BEN ASHAARI

Saturday, September 11, 2010

BERAKHIRNYA RAYA PERTAMA....2010

Assalammualaikum semua, salam sejahtera..Selamat hari raya..sekejap je habis dah raya pertama, ni dah masuk hari ke-2, macam mimpi. Semalam mat menerima kunjungan hampir 90 orang tetamu....waaaaa...pak tua mu ini terus menjadi bibik terhormat. Penat pun ada, tapi dah adat hari raya, tetamu datang silih berganti...apa2 pun itu kesah semalam. Hari ni mat baru lepas menyambut 3 rombongan tetamu, dan masih menunggu 2 lagi kumpulan lagi yang akan hadir dalam masa terdekat ni..erkkk...hehehe...

Tahun ni anak dara mat gebu behari raya di Sedenak dan dapat lah juga membantu dalam proses menghidang.. Tu nampk tak dalam pic, anak dara ku senang menyenduk lauk kari ayam untuk hidangkan bersama tetamu, gambar tu pun ihsan dari kamera anak sedara mat yang sulung, aku sendiri masa tu, tengah huru hara tak dann nak ambik pic masak2 segala, yelah time kita hidang2 tetamu pun ada, mana sempat..dan rasa segan pun ada juga...

Mat ucapkan terima kasih pada mereka yang sudi berkunjung ke blog ini walaupuan N3 agak hambar, insya allah, mat akan usahana kan juga meletak resipi dalam masa terdekat ni..harap anda semua mengerti situasi sekarang ini yeaa..akhir kata selamat hari raya, berhati2 di jalan raya dan jaga diri yea semuaaa....Pstt..cun tak anak dara ku itu....ehem...ehemm....

11 comments:

ijayuji said...

Salam cikmat! selamat hari raya! kalau dekat pun kita serbu jugak :D, eh? ni ank dara yg dulu jugak ke? dah besarrrrr dah! jap g pak tua pun leh sambut menantu ehehe.. maaf zahir batin!

eqbalzack said...

tu diaaa...seperiuk tuan masak...heeh

© Elee Mardiana said...

Entry Mat tak pernah hambar. Ooo.. ada anak dara rupanya. Cecece... tengah bayangkan rupa Mat pulak... ha ha ha...

Siti Ruhayu Ab Rahman said...

salam lebaran CMG

90 orang. kalah ayu lah......maklumlah...sanak saudara berkunjung di sini...

ayu tetap kluar masuk walaupun entry tak ada...sebab CMG tetap dihati..

tang anak dara tu. leh jadi adik ipor ayu

hahahah..lari......

CuteOven said...

Selamat Hari Raya CMG..wah dah ada anak dara rupanya....
Insyaallah esok kite akan balek kampong di Benut..teringin nak singgah rumah CMG...boleh ke? klau boleh sms kite...0166113177.tq

cikgu isza said...

salam mat,
mesti tak menang tangan kan?
saya pula.. dok rumah jer raya kedua.. berjumpa sahabat lama dan kesihatan pula tak mengizinkan..

kesian anak2 yang dok kat rumah jer..

harap esok kesihatan ni ok sikit.. boleh gi raya kat felda pula..

Sheida said...

oooh lawa anak dara MG...!

BEN ASHAARI said...

wawawawa..kirim kt PJ ehh

ibh said...

N3 cik mat ok jer..Yg penting sentiasa hapdet..Wahhh..cumei anak dara cik mat..

Fiza Nordin said...

salam lebaran CM...
kite baru balik dr kampung en somi...belum lg menerima tetamu di rumah sendiri...tp di kampung pun kureng juge...hujan di pagi syawal...tetamu pun terbantut nak datang beraye gamaknye...

selamat hari raya... maaf andai ade tersilap kate...

Fid said...

wow
seperiuk!!!!mesti 'laku' habissss