BEN ASHAARI

Friday, December 27, 2013

MAJLIS PERKAHWINAN ANAK KAK IDA 1001 RESIPI...


Salam semua, entri selingan malam ni che mat selitkan gambar2 di majlis perkahwinan anak Kak Ida 1001 Resipi pada Rabu 25hb Disember 2013 lepas yang sempat che mat tangkap. Sebenarnya kak Ida awal2 dah jemput che mat dan siap ada kata2 'pemanis' lagi...Nyaris2 che mat pengsan...haha..takde lah gurau2 aje. Ok, majlis perkahwinan anak perempuan Kak Ida, Nur Zalikha dengan Arif Shah..juga seorang blogger...Majlis yang diadaka di Dewan Merak Kayangan, amat2 santai, releks dan tenang walaupun formal...pendek kata rasa amat2 selesa.....

Sambil tetamu menjamu selera, mereka dihiburkan dengan nyanyian lagu2 tradisional dan che mat cukup suka bila penyanyi tahun 90-an, Ayati Tasrip, mendendangkan lagu Ghazal, maklumlah kita kan orang Johor. Pemain violin atau biola tu cukup berbakat...lunak sangat gesekkan biola beliau....(kalau che mat gesek...tah2 jadi kerisik...erkk..hehe)...

Meja disusun kemas, tertib dan bergaya......tiba2 che mat suka pulak tengok gambar air sirap tu..klasik dan 'melayu' sangat....Bukan apa, sejak ni di majlis2 perkahwinan, ada pelbagai jenis minuman 'modern' disediakan...sampai tatau nak pilih....konpiuss...

 ....dan nasi minyak pun sedap. Disajikan bersama, kurma ayam, rendang tok (sedapp..ok rendang ni), ikan sweet sour, dalca, acar berempah dan papadem....amat memuaskan...Tapi sayang sebab che mat sibuk borak2, sampai terlupa nak ambik hidangan pencuci mulut....maka tiadalah gambar pencuci mulut..

....masa che mat tengah2 santap dengan abang long che mat, tiba2 kelibat sorang blogger otai yang terkenal muncul...haha, siapa lagi kalau bukan Bro Framestone...nasib baik Bro dan seorang kawan dia, juga seorang blogger, ada..idok leer teman rasa termati kutu...tapi kan, sebab Kak Ida, Kak Jun dan Kak Nannie (mereka ni semua adik beradik) blogger juga, jadi rasa janggal dan segan tu agak kurang sangat2...Seronok borak2 dengan mereka dengan macam2 isu...Terima kasih Kak Ida dan abang atas jemputan. Pada pengantin, Arif dan Ika...Selamat menempuh fasa kehidupan yang baru. Moga ikatan suci berkekalan hingga ke Jannah...aminnnn.....

6 comments:

Bro Framestone said...

Mati-mati ingatkan baju kuning pipi gebu itu adalah Che Mat Gebu...

Ke memang Che Mat Gebu tue?

www.broframestone.com

rinduan citarasa said...

Selamat pengantin baru buat mempelai.
Tahniah buat kak Ida..

Che matt cantik2 gambar yang che mat snapppp..

Ala2 photografer...

Sukma Haron said...

oh...anak blogger kahwin dengan blogger Ariff Shah...baru tahu....

Lulu Caldina said...

cantik gambar tu CMG.. selamat pengantin baru buat kedua mempelai..

kkida @ 1001resepi said...

Salam, terima kasih pada cik mat dan beberapa org blogger yg sudi hadir ke majlis kenduri ika dan ariff....sorry kkida tak sempat nak layan sembang....harap ada kesempatan utk kita berjumpa di lain hari....Insyaallah...

Faizal Anuar said...

mesti best kan

Disclaimer

Dunia masakan memang unik. Dari bahan-bahan asas boleh bertukar kepada ribuan jenis masakan yang berbeza rupa, gaya dan rasa.. Itulah keajaibannya... Tiada sempadan untuk berkongsi ilmu mengenainya....

AMARAN KERAS!!!!
DILARANG MELAKUKAN PENGAMBILAN SEBARANG MATERIAL TERUTAMA "GAMBAR" DARI BLOG INI TANPA IZIN DARI PEMILIK... HAKCIPTA TERPELIHARA.