AYAM KALIO 'MYCHEF' DARI DATO'CHEF ISMAIL..

rsz_kalio_ayam_mychef
Ramai yang sibuk sekarang ni, nak2 bagi mereka yang bekerja. Suri rumah pun ada yang sibuk. Pening nak masak apa dan suami anda pulak jenis yang agak cerewet dari segi makan, nak yang macam mak dia masak. Lepas tu kalau kasi makan masakan instant, terus komplen, kata tak sedap, rempah kurang, kurang ini dan kurang itu. TAPI, meh sini che mat nak kongsi satu produk yang menepati tekak2 mereka yang suka makanan tradisi. Ayam Kalio Dato' Chef Ismail oleh MyChef dalam siri Signature Series mungkin menepati citarasa mereka2 yang gemar rasa authentic masakan tradisi orang2 kita. Siapa tak kenal Dato' Chef Ismail atau lebih mesra dengan panggilan Chef Mail, pengusaha Restoran Rebung di Bangsar dan Melati Resturant, di London, yang menghidangkan makanan tradisi Malaysia. Dengar cerita Chef Ismail pun banyak koleksi pinggan mangkuk bunga kangkung. 

Mesti ada yang tanya mat, Che Mat ni kan sikit2 MyChef, pesal eks. Bukan apa, ini produk Malaysia, dan diyakini halal dan satu lagi, kalau bukan kita menyokong, siapa lagi. Selain tu ia memudahkan hidup anda. Macam mat yang kerap masak ni pun ada masa very the malas, jadi ku gunakan je lah produk MyChef ni, hanya perlu dipanaskan dalam microwave. Rasa aslinya tetap terpelihara. Anda boleh lihat senarai produk2 MyChef oleh Chef2 terkenal di sini. Che Mat!, kat mana eks, boleh beli produk MyChef ni?, ok untuk memudahkan anda2 , di sini ada senarai pasaraya2 yang menjual produk ini..

Komen mat pasal Ayam Kalio ini, rasa sedap, pedas sedikit bagi mereka yang tak tahan pedas, tapi mat gebu ok je. Rasa bahan2 rencah seimbang, bau haruman limau purut dan serai juga terasa, cuma pada pendapat mat lah, bagi mereka yang suka masin, anda kena tambah sedikit lagi garam. Satu lagi selain makan dengan nasi, ayam kalio juga sedap dicicah dengan roti...macam entri akan datang ni, mat guna ayam kalio MyChef sebagai pencicah....nak tau roti apa?...Kena lah tunggu...

Post a Comment

4 Comments

  1. teringin nak cuba
    tq utk senarai kedai yg menjual pproduk mychef

    ReplyDelete
  2. resepi rare ni..
    nmpknye kene try ni

    ReplyDelete
  3. kuah nya nampak cair je. bole juga cuba citarasa lain sekali skala

    ReplyDelete
  4. wahh..tengok gambrnye pun dah rasa lapar ni perut...kena try la

    ReplyDelete

AMARAN KERAS!!!!

DILARANG MELAKUKAN PENGAMBILAN SEBARANG MATERIAL TERUTAMA "GAMBAR" DARI BLOG INI TANPA IZIN DARI PEMILIK. HAKCIPTA TERPELIHARA.