LEMAK CILI PADI BABAT SAMA REBUNG MADU... LEMAK CILI PADI BABAT SAMA REBUNG MADU... Reviewed by Mat Gebu on 8/31/2014 04:30:00 PM Rating: 5

ASAM PEDAS AYAM DAUN KESOM...

8/29/2014 05:45:00 PM
Assalammualaikum, salam Jumaat. Hari ni che mat laksanakan idaman tekak ku yang mengidam asam pedas ayam daun kesom sejak semalam lagi. R...
ASAM PEDAS AYAM DAUN KESOM... ASAM PEDAS AYAM DAUN KESOM... Reviewed by Mat Gebu on 8/29/2014 05:45:00 PM Rating: 5

SUP SAYUR MEWAH...

8/28/2014 08:00:00 PM
Salam semua, entri tersimple dari che mat. Dan ini memang bess makan sama nasi, sambal tumis petai dan ikan goreng. Sup sayur yang mudah ...
SUP SAYUR MEWAH... SUP SAYUR MEWAH... Reviewed by Mat Gebu on 8/28/2014 08:00:00 PM Rating: 5
SAMBAL TUMIS PETAI - BUSUK YANG SEDAP... SAMBAL TUMIS PETAI - BUSUK YANG SEDAP... Reviewed by Mat Gebu on 8/28/2014 01:30:00 PM Rating: 5

KARI IKAN GAYA INDIA...

8/27/2014 01:45:00 PM
Cuaca2 mendung ni kita kasi perhangatkan badan dengan kari...tapi kari tanpa santan atau kari gaya india. Tu hari che mat ada beli ikan k...
KARI IKAN GAYA INDIA... KARI IKAN GAYA INDIA... Reviewed by Mat Gebu on 8/27/2014 01:45:00 PM Rating: 5
TART PIR KARAMEL - 'ANNA OLSON'... TART PIR KARAMEL - 'ANNA OLSON'... Reviewed by Mat Gebu on 8/26/2014 06:00:00 PM Rating: 5
LEMAK CILI PADI UDANG SAMA REBUNG MADU.. LEMAK CILI PADI UDANG SAMA REBUNG MADU.. Reviewed by Mat Gebu on 8/26/2014 02:30:00 PM Rating: 5

KERANG MASAM MANIS

8/25/2014 08:30:00 PM
Salam semua, walaupun che mat makan char kuey teow siang tadi, tapi tetap juga masak untuk mereka yang makan nasi. Menu simple saja, ada ...
KERANG MASAM MANIS KERANG MASAM MANIS Reviewed by Mat Gebu on 8/25/2014 08:30:00 PM Rating: 5

CHAR KUEY TEOW

8/25/2014 03:00:00 PM
Assalammualaikum, salam Isnin. Dah macam musim tengkujuh pulak kan sekarang ni. Kampung che mat pun sejak2 ni hujan. Cuaca pun mendung. ...
CHAR KUEY TEOW CHAR KUEY TEOW Reviewed by Mat Gebu on 8/25/2014 03:00:00 PM Rating: 5

GULAI KETAM GAYA JOHOR..

8/24/2014 04:00:00 PM
Assalammualaikum, cuaca mendung dan hunjan kat sini...dingin dan nyaman saja. Entri hari ni che mat masukkan gulai ketam gaya Johor. Alaa...
GULAI KETAM GAYA JOHOR.. GULAI KETAM GAYA JOHOR.. Reviewed by Mat Gebu on 8/24/2014 04:00:00 PM Rating: 5

RENDANG HATI LARA....

8/22/2014 05:00:00 PM
Assalammualaikum, salam Jumaat semua. Sebelum itu Al-fatihah untuk jenazah2 mangsa nahas MH17 berugama Islam, yang telah selamat sampai k...
RENDANG HATI LARA.... RENDANG HATI LARA.... Reviewed by Mat Gebu on 8/22/2014 05:00:00 PM Rating: 5

CENDAWAN GORENG SERBUK ROTI..

8/21/2014 10:40:00 PM
Cendawan goreng serbuk roti ini che mat buat bulan puasa lepas, disebabkan agak sibuk, sampai terlupa untuk dijadikan entri. Tadi masa ke...
CENDAWAN GORENG SERBUK ROTI.. CENDAWAN GORENG SERBUK ROTI.. Reviewed by Mat Gebu on 8/21/2014 10:40:00 PM Rating: 5
SAMBAL TUMIS IKAN BILIS SAMA PETAI... SAMBAL TUMIS IKAN BILIS SAMA PETAI... Reviewed by Mat Gebu on 8/21/2014 01:30:00 PM Rating: 5

RESIPI MAGGI TOMYAM KAMBING

8/20/2014 08:30:00 PM
Nampak sedap kan maggi tomyam kambing dalam gambar tu?...Tempoh hari masa che mat menerima kunjungan Ben Ashaari serta teman2 dari KBBA, ...
RESIPI MAGGI TOMYAM KAMBING RESIPI MAGGI TOMYAM KAMBING Reviewed by Mat Gebu on 8/20/2014 08:30:00 PM Rating: 5

GULAI PEDAS SIPUT SEDUT..

8/20/2014 01:30:00 PM
Siput sedut...satu hidangan yang boleh dikatakan agak klasik untuk masyarkat kita terutama di Malaysia dan Singapura. Ada yang panggil si...
GULAI PEDAS SIPUT SEDUT.. GULAI PEDAS SIPUT SEDUT.. Reviewed by Mat Gebu on 8/20/2014 01:30:00 PM Rating: 5
PERIA KAMBAS TUMIS TAUCO SAMA UDANG... PERIA KAMBAS TUMIS TAUCO SAMA UDANG... Reviewed by Mat Gebu on 8/19/2014 12:30:00 PM Rating: 5
SARDINE CILI PADI......LAUK LEPAS GIAN... SARDINE CILI PADI......LAUK LEPAS GIAN... Reviewed by Mat Gebu on 8/16/2014 12:30:00 PM Rating: 5

SAMBAL GORENG HITAM MANIS..

8/14/2014 05:30:00 PM
Assalammualaikum, salam semua. Hari ni che mat bikin sambal goreng hitam manis...apa?...tak nampak hitam pun?..Dah nama pun hitam manis, ...
SAMBAL GORENG HITAM MANIS.. SAMBAL GORENG HITAM MANIS.. Reviewed by Mat Gebu on 8/14/2014 05:30:00 PM Rating: 5
GULAI CILI PADI TULANG RUSUK... GULAI CILI PADI TULANG RUSUK... Reviewed by Mat Gebu on 8/11/2014 03:30:00 PM Rating: 5
LAKSA JOHORE...PENUTUP MAJLIS... LAKSA JOHORE...PENUTUP MAJLIS... Reviewed by Mat Gebu on 8/10/2014 04:30:00 PM Rating: 5

PERINGATAN

AMARAN KERAS!!!!

DILARANG MELAKUKAN PENGAMBILAN SEBARANG MATERIAL TERUTAMA "GAMBAR" DARI BLOG INI TANPA IZIN DARI PEMILIK. HAKCIPTA TERPELIHARA.

Powered by Blogger.