BEN ASHAARI

Monday, February 28, 2011

JELITA MARCH 2011......ADA KAK UMMI KUANTAN!

(KREDIT GAMBAR DARI BLOG "KAK UMMI KUANTAN")

Assalammualaikum, syukur ke hadrat Ilahi dengan limpah kurnianya maka telah diberi mat gebu peluang bernafas dan menulis N3 penuh bermakna ini... Mat rasa teruja dan terharu, gembira pun ada....Dengan rasminya kekanda ku, Kak Ummi Kuantan telah dipinang Jelita. Resipi2 exclusif beliau telah tersiar di majalah Jelita March 2011.....Kenapa aku rasa bangga?..Sebab utamanya kami sama2 blogger masakan, dan bukan nak puji kami blogger2 masakan antara blogger terbersih dari gossip panas, buruk2 sangka dan tuduh menuduh. Dengan penghias kulit untuk keluaran kali ini menampil kan Dato Siti Nurhaliza, orang Pahang dan secara kebetulan kak ummi pun orang Pahang, ngamm kann....


Ini sebahagian dari gambar2 resipi nukilan dari idea kak ummi yang tersiar di Jelita, bukan nak puji, kak ummi ni seorang yang cekap, ibu bekerjaya tapi sempat memasak dan skill fotografi dia juga begitu terserlah kann....perghh waa tabik lahh sama luu kak ummi.....kak, esok kita sambung gossip eks...wahhh...ada cerita baru...alah cerita resipi laa apa koo ingat aku suka ngutuk2 blogger kee...erkk, tak de masa lah benda2 macam tu, bikin dosa keringg siaaaa...

Dan..dan..dan.ishh malu lahh nak tulis..tak sangka terselit juga resipi mat gebu dalam ruangan langkah demi langkah...haha, segan ai...merah pipi gebu mat gebu nihh, macam nak selubung dalam selimut pulak sebab malu...hahaha...apa pun ucapan terima kasih mat pada Puan Lily Haslina Nassir, dia ni sungguh peka dan sungguh sensetif dalam era media cetak masa kini, dan kak lily ni pada mat seorang yang cerdik dan beliau tidak memandang rendah blogger masak2 seperti kami...terima kasih kak lily....dan juga pada geng2 lain, kak nor secubit garam, kak liza, mamafami, kak maz bahrain dan mereka2 yang terlibat...eh pesal aku over pulak nihh...hahaha, untuk cerita lanjut anda boleh lunsuri lelaman sawang kak ummi di sini.....

14 comments:

Citarasa Rinduan said...

cik mat.......

ayu lagilah lompat keriangan...tahniah HSH

Ummi said...

Salam Mat....mmg rasa x tentu arah jek tengok resepi2 akak tu...adehhh...akak bangga ke, akak sedih ke dah x tau dah..hahahaha...jadi mereng kejap..sungguh x caya...Ko la nih! Mencabar sangat kat akak suh wat...Apapun time kasih atas en3 panas ko nih..hehe

K.Nor said...

ummi dah sengih sampai ke telinga tu... mlm ni ada org sengih sambil tidur kut heheheh

mia.lia said...

waaaa.. seronoknya :)

Nieza said...

Tahniah buat kak Ummi dan juga buat CMG...:)

norgee said...

tahniah Encik Adnan b Ibrahim aka Cik Mat Gebu...tadi bila baca majalah jelita sy terus selak halaman resepi tuuu..tumpang bangga dan terliur tgk kek tuuu...nak cuba lah nanti :)

tahniah juga untuk Kak Ummi..

semoga lebih ramai blogger akan diberi peluang sebegini..alhamdulillah :)

dZana said...

tahniah cik mat n k ummi jugak..

Rima said...

Woahhhhh tumpang gumbira tersangkat bangat ni.. congrats to both of u guys.. am happy for ur achievements!

Woofer Storm said...

cayalah....buat baik mesti dibls baik,so imbuhan nya pun baik gak...


cool^^

Fiza Nordin said...

tahniah cik mat...tahniah k ummi :) tumpang gembira!

Yani said...

tahniah mat... dah jd online chef terkenal memberku ini

Nur68 said...

Congrats CMG & Kak Umi...happy for both of you....

~sya~ said...

tahniah cik mat...u deserve it...

Beautiful Butterfly said...

salam..wah,best nye...tahniah! =)

Disclaimer

Dunia masakan memang unik. Dari bahan-bahan asas boleh bertukar kepada ribuan jenis masakan yang berbeza rupa, gaya dan rasa.. Itulah keajaibannya... Tiada sempadan untuk berkongsi ilmu mengenainya....

AMARAN KERAS!!!!
DILARANG MELAKUKAN PENGAMBILAN SEBARANG MATERIAL TERUTAMA "GAMBAR" DARI BLOG INI TANPA IZIN DARI PEMILIK... HAKCIPTA TERPELIHARA.