BEN ASHAARI

Thursday, September 25, 2008

BANGKIT NYONYA

Bangkit Nyonya

Bangkit ni pun sama, mat dah buat banyak kali dan dah banyak kali juga letak kat blog, resipi saling tak tumpah macam dulu2 juga..sila rujuk sini yeaa untuk kepastian.....Sekian terima kasih..

3 comments:

pinkpetunia said...

kuih ni kami panggil kuih bakar sagu, fav arwah nyai kite. bila dia dah xde kami stop buat sbb nanti ramai2 rembes masa buat. nape ek tepung tu dpanggil sagu ubi? biji sagu xde pun.

Mat Gebu said...

pinkpetunia...
Terima kasih kerana sudi tinggalkan jejak..mat lupa nak khabar, resipi mula2 dulu guna tepung sagu ubi..tapi yang ni mat guna tepung sagu rumbia..bezanya, sagu rumbia menghasilkan bangkit yang lembut rapuh dan ringan..kalau sagu ubi, bangkit agak keras dan sedikit liat walaupun ringan....harap maklum yeaa...

Flower said...

Kat Perth ni, sagu rumbia tak de, so saya pakai tepong sagu biasa. Ok lah kan.

Disclaimer

Dunia masakan memang unik. Dari bahan-bahan asas boleh bertukar kepada ribuan jenis masakan yang berbeza rupa, gaya dan rasa.. Itulah keajaibannya... Tiada sempadan untuk berkongsi ilmu mengenainya....

AMARAN KERAS!!!!
DILARANG MELAKUKAN PENGAMBILAN SEBARANG MATERIAL TERUTAMA "GAMBAR" DARI BLOG INI TANPA IZIN DARI PEMILIK... HAKCIPTA TERPELIHARA.