetuk kotak hati... apatah lagi bila membelek entri-entri sekitar 12 Mac... ya Allah, hanya kepada Dia kita memohon segalanya...

Jemarioren said...

bila nak gi sedenak ni ek?
weee...ada blogger bertemu jodoh juge ye, baguih le, tahniah. ajaib sungguh pertalian alam maya ni

NadiRah said...

owh, dah abg ady time ni ketok2 pintu hati kak sunah ek??
huhu..
yeahh!!! Nad jd saksi time pass tiffin biru CMG kat kak sunah!!!
hahahahaha

~Kirin Selama Perak~ said...

teringin jumpa PCM~`

Citarasa Rinduan said...

selamat pagi rabu cik mat
mmg time tu. riuh rumah cik mat dibuatnya
ayu pun sangat2 rindu suasana itu,
harap2 satu hari akan berulang

dan........
cik mat. ayu mmg menyayangi suasana itu

JIJI YU said...

mane satu sunah nye..yang bermisai tu ke.ehee

MaDiHaA a.k.a Ratna said...

ayat2 CMG dibaris2 terakhir macam ada sesuatu yg tak kena sedang berlaku... semoga semuanya akan jadi baik2 saja ye...

[k]o{q}i[n] said...

kdg2, bila kita imbau kembali kenangan lama, kita mampu untuk tergelak, tersenyum atau menangis sendirian...huhuhu

mynameismy said...

bestnye... tetib2 terharu jugak bace entry ni..-.-'

Isteri Encek Bard said...

sedih pulak baca entry CMG nie.. huhuhuhu.... teringin nak jumpa blogger cam nie, juga teringin nak jumpa chef kegemaran saya nie

Sari Yusa Ibrahim said...

yelah, macam kata Madiha, ada sesuatu yg berlaku, semoga segalanya kembali spt sediakala, ya CM.. senyum2 selalu..

~CiK TiNieY~ said...

PCM, kalau la saya kawin, nak book PCM wat catering boleh?huhuhuhu

azila said...

ingat lg time tu....

bersama kak Es said...

kalau bisa diulang kembali.. boleh kak Es join CMG ??

Erra Manik said...

Kak Erra nak join DTS jugak, tp tak pandai masak la pulak..slalu dok skodeng resepi DTS jerk.

Sis-Lin said...

Sungguh indah kan kenangan itu..tp byk cerita dalam ceritanya kannnnnnnnn...

Moga akan bersatu kembali..raya dah dekat ni..baiklah kita bermaaf2maafan..hahahahhaha lor mcm raya plk la yek..hehehehhe

Lysha said...

Wow...awesome.....U r in that picture....mysterious....but whoever U r to me U r the best...always making my imagination run.... wild thinking of food ok..he he he and it is so rewarding...like I always says..U r the best..now ..most of my friends acknowledged U,take a bow ok...huya...

ShashaCatering said...

Semoga semuanya kembali baik dan aman damai seperti biasa. Amiiin..

Liza said...

yg mn satu mat dlm ramai2 tu?

efa nur said...

kenangan terindah kan PCM..:)
efa doakan semoga segalanya baik2 je :)

Ujang9897 said...

=)

Ainul Hayat said...

sunah yg mane?

Disclaimer

Dunia masakan memang unik. Dari bahan-bahan asas boleh bertukar kepada ribuan jenis masakan yang berbeza rupa, gaya dan rasa.. Itulah keajaibannya... Tiada sempadan untuk berkongsi ilmu mengenainya....

AMARAN KERAS!!!!
DILARANG MELAKUKAN PENGAMBILAN SEBARANG MATERIAL TERUTAMA "GAMBAR" DARI BLOG INI TANPA IZIN DARI PEMILIK... HAKCIPTA TERPELIHARA.