OHH..AKU TERGODA SUDAHH....HMMMM... - Dapur Tanpa Sempadan...

Friday, August 19, 2011

OHH..AKU TERGODA SUDAHH....HMMMM...

P1300745
Wahhh sedappnyaa air tebu...kann, memang menggoda, tapi tu lah kalau kita minum kerap, nanti boleh batuk dan sakit tekak. Tahun lepas kan, mat minum air tebu sekali suara aku hilang, huhu...sepi rumah sekejap, bila mat gebu ilang suara. Punya lah lemas tak boleh nak menjerit. Mat kalau minum air tebu, memang kena tambah air masak, sebab manis..huhu, nanti pedih ulu hati. Kadang2 bila kita membeli air tebu ni perlu juga kita perhatikan penjual tu kan, air tebu perlu ditapis sekurang2nya 2 kali, maklumlah air tebu ni kan ada serdak dari dan sisa2 hampas tebu tu. Satu mat perhatikan air tebu jika tak habis, kena disimpan dalam freezer, maksudnya dingin beku. Kalau dibiarkan pada bahagian biasa, kemungkinan air tebu akan basi. Apa pun diperkatakan tentang air tebu, ianya tetap menjadi pilihan tak kira masa....Ok salam semua....berhati2 dijalan raya dan selamat menjalankan ibadah puasa untuk 1/2 hari ke 19 Ramadhan..... (^_*)


11 comments:

  1. huk3..pakcik mat
    apakah ini..
    huk3...ase nak nanes sekrg walaupun dh 19 ari pose..huk3

    ReplyDelete
  2. sedapnye tebu

    tiap ari minum

    masih oke

    sore msih jantan onyang hahaha

    ReplyDelete
  3. kehadapan pok cik mat tak berapa gebu... boleh tak jikalau anda tak menyiksa perut dan tekak saya tengah tengah posa ni? sekian..

    ReplyDelete
  4. abg cmg ajak raya rmh dia sbb dia nk hidang air tebu..lalala~ =P

    ReplyDelete
  5. Blogger JIJI YU said...

    air tebu ni ape

    hik3 :D

    suka gak air tebu nih :)

    ReplyDelete
  6. sluuurrppp.... slurrppp lap airliur kat baju cik mat.. hahahahahahaha

    ReplyDelete

Peringatan

AMARAN KERAS!!!!

DILARANG MELAKUKAN PENGAMBILAN SEBARANG MATERIAL TERUTAMA "GAMBAR" DARI BLOG INI TANPA IZIN DARI PEMILIK. HAKCIPTA TERPELIHARA.