BEN ASHAARI

Thursday, November 30, 2017

BEN ASHAARI CUKUP USIA 41 HARI INI...

...Salam semua. Entri ringkas kali ini bagi memperingati ulang tahun Ben Ashaari yang ke 41...akhirnya kita orang sebaya (termasuk jugak Sis Linn, 41 dah...baru adil!), walaupun sebenarnya che mat lagi muda dari dia orang, haha!...Tatau dah nak tulis apa, saban tahun ucapan yang sama di masa yang sama. Selagi kita mampu dan masih berblog, tulis saja lah sebagai kenangan satu ketika nanti. Jadi hari ni che mat nak tuliskan beberapa perkara pasal Ben Ashaari...

  • Kalau nak tau Ben ni walaupun nampak macam kurang mesra, macam 'kejung' ajer, tapi dia baik orangnya, memang ada kala, semua cakap dia mesti betul, tak mo mengalah dan nak menang saja. Tu belum degil dan kepala batu dia lagi, kau sabar ajer lah!...Tapi hati dia lembut wakk...ibarat bunga rose kena hujan, lentuk ajer...haha
  • Satu yang che mat puji, Ben tak pernah lupa apa kebaikkan yang kau pernah buat kat dia, walaupun kau pernah bertekak, rasa macam nak tumbuk muka dia, tapi dia tetap kenang budi kau...serius yang tu memang 'dia'....tu pengalaman che mat lah, tatau lah kalau korang...
  • Dan...dia ni kalau berkawan, dia akan terima seadanya, contoh macam dia dengan che mat... Kita ni hanya seorang 'pak tua' yang serba kekurangan..yang dia pulak tahap2 'retis'..tapi dia tetap hormat pada 'pak tua' ni....bagus kan, sebab dia tau kedudukan 'pak tua' tinggi sikit dari dia..haha....makan hati leer kau, Ben!!..
  • Hampir 10 tahun dah che mat kenal Ben, dari belom dia ada anak hingga dah 3 orang sekarang ni. Dan bila ke Johor, Sedenak adalah destinasi wajib mereka, alhamdulillah, masih sudi datang menziarah. Kukuhnya persahabatan tak perlu kau berjumpa hari2...Ibarat kata Usman Awang - 'biar mati adat - jangan mati sahabat - setia hingga ke kubur'...
Sempena genap usia Ben Ashaari ke 41 hari ini, saya ucapkan selamat hari lahir Ben, moga Allah swt melindungai ben sekeluarga dari segala kejahatan dunia dan akhirat. Dimurahkan rezeki, dipanjangkan usia dan sentiasa diberkati oleh yang maha Esa....Maaf atas segala usik gurau dan teguran saya yang mungkin agak kasar selama ini...Tapi tu normal lah, dah nama pun 'che mat gebu'...

1 comment:

Najeeb Abdullah said...

kincin maness..hb awak. kbai

Disclaimer

Dunia masakan memang unik. Dari bahan-bahan asas boleh bertukar kepada ribuan jenis masakan yang berbeza rupa, gaya dan rasa.. Itulah keajaibannya... Tiada sempadan untuk berkongsi ilmu mengenainya....

AMARAN KERAS!!!!
DILARANG MELAKUKAN PENGAMBILAN SEBARANG MATERIAL TERUTAMA "GAMBAR" DARI BLOG INI TANPA IZIN DARI PEMILIK... HAKCIPTA TERPELIHARA.