AIR LAICI NENAS......PENYEGAR TEKAK.

P1300650
Wowwww...keji tak?..haha, alah biasa je kann, si mat saja2. Tak de apa yang menarik pasal air ni, sebenarnya mat ada buat sesuatu hari ni insya Allah, jadi dari takde apa2 entri kan, baik lah mat letak benda2 menggoda..haha, pengsan >_< . Oh yea, tu hari ada yang suruh letak entri kek kukus buah2an kan, yang tu nanti yea, tapi kan sama saja dengan resipi lepas2 yang mat letak kat DTS. Tak pe lah, insya Allah nanti letak lagi sekali lagi. Pasal minuman ni ianya senang disediakan, laici tu beli yang dalam tin jelah, mat guna jenama Bilal. Nenas tu pulak mat buat sama macam resipi yang lepas, nenas dadu kecil2 dan masak dengan air, gula pasir dan daun pandan hingga pekat, sejukkan. Lepas tu kita masukkan dalam jug bersama laici tadi, kacau rata dan tambah air secukupnya, tak lupa ais kiub juga. Hidangkan sejuk.. Sebenarnya pasal minuman ni, takde satu resipi yang tertentu, ianya ikut kesesuaian citarasa kita, kecuali minuman2 eksotik yang perlu campuran mengikut sukatan untuk mendapat rasa yang standard. Ok semua, jumpa lagi dengan satu lagi resipi petang nanti....Salam sayang.....

Post a Comment

11 Comments

  1. Memang kejiiiiiiiii!!! sebab aku tak rasaaaa....

    nanti raya nak mntk semua air yg ko letak entry ni bila dtg beraya uma ko...hahahahaaaaaaaaaaaaa

    ReplyDelete
  2. kejam sungguh utk tengahari buta ni

    ReplyDelete
  3. meh, petang ni kita cube try. mesti en suami suka nihhhh...mak minum air panas jeeeee

    ReplyDelete
  4. nak cuba wat untuk isteri mengandong..

    ReplyDelete
  5. huk3
    ase nak pitam tgk nih pakcik mat 0.0

    ReplyDelete
  6. waa...sungguh kejammm..!!!
    slrppp...

    ReplyDelete
  7. pehhh.die punye bau smpi sni.

    ReplyDelete

Peringatan

AMARAN KERAS!!!!

DILARANG MELAKUKAN PENGAMBILAN SEBARANG MATERIAL TERUTAMA "GAMBAR" DARI BLOG INI TANPA IZIN DARI PEMILIK. HAKCIPTA TERPELIHARA.