BEN ASHAARI

Wednesday, January 7, 2009

TAG DARI KAK "N"....

Buat tag dari kak "N" dulu.....harap kak N ok lah yea dengan jawapan tag nihh...Jom kita tengok!!!...

7 FACTS ABOUT MY SELF :-)
  • Anak bongsu dari 4 orang adik beradik...semua jantan u, mak kita kata yang perempuan semua tak menjadi (3 x dia keguguran..sian mak aku!)....
  • Degil tapi tak jahat, kalau bercakap ada kala, macam baru lepas minum minyak pelincir...lajuu semacam, hingga lah sampai di stesen sesuai, aku berhenti leer cakap.
  • Kalau nak sesuatu tu mesti nakk juga, tak kira lah bila masa akan dapat..Tapikan ada kala sampai lupa apa barang yang aku nak, sebab banyak sangat..ahaks!!
  • Paling risau kalau ada pinggan mangkuk lom basuh....sanggup bangun malam2 sebab nak cuci pinggan...sebab mata tak boleh lelap asyik teringat2...
  • Lagi suka guna lesung batu dari blender....tapi kalau kisar cili kering, aku guna blender laa, kalau setakat rempah2 lain tu, lagi suka guna lesung batu, hasilnya berbeza sungguh tau..
  • Tak suka besar2kan pekara yang kecik, sampai tapi heboh macam menteri kena tangkap khalwat gitu u!!
  • Lagi satu kan nak kabar, mat alergi pakai kasut u!!...nanti kaki jadi merah dan melecet..siankan aku, ala2 orang asli gitu!
6 UNSPECTACULAR QUIRKS :-)
  • Suka bising2 kat anak buah, suruh cuci kaki laaa, tangan laaa, jangan pegang barang2 kalau tangan ada minyak. Depa sampai "hangat' wooo dengan pakcik dia niee!!
  • Ada kala macam sensetif, tapi kejap jeee...alah biasalah manusia kan ada perasaan, setakat sensetif sikit tu normal laaa..
  • Rasanya dah 33 tahun, Allah panjangkan usia, merajuk tu boleh kira laa...Ntah macam tak reti nak merajuk, tapi kalau aku merajukkk.....terus lancarkan mogok...tak masak!!!!
  • Kalau nampak ikan dan sayur2 segar, semua kita rembat. Lepas dah bawak balik rumah, lambak kat meja, baru plan nak masak apa...
  • Suka beli2 barang, ada tu tak bukak lagi balut dia....
  • Suka berahsia kalau beli2..yelah kalau omak den tau..habih laaaa...seminggu kena rewind ayat2 cinta dia pada hamba!!!
Sekian jawapan TAG yang diberi oleh kak N...Tak yah tag orang lain laa yeaa...
~:~:~:~:~:~:~:~:~:~:~:~:~:~:~:~:~:~:~:~:~:~:~:~:~:~:~:~:~:~:~:~:~:~:~:~:~:~:~:~:~:~:~:~:~:~:~:~


1 comment:

Azita said...

semua lanang? cam hubby i gak, lagi la...7 org!!!! tu sbb cik mat suka dan pandai sesangat memasak ye.. tak suka pakai kasut? cam elyana tu? abis tu, gi jusco pun x pun x pakai kasut le ye?....dlm keta le...!

Disclaimer

Dunia masakan memang unik. Dari bahan-bahan asas boleh bertukar kepada ribuan jenis masakan yang berbeza rupa, gaya dan rasa.. Itulah keajaibannya... Tiada sempadan untuk berkongsi ilmu mengenainya....

AMARAN KERAS!!!!
DILARANG MELAKUKAN PENGAMBILAN SEBARANG MATERIAL TERUTAMA "GAMBAR" DARI BLOG INI TANPA IZIN DARI PEMILIK... HAKCIPTA TERPELIHARA.