BEN ASHAARI

Sunday, November 30, 2014

SELAMAT HARI LAHIR BEN ASHAARI


Ben Ashaari menyambut hari lahirnya hari ini (30hb November). Dan che mat hanya mampu mencoretkan entri sebagai kenangan, sapa tau mungkin ini tahun terakhir che mat wujud. Alhamdulillah, sepanjang 6 tahun che mat kenal Ben, dia telah mencapai kejayaan yang boleh dibanggakan melalui blognya. Walaupun itu hanya duniawi, tapi ia tetap ke arah kebaikkan yang mendatangkan haruman pahala. Sebenarnya takde apa nak tulis sangat, kalau tulis pun sama saja macam tahun2 lepas, cuma kali ni dengan beraninya che mat nak 'usik' Ben sikit...ehem...macam menakutkan aje bunyinya, yea dak..bawa bertenang semua...

Pesanan saya pada Ben, berbloglah dengan penuh semangat dan kekuatan, tak perlu terlampau bersusah payah untuk orang lain hingga ia menyebabkan anda terguris. Ada manusia umpama kacang lupakan kulit, cari bila perlu, lupa bila berjaya...bertabah lah, segala kebaikkan pasti ada ganjarannya, keikhlasan itu hak Allah swt, dan kita tetap berusaha ke arah itu. Ibarat kita memberi ubat pada luka orang lain, hingga lupa diri sendiri terluka. Satu lagi, berhati2lah dalam segala gerak geri penulisan agar ia tidak menjadi senjata senyap yang menikam diri kita kelak...

Dan sebagai penutup kalam, saya ucapkan selamat hari lahir, doa saya agar Ben diberi kesihatan, panjang usia, ketabahan dan rezeki melimpah ruah. Untuk anak2 Qhaliff dan Zahra, bila besar nanti banggalah di kau punya ayahanda sehebat Ben Ashaari yang menjaga mu dengan penuh limpahan kasih sayang yang tak terhingga. Moga Ben sekeluarga sentiasa dibawah rahmat Allah swt...aminn.....


Adnan Ibrahim @ Che Mat Gebu
(Ahad 30hb November 2014 bersamaan 7 Safar 1436 Hijrah)


8 comments:

Ben Ashaari said...

Aaaminn.... Terima kasih Mat Gebu diatas entri khas ini.. Terharu gueee... Nanti bg cadbury sekotak ehh.. Hahahaaa..

Min Aina Ila Aina said...

Selamat hari lahir juga buat saudara Ben..

Lisa Nurulain said...

Amin

Awangku Johan said...

Alaaa touchingnya... nti buat pulak entry tuk awang pd bulan Mac tahun 2015....

KyLe RiL said...

Olololo sweeeeeeeeet gitu che mat hehehe

rinduan citarasa said...

Sweet

Ieta Mat Saad said...

Huhu... Nk nangis baca bingkisan Che Mat ni... Touching sgt... :'( Moga Ben terus bersemangat Aamiin... Bingkisan ini juga sebagai pedomsn buat saya

musa nora said...

thun trakhir che mat?...

Disclaimer

Dunia masakan memang unik. Dari bahan-bahan asas boleh bertukar kepada ribuan jenis masakan yang berbeza rupa, gaya dan rasa.. Itulah keajaibannya... Tiada sempadan untuk berkongsi ilmu mengenainya....

AMARAN KERAS!!!!
DILARANG MELAKUKAN PENGAMBILAN SEBARANG MATERIAL TERUTAMA "GAMBAR" DARI BLOG INI TANPA IZIN DARI PEMILIK... HAKCIPTA TERPELIHARA.