BEN ASHAARI

Saturday, January 12, 2008

ADA LAGI SATU AT'TAG'..DARI KAK HANI.....

TAG yang ni dah lamaaaa....bulan September 2007 ari tu...sebab sibuk dan macam ingat2 lupa, tu pasal tak buat...Oleh kerana dah terlanjur menyerang balas at'tag' kak combi, mat turut meningkatkan keupayaan diri menyerang balas at'tag' kak hani yang dah terperam lama dalam peti sejuk....Ampoon kak hani sebab lamaaa sgt baru dpt buat....


5 things in my beg :-)

- Kamera...wajib ada, senang nak skodeng
- Minyak angin (cap kapak, feberet pakcik tuuu)
- Handfon, paling wajib ada..
- Plastik beg, buat isi ulam2 yang dikutip kat tepi hutan
- Wallet, yang ni kalau tak de, baik dok rumah saja

5 things in my wallet :-)

- Duit Ringgit dan sen..wajib ada.
- IC..kalau tak de kang depa hantar aku balik Indon
- Segala kad2 terutama business kad kedai antik
- Kunci bilik dan kunci peti besi
- Senarai barang2 baking yang akan dibeli kelak

5 favorite things in my bedroom :-)

- Segala tok nenek buku2 masak dan majalah2...gherta tuuu!!
- Laptop and streaymx...ini kalau tak de, mati kutu guaa!!
- Kipas angin...hehehe..nyawa tuu!!
- Bantal ada 5 biji tapi yang guna 2 je (itu yang sedappp!)
- TV....untuk tengok cerita "hantu"..seremm!!

5 thing i wish to do ;-)

- Tingkatkan kemahiran memasak.
- Nak tanam pokok anggur, tapi tatau bila.
- Susun atur buku dan majalah2 yg menimbun banyaknya.
- Nak jadi lebih cekap bila tangkap gambar.
- Nak kumpul duit sebanyak mungkin.

5 things that i am doing know ;-)

- Dok tergolek sambil tulis tag.
- Tengok tv yang tayang tah apa2 cerita merepek, menciii tau!!!
- Belek2 buku masakan yang mengiurkan..arghhh.
- Jengah ke blog, manusia2 tersohor di M'sia ini!
- Picit jerawat yang tumbuh bawah dagu...mencii jugak!!!

5 people i would like to tag ;-)

- Mama Combi...
- Mama Jie...
- Ho Ah Lin
- Bapak Budin (buat leerr bila senang yeaa)
- Kak Umi-E

10 comments:

echah_syed said...

tgk hg sajer nk balas dendam tau kt combi..x suker x suker !!! :(

~ mati laa combi pasni kena 'heart at'tag huhuhu.. :p

Jie said...

wahhh.....tag seribu tahun lepas pun dia kutip keluarkan pasai nk kenakan org ni...tak pa..tak pa....

kite ni pantang diduga..tak ngaku kalah punya..kahkahkah


cucuQ mata dia lagi...ketuk toing...toing...

Mat Gebu said...

Kak combi....
Yang ni saja buat lawak2...ishh mcm korek rahsiaa kan.

Kak Jie..
Caya lah mama jie, pantang dicabar..Aduhh!!! buta mata ceQ kena cucuk dgn kak jie...

echah_syed said...

combi dah buat..p tgk cpttttttttt !!

~ cyg mat aihh ~

Mat Gebu said...

Ma kacihh kak combi...

noreen said...

mat ekau tak teringin ke pi buat haji cam CT tu hah berkat mat tu ler jgn sibuk nak baking ahak ampunnnn den jadi ustazah jap

Mat Gebu said...

Insya allahh...kalau sampai masanya, benda ni bukan kita leh suka2 nak pegi sebab org lain pegi....tul tak kak noreen...

TIRAI HIDUP said...

Gebuuuu...sambil gentel kain dagang...marilah kita berguarau senda nak???Sambil teleng telen paler..aauuuww nampak ayu sungguh dan ketika itu juga abang budin hang lalu dan haku buat buat x nampak..upgrade manjer lagi hingga melampau!kah kahkah kah...

DUNIABUDIN said...

mat gebu. jom kita kawin berdua. hang pandai masak... haha

Mat Gebu said...

Eh tak perasan kak lawa mai singgah sini...selamat datang kak lawa..no comment..

Woitt..abg budin tak faham ah mat gebu....ishh apa daaa....ada bawak bekal "sarkon" ke...boleh buat kuiz leer..pasal sarkon tu..

Disclaimer

Dunia masakan memang unik. Dari bahan-bahan asas boleh bertukar kepada ribuan jenis masakan yang berbeza rupa, gaya dan rasa.. Itulah keajaibannya... Tiada sempadan untuk berkongsi ilmu mengenainya....

AMARAN KERAS!!!!
DILARANG MELAKUKAN PENGAMBILAN SEBARANG MATERIAL TERUTAMA "GAMBAR" DARI BLOG INI TANPA IZIN DARI PEMILIK... HAKCIPTA TERPELIHARA.