SUP SARANG BURUNG GINSENG

Sup Sarang Burung Ginseng
Assalammualaikum, salam semua...Hari ni tak de resipi, sebab mat masak yang biasa2. Kebetulan masa mat tulis N3 ni, tetamu baru saja beransur pulang....Tetamu datang bawak rezeki. Rumah kami dikunjungi tetamu dari 1 hari raya hingga ke hari ini, dalam jarak waktu itu, kalau tak silap mat cuma 2 hari saja tiada tetamu yang singgah, hari2 lain pasti ada, paling tidak pun 1 keluarga. Konsep rumah terbuka tidak ada dalam kamus mat gebu, kecuali akan melaksanakan rumah tertutup tak lama lagi..hehe. Sebenarnyakan mat rasa tak sedap hati lah sehari dua ni, tatau lah kenapa,...hmmm,..Tak pe lah kita tinggal kan dulu kesah2 tak bess..

Ok hari ni nak share sup sarang burung yang mat minum, sebenarnya kan ianya hadiah dari pakcik cina kami masa mereka datang beraya tu hari. Terisi dalam 6 botol comel yang disusun kemas dalam kotak, dah yang pastinya logo halal ada dan sahih, harga kalau tak silap mat dalam RM 10 satu botol..,khasiat sarang burung ni banyak, ok mat share serba sedikit yeaa.. Antaranya...

  • Memutihkan kulit, memelihara penglihatan dan elok untuk mereka yang mengidap asma atau semput, ianya dapat memulihkan sistem pernafasan dan menguatkan paru-paru.
  • Zat kologen yang terkandung dalamnya juga dapat meningkat kan nafsu makan (tak relaaaa!), melancarkan sistem pencernaan dan melancarkan perjalanan darah.
  • Baik juga untuk ibu2 hamil, dapat memperkuatkan paru2 bayi, mempercepatkan proses kesihatan si ibu bila bayi dilahirkan dan juga mengurangkan sakit pada pinggang ketika hamil.
  • Untuk wanita jika dimakan secara teratur, dapat melambatkan proses penuaan, meningkatkan daya metabolisme dan memperbaiki struktur kulit, jadi tegang koo!!.
  • Untuk warga tua, dapat menguatkan urat dan tulang serta meningkatkan immune dalam badan untuk melawan penyakit, insya allahh...
  • Untuk kanak2, ianya dapat meningkatkan daya serapan nutrisi yang ada pada setiap makanan serta menguatkan paru-paru..
Wahhh macam2 kann...heheh..tapi ini semua dengan izin Allah swt...Insya allah, kita hanya berusaha dan berdoa...

Post a Comment

13 Comments

  1. salam joe..
    hahaha sempat lagi tu promo...ribu2 tu herba life...

    ReplyDelete
  2. cik mat...patutlah sentiasa hebat...buka ada bela hantu....tapi amalkan minum sup sarang burung rupanya..

    memang hebat cik mat kita

    ReplyDelete
  3. salam ayu...
    teringat pesan sis linn, dia kata cuba koo tengok "punggung" koo, tonggek tak..adehhh sabau je aku, keji si linn nihh!!..haha

    ReplyDelete
  4. hahahah...sis lin kat macam tu..tapikan..memang kenyataan...cik mat putih melepak....lain dr y lain..

    ReplyDelete
  5. Mat, ko lg keji x keluarkan sup ni apasaiiiii??? Kalu x lg laa, akak punya kulit halus mulus pastu balik dr rumah ko, montot terangkat lg 3 inci..hahahahaa..mana nak cari sarang burung ni...sarang semut leh wat sup x Mat?

    ReplyDelete
  6. Eh jaappp..kalau xleh sarang semut, sarang kerengga pun ok kot, baru lah pinggang aii mcm kerengga nnt..hehehe

    ReplyDelete
  7. Salam, Cik Mat.

    Tak terlambat lagikan rasanya nak ucapkan Selamat Hari Raya, minta halalkanlah segala ilmu yang diambil di sini ya... Saya tak pernah try lagi sup sarang burung ni... macam takut lak.. hehe, w/pun slalunya bab makan ni tolak batu ngan kayu je.. hik2

    ReplyDelete
  8. Nah? sup sarang burung? sangat menarik.. kena cuba nie mat!

    New Entry ProfHariz
    Salahkah Jika Aku Menegur?

    ReplyDelete
  9. hampa n keciwa

    singgah umat mat takde makanan

    jngn buat lagu ni next time arrrrrr

    sian rakyat jelata

    no food,no dapur tanpa sempadan
    we need food!!!!!!!!!!

    ReplyDelete
  10. SALAM MAMAIMAN...
    Ok, tapi puan kena lah faham, saya ni bukan full time blogger masak2 dan supply segala jenis resipi kat blog..saya ada komitmen lain..jadi pleaseee understand my situation yeaa...

    ReplyDelete
  11. salam abg mat...

    boleh post gambar sarang burung tu...?

    kalau leh kurangkan skt pinggang ibu mengandung saya nak sangattt...
    hari2 naik tangga tingkat 4, travel jauh gi keje...bila skt pinggang seksaa...

    ReplyDelete
  12. Assalamualaikum...nk promote ckit ye..
    Sarang Burung Walet / Birdnest..tiada bahan campuran..100% original..proses mggunakan air tasnim gau...khasiat terlalu banyak...harga promosi..1 bekas rm50...berat dlm 1bekas lebih kurg 20gram - 25gram...kuantiti sarang dlm 1bekas adalah 2ketul....hrga paling murah dipasaran rm5/gram..
    Berminat boleh call/whatsapp sy zack 0187616617.Atau boleh email sy zackzikry90@gmail.com
    Terima Kasih admin..:)

    ReplyDelete

AMARAN KERAS!!!!

DILARANG MELAKUKAN PENGAMBILAN SEBARANG MATERIAL TERUTAMA "GAMBAR" DARI BLOG INI TANPA IZIN DARI PEMILIK. HAKCIPTA TERPELIHARA.