MI UDANG D'LAILA , TERUNGGUL DI "NILAI"

Siapa suka makan mi udang?...opss, lupa pulak beri salam, assalammualaikum, haa, baru lah boleh mulakan cerita. Dua tiga menjak ni viral dah pasal mi udang yang paling 'hot' di Nilai, Negeri Sembilan. Rata2 kalau anda tanya mi udang paling unggul kat Nilai di mana? Pasti mereka akan kata di MMA SANTAI CORNER. Boleh dikatakan mereka yang pergi akan memberi komen positif dan hidangannya juga setimpal dengan apa yang kita bayar, selain sedap. Sampai ada yang termimpi2 dengar ceritanya. Pemilik restoran, Kak Dilaila ramah orangnya, senang cerita anda akan disambut seperti keluarga sendiri...

Menu hidangan utama sudah semesti mi udang (ada saiz besar dan sederhana), tapi pilihan memang meluas, ada asam pedas (pelbagai jenis ikan segar, ikut pilihan anda, termasuk asam pedas telur ikan mayong, ini juga salah satu trade mark MMA Santai Corner selain mi udang). Kalau lihat pada gambar atas tu, mesti dapat bayangkan menu yang sedia untuk anda pilih. Pelbagai jenis makanan laut (sotong, ketam, udang dan lain-lain), ikan segar, telur ikan dan kalau masa2 tertentu ada juga menu cendawan kukur, tempoyak ikan patin dan ikan patin dibeli dari Pahang, jangan main-main. Memang rambang mata dan tekak lah, tatau nak pilih yang mana, semua sedap2!...boleh juling...

Nampak tak apa yang che mat nampak...terliur kan, tu baru gambar, kalau dah rasa, dia punya nikmat Allah saja yang tau. Anda juga boleh pesan menu yang anda suka mengikut ikan pilihan anda, nak asam pedas ikan campur kupang. lemak cili padi ketam, apa lagi, sebut ajer, in sha Allah MMA Santai Corner sedia merealisasikan permintaan anda. Geram tengok asam pedas telur ikan mayong tu, menggoda betul..

Jiran che mat, Ben Ashaari antara pelanggan tetap MMA Santai Corner ni tak lupa geng2 KBBA dan ramai blogger2 lain lagi. Menu yang kerap jadi pilihan mereka selain asam pedas telur ikan mayong, ialah Maggi kambing. Maggi kambing bukan masak campak2 macam tu saja, tapi dibuat menggunakan kuah asam pedas dan kambing yang banyak dagingnya. Anda tak makan kambing? Jangan risau, boleh oder maggi ketam, nak meriah lagi, boleh minta kawinkan sotong, ketam, kupang dan udang dalam maggi tu, baru puas hati, semua ada...mau tak meleleh air liur..

Dan terbaru MMA Santai Corner menyajikan hidangan bubur berlauk. Bubur nasi seperti yang anda lihat dalam gambar, dihidangkan bersama lauk pauk sampingan yang pelbagai jenis, rasa che mat hampir 20 jenis, entah-entah lebih dari tu, pilih saja mana yang teringin. Jika anda cari tempat makan sesuai untuk menjamu keluarga, saudara mara atau pun teman2, MMA Santai Corner paling sesuai. Boleh juga buat tempahan meja terlebih dahulu (no untuk dihubungi nanti che mat kongsikan), yelah selalunya memang sentiasa penuh dengan pelanggan.

MMA Santai Corner juga pernah disiarkan dalam Majalah Aroma keluaran Oktober 2015 yang lalu. Che mat senaraikan serba sedikit menu2 popular di MMA Santai Corner, antaranya ialah.

  • Mi Udang (wajib cuba!!)
  • Asam Pedas (pelbagai jenis ikan segar, telur ikan dan telur ikan mayong)
  • Masak lemak cili padi (samada ikan, makanan laut, daging/ayam salai)
  • Asam tempoyak (ikan patin)
  • Kari
  • Maggi Kambing (ikut pilihan anda sama nak kambing atau makanan laut)
  • Bubur nasi (dengan pelbagai jenis lauk pilihan)
Ada lagi menu2 lain, yang tu anda sendiri kena pergi dan lihat, macam mana nak ke MMA Santai Corner? Anda boleh ke...

ALAMAT :MMA Santai Corner @ Dlaila Mee Udang
                   Jalan BBN 1/1F Bandar Baru Nilai
                   Negeri Sembilan

HP            : 011 2313 6081 ( Kak Dilaila Mee Udang)

FB            : Norlaila Dlaila Dlaila

PAGE      : Dlaila Mee Udang

WAZE     : MMA Santai Corner

WAKTU PERNIAGAAN : Jam 5.00 petang - 12.00 malam

HARI  CUTI                  : Setiap hari Selasa minggu ke - 3

Post a Comment

4 Comments

  1. Assalamualaikum che mat, aiseh org jb dah singgah sini,.. sy lalu hari2 tak pernah singgah lg,.. :D

    ReplyDelete
  2. tiba2 meleleh mulut tengok me udang kak laila ni...

    ReplyDelete
  3. Terima kasih Che Mat. Nampaknya, dalam banyak-banyak review MMA Santai Corner, ini yang paling WIN. Dah lama mengidam nak datang sini, cuma masih belum ada kesempatan.

    ReplyDelete

AMARAN KERAS!!!!

DILARANG MELAKUKAN PENGAMBILAN SEBARANG MATERIAL TERUTAMA "GAMBAR" DARI BLOG INI TANPA IZIN DARI PEMILIK. HAKCIPTA TERPELIHARA.