BEN ASHAARI

Thursday, August 25, 2011

KEINSAFAN...KESEDARAN...KESEDIHAN.....

~:STICKY POST, SCROLL DOWN FOR NEW ENTRY..THANK YOU:~
Tiada kata2 yang boleh kita gambarkan....jika manusia gelandangan di negara kita, diberi makan walaupun mereka tidur di kaki lima, tapi kanak2 di Somalia ini...hmm sungguh menderita dan sengsara..mereka mati setiap 6 minit........menyayat hati kan...Untuk itu jika ada tergerak hati anda untuk menyumbang, boleh lah klik sini...mereka sedara seugama kita...Moga jasa baik anda diberkati Allah swt..... Terima kasih pada Ben Ashaari juga....


12 comments:

ilahjy said...

salam che mat
pada tahun 1994 hb kak ilah pernah berkhidmat disana/somalia selama 5 bulan. masa tu time perang saudara peluru atas kepala.. kali ni dah 17 thn ini pula kejadiannya.. semua tu ujian..semoga mereka tabah..bila buang makanan teringat kat depa semua...

Mat Gebu said...

@ ilahjy - salam kak ilah..eh tak sangka akak pernah berkhidmat ke sana..bila tgk tu, rasa bertuahkan orang kita kat sini..hmmm

Iffah Afeefah said...

sedhnye

alangkah baiknye ade wang utk disumbangkan

JIJI YU said...

hurm..isu ni dah lama sgt kan..dunia baru buka mata

Diarihatiku1976 said...

Abang mad... saya tgk entry kek kukus kontroversi abang mat menggunakan "Golden Churn".. so camner tu abg mad.. leh tukar tak mentega lain...

Isteri Encek Bard said...

KASIHAN MEREKA KAN CMG

EvisuKyme said...

sedih lah....kesian kan...
masyaAllah.....besar ujian Allah....syukur kita kat sini semua cukup,alhamdulillah....insaf saya...

Oh Oeya said...

Sama-samalah kita..

FareezVanFillers said...

sama2 lah kita membantu dan berdoa agar mereka sejahtera..

suka lah tgok pageview abg mat gebu..die naek macam jam...stiap detik dan setiap saat bergerak

Santri T.P.I.N.I said...

banyak-banyaklah kita bersyukur...negara kita rezki melimpah ruah.

kHaiRunNisSa iRnA said...

Ya ALLAH...sedihnya.....

tibul keinsafan dalam diri ini bila berlebih2 dalam berbelanja .....

Asmin Azusa said...

sedihnyer cik mat... sangat menyentuh hati tgk diorg terbaring camtu shj.. sgt sedih sampai da berjam2 berair mata nieh... syukur kehadrat ilahi untuk kehidupan kita sekarang...

Disclaimer

Dunia masakan memang unik. Dari bahan-bahan asas boleh bertukar kepada ribuan jenis masakan yang berbeza rupa, gaya dan rasa.. Itulah keajaibannya... Tiada sempadan untuk berkongsi ilmu mengenainya....

AMARAN KERAS!!!!
DILARANG MELAKUKAN PENGAMBILAN SEBARANG MATERIAL TERUTAMA "GAMBAR" DARI BLOG INI TANPA IZIN DARI PEMILIK... HAKCIPTA TERPELIHARA.