BEN ASHAARI

Friday, August 19, 2011

OHH..AKU TERGODA SUDAHH....HMMMM...

P1300745
Wahhh sedappnyaa air tebu...kann, memang menggoda, tapi tu lah kalau kita minum kerap, nanti boleh batuk dan sakit tekak. Tahun lepas kan, mat minum air tebu sekali suara aku hilang, huhu...sepi rumah sekejap, bila mat gebu ilang suara. Punya lah lemas tak boleh nak menjerit. Mat kalau minum air tebu, memang kena tambah air masak, sebab manis..huhu, nanti pedih ulu hati. Kadang2 bila kita membeli air tebu ni perlu juga kita perhatikan penjual tu kan, air tebu perlu ditapis sekurang2nya 2 kali, maklumlah air tebu ni kan ada serdak dari dan sisa2 hampas tebu tu. Satu mat perhatikan air tebu jika tak habis, kena disimpan dalam freezer, maksudnya dingin beku. Kalau dibiarkan pada bahagian biasa, kemungkinan air tebu akan basi. Apa pun diperkatakan tentang air tebu, ianya tetap menjadi pilihan tak kira masa....Ok salam semua....berhati2 dijalan raya dan selamat menjalankan ibadah puasa untuk 1/2 hari ke 19 Ramadhan..... (^_*)



11 comments:

aimie amalina said...

huk3..pakcik mat
apakah ini..
huk3...ase nak nanes sekrg walaupun dh 19 ari pose..huk3

Iffah Afeefah said...

sedapnye tebu

tiap ari minum

masih oke

sore msih jantan onyang hahaha

y u y u Z u l a i k h a said...

kehadapan pok cik mat tak berapa gebu... boleh tak jikalau anda tak menyiksa perut dan tekak saya tengah tengah posa ni? sekian..

JIJI YU said...

air tebu ni ape

Sis-Lin said...

nasib baik hujannnnn!

YanaMIB said...

abg cmg ajak raya rmh dia sbb dia nk hidang air tebu..lalala~ =P

Oh Oeya said...

Blogger JIJI YU said...

air tebu ni ape

hik3 :D

suka gak air tebu nih :)

Ainul Hayat said...

oh air tebu sgt best... :)

Sunah Sakura said...

T___________T

zuwaidah said...

meleleh ayaq liuq

Zulfikar Hazri said...

sluuurrppp.... slurrppp lap airliur kat baju cik mat.. hahahahahahaha

Disclaimer

Dunia masakan memang unik. Dari bahan-bahan asas boleh bertukar kepada ribuan jenis masakan yang berbeza rupa, gaya dan rasa.. Itulah keajaibannya... Tiada sempadan untuk berkongsi ilmu mengenainya....

AMARAN KERAS!!!!
DILARANG MELAKUKAN PENGAMBILAN SEBARANG MATERIAL TERUTAMA "GAMBAR" DARI BLOG INI TANPA IZIN DARI PEMILIK... HAKCIPTA TERPELIHARA.