BEN ASHAARI

Thursday, August 18, 2011

CENDOL PULUT SIMPANG RENGGAM....

P1300734
Nampak tak...nampak tak?...Haa ada yang tak nampak...sahhh..sapa tak nampak tu katanya nak dapat..dapat...erkk, hehe takmolah cakap kang kena pulau pulak, siap buat kelab anti DTS nanti..takmooooo..takutnyaaaaaaaa. Tapi kan cer tenung lama2 sikit itu cendol..ada pulut tapi tu lah kacang merah lupa nak mintak, aisyemen sudah kurang sikit. Semalam bonda dan abang Mat yang sulung keluar, jadi masa balik tu mereka singgah beli cendol di satu tempat ni yang memang femes dengan cendol yang sedapppp sangat, di Simpang Renggam...erkk pelesss yeaa bukan kat dalam penjara tuuuu lahh. Ini di bandar Simpang Renggan, India muslim yang jual, pendek kata kalau sekitar SP tu bila tanya mana orang jual cendol paling sedap, sahh mereka akan kata kat situ. Ada pilihan nak letak pulut atau biasa, jadi jika anda singgah di SP, jangan lupa mencuba..aduhh meleleh ni tengok cendol sejuk tuu, lagi bes boh dalam set mangkuk antik bunga peonies..wahhh sempat tu, biasalah nama pun mat gebu, selagi boleh semua aku nak selitkan. Oh yea bulan2 mulia ni kita asyik cerita benda makanan saja, apa kata anda tengok entri yang menginsaf kan ni, di sini..kesinn sungguh, rasa insaf mmmm.....Ok dulu buat masa ini, jumpa dengan entri lain pula...Salam sayang dari DTS-MAT GEBU...

15 comments:

LadyD said...

LadyD selalu mkn cendol dia tu..tupun kalau sesekali balik kg la..memang mabeless..lain dr yg lain.terangkaaaatttt...

azlina aziz said...

cendol simpang renggam memang terbaik forever. Sy tau tempat ni pun sebab husb yg bawak, kata nya tempat lepak dia masa muda remaja. :p

Rozita said...

saje je mat gebu ni... ni buat nak balik kg cecepat ni...

Iffah Afeefah said...

erm sedapnyeeeee

tetibe teringin

Cik Kham & Co said...

nk jgk......klo ko tau singgah pekena cendol tu ari.semggu sebelom puasa bleh smpai spg rggam serang kebun durian mmber...wugi betol ah..

nina said...

slalu pegi sini kalau balek rumah nenek. :) the best!

Sis-Lin said...

Erkkkk...x moh cakap manyak..nnti air liur meleleh... :p

atie aizam said...

gosok tekak tgok cendol tu.. aishhh!!

OMR (Rose) said...

abg mat org johor ke? sedap eh...nnt boleh serbu ^_^

JIJI YU said...

taruk tapai baru havoc

ejaMaria said...

wah... glamernya... masuk dlm blog DTS... cendol org kampung saya tu... saya pun klu balik Simpang sure singgah minum kat gerai tu... skrg ni dgn anak dgn suami sekali suke cendol ni... terbaekkk... ;p

Isteri Encek Bard said...

CENDOLL TERBAIKKK

WaniGhani said...

mak aiiii...meleleh air liur *sambil lap ngan tisu*

Mat Gebu said...

Kan...kan..kata dah cendol SP tu memang sedap i tell u...

Junie Octovian said...

Aiseymen Mat...tempat akak ni...yang depan kedai emas tu kan?

Disclaimer

Dunia masakan memang unik. Dari bahan-bahan asas boleh bertukar kepada ribuan jenis masakan yang berbeza rupa, gaya dan rasa.. Itulah keajaibannya... Tiada sempadan untuk berkongsi ilmu mengenainya....

AMARAN KERAS!!!!
DILARANG MELAKUKAN PENGAMBILAN SEBARANG MATERIAL TERUTAMA "GAMBAR" DARI BLOG INI TANPA IZIN DARI PEMILIK... HAKCIPTA TERPELIHARA.