ENTRI SARAPAN DI TENGAH HARI...

rsz_dsc_5287
Assalammualaikum salam Selasa, dah tengah hari baru sempat masukkan entri sarapan. Tapi cuma sarapan yang biasa dan tak payah resipi pun. Ini antara mat suka makan, keledek rebus, tapi suka yang keledek kawen kaler oren, sebab rasa dia manis dan lembut. Kalau yang biasa tu ok gak cuma tak berapa bes dan ianya lebih sesuai kalau kita buat cok keria atau cok badak atau pun cekmek molek. Satu lagi mat suka ubi keledek yang bersaiz kecil sebab bila merebus ia cepat empuk dan nampak comel2 jee, takde lah tertonggok seketul atas piring, nampak macam tak manis.

rsz_dsc_5292
Sedap dimakan begitu sahaja atau cicah sambal tumis. Kalau dikampung2, ini antara hidangan ringkas sebagai sarapan selain ubi kayu. Kalau goreng pun ok tapi leceh sikit sebab kecik2 dan renyah sikit nak menghirisnya, lainlah kalau keledek bersaiz agak besar. Oh yea ada sesuatu yang menarik untuk anda letak di dapur dan mana2 tempat yang anda rasa sesuai..nampak pratikal, kemas dan menarik..nak tau apa klik sini... Terima kasih.,..dan sebab entri ni hanya keledek rebus, mat tak sertakan resipi yea. Keledek tu cuma cuci bersih, rebus dan letak garam, rebus hingga keledek empuk...Salam semua, jumpa dalam entri lain nanti yea.....

Post a Comment

12 Comments

  1. sedapnye keledek

    manis cmpor pedas cm best je

    ReplyDelete
  2. ya Allah, pcmmmmm! saya sukaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa keledek kaler oren rebus!!!

    ReplyDelete
  3. huuuu pestaim tau ubi keledek cicah smpal petai

    ReplyDelete
  4. Cik Mat,
    Samalah sarapan kita hari ni cuma umi rebus keledek yang warna unggu...sedap dan manis..teringat masa kecil kat kampung di pontian, nenek umi selalu buat sarapan keledek rebus..rindu johor dan orang2 johor la

    ReplyDelete
  5. CMG, sedapnya..selalunya makan keledek xcicah sambal..sebab rasanya yg lemak2 manis tu..mmg mantap..

    ReplyDelete
  6. aduh..
    tak payah makan nasi pun okey,,

    sangat sesuai gitu cecah ngan sambal petai..
    meleleqqqqqqqqqqqqqqqqqqq

    ReplyDelete
  7. cik mat, makan cam gini pun dah kenyang kan.

    ReplyDelete
  8. nampak cam sedap je CMG....selalu mkn cicah gule je.

    ReplyDelete
  9. cik mat...
    nostalgia betull laaa keledek rebus nih...dah lama tak mkn cik mat...huhuhu....kl buat pengat dgn sagu biji atau caca lagikkkkkk best buat minum petang....huhuhu....nak jugak nak jugak nak jugakkkkk!!!

    ReplyDelete
  10. Masyarakatttt feverettt sgt Ubi keledek ni..dah ler manis..cecah gula pun sodap!! perghh

    ReplyDelete
  11. kak liza ternampak sambal petai tu je... sedapppp

    ReplyDelete
  12. Alah bestnye keledek rebusss.. yang purple pun best heheh..

    ReplyDelete

AMARAN KERAS!!!!

DILARANG MELAKUKAN PENGAMBILAN SEBARANG MATERIAL TERUTAMA "GAMBAR" DARI BLOG INI TANPA IZIN DARI PEMILIK. HAKCIPTA TERPELIHARA.