MALAS MASAK?.."MY CHEF" KAN ADA!!,,,,

rsz_my_chef
Memasak mudah tapi ada masa ia agak memjemukan. Lagi2 masakan yang perlu bahan2 yang agak rumit, cara penyediaan yang agak cerewet. Tapi sekarang tidak lagi. Anda pernah dengar nama produk makanan "MY CHEF?". Ia satu produk makanan dingin beku cepat disediakan dan masih mengekalkan rasa ke asliannya. Hari ni mat test satu signature dish dari Chef Ismail atau selalu kita dengar orang2 panggil Chef Mail. Resipi beliau Semur Daging Betawi (seperti gambar dibawah). Begitu cepat disediakan, apa yang anda pelu buat cuma keluarkan bekas berisi semur daging betawi dari kotak. Masukkan ke dalam Microwave dan letak pada setting "high", masak selama 4 minit untuk microwave 800 watt dan 3 minit untuk yang 1200 watt, tak perlu ditebuk bekas tadi. Lepas 4  atau 3 minit, keluarkan, buka plastik atasnya, kacau rata dan masak lagi 1 minit dalam microwave pada setting "high". Lepas tu boleh hidangkan. Nak menarik, anda tabur lah sedikit hirisan cili merah dan hijau serta sedikit hirisan daun bawang. Sedap semur daging betawi ni, rasa segar dan seimbang dari segi rempah ratusnya. Daging pun lembut dan empuk. Kalau dimakan dengan nasi minyak atau bubur nasi juga sesuai....

rsz_dsc_2675
Selain Signature dish Chef Mail, ada juga dari Chef Florence (chef feberet Che Mat), Chef Liza Zainol, Chef Zam dan Chef Ezani (juara Masterchef). Anda boleh singgah web My Chef di sini, dan juga Page MyChef di sini. Nanti bila mat dah cuba yang lain2, mat share kat blog. Kalau anda kreatif dan bijak, produk ini juga boleh dipelbagaikan, atau istilah mat gebu, diderhakakan, seperti mereka2 buat di sini....dan Kak Ida 1001 Resipi juga bijak mengolah produk2 MyChef, salah satunya resipi yang ini. Pada ibu2 yang bekerja, pilihan MyChef adalah terbaik. Apa2 pun anda beli dulu 1 - 2 produk yang anda suka, cuba rasa. Jangan ingat makanan dingin beku macam ini tidak sedap dan setakat "boleh" saja...Kena rasa baru tau.... (*____^)...salam sayang dari DTS-MAT GEBU..

Post a Comment

2 Comments

  1. PCM bila nak masuk master chef?kompom champion punya lah :)

    ReplyDelete
  2. Ini nak pi obersea pun senang bawak je terutama sekali bila pergi tempat yg susah nak cari halal food.

    ReplyDelete

AMARAN KERAS!!!!

DILARANG MELAKUKAN PENGAMBILAN SEBARANG MATERIAL TERUTAMA "GAMBAR" DARI BLOG INI TANPA IZIN DARI PEMILIK. HAKCIPTA TERPELIHARA.