BEN ASHAARI

Saturday, February 6, 2016

SEL KANSER JADI LEMAH DENGAN JUS ANNONA?...

Bila sebut penyakit kanser, kita akan terbayang pesakit yang menderita, selain kena berulang-alik ke hospital untuk mendapatkan rawatan. Kos perubatan memang agak tinggi. Biasanya kanser yang kerap kita dengar lebih kepada golongan wanita, seperti kanser payudara, servik dan sebagainya. Kaum lelaki juga tidak terkecuali, dan paling kerap menghantui kaum lelaki ialah kanser prostat. Kerap yang kita dengar penyakit kanser akan berakhir dengan kematian, tapi itu semua takdir Allah swt, selagi kita hidup, kena terus berjuang dan jangan mengalah, walau apa pengakhirannya. Ayah sedara che mat yang bebangsa cina meninggal disebabkan kanser. Pesakit kanser pada umumnya bergantung pada ubat-ubatan modern. Walaupun ada sumber alternatif yang dapat membantu pesakit, tapi masih yang ada yang kurang tau mengenainya.

Pernah dengar cerita pasal durian belanda yang dapat membantutkan penularan sel kanser? Sebenarnya ia bukanlah cerita kosong, kajian yang begitu teliti telah dibuat dari pakar2 bertauliah, dan memakan masa agak lama, berbelas tahun. Bukan negara luar saja yang menjalankan kajian, negara kita turut menjalankan kajian dan ini telah terbukti, durian belanda memang berkesan melawan sel kanser. Tapi bukan senang nak dapat bekalan durian belanda setiap masa, betul tak...dan atas sebab itu, terhasilnya JUS ANNONA, jus durian belanda yang khasiatnya tak perlu dipertikaikan lagi. Ini berita baik untuk mereka yang mencari perubatan alternatif untuk kanser dari terus merebak.

(contoh pembiakkan sel kanser dalam badan)

Kanser jika tidak dikawal, ia mudah merebak tanpa kita sedar. Ok, bagaimana JUS ANNONA ini bertindak dalam tubuh badan pesakit kanser?. Dalam JUS ANNONA ini mengandungi 4 bahan utama iaitu.
  • ACETOGENIN - Kajian mendapati bahawa buah durian belanda mengandungi acetogenin yang tinggi. Acetogenin berfungsi sebagai agen yang melemahkan pertumbuhan sel kanser. Ia mampu membunuh sel kanser tanpa merosakkan sel - sel normal.
  • VITAMIN C - Durian belanda juga kaya dengan vitamin C. Vitamin C bertindak sebagai antioksiden untuk mengelakkan kerosakkan genetik.
  • MAGNESIUM & POTTASIUM - Magnesium dan pottasium bertindak sebagai agen anti-radang, yang membantu mengurangkan bengkak pada bahagian yang dihidapi kanser.
  • TRYPTOPHAN, METHIONINE & LYSINE - Ini adalah tiga high essential amino acid atau tiga asid amino yang sangat-sangat diperlukan oleh sel-sel dalam badan untuk melawan serangan sel kanser dari merebak
Sedap ke JUS ANNONA tu?...Kalau ambil takde kesan2 sampingan ke?...Ok, che mat sendiri dah mencuba. Sukatan untuk yang dalam botol tu kita ambil 1 - 2 sudu besar sebelum makan pagi dan malam. Rasa dia sedap, tak manis dan yang penting khasiatnya untuk kesihatan. Satu lagi yang che mat suka pasal JUS ANNONA ia juga didatangkan dalam bentuk sachet. Ini memudahkan anda bawa ke mana - mana. Cara pengambilannya mudah, yang sachet tu 1 sachet sehari sebelum sarapan atau makan malam Jika anda menggunakan JUS ANNONA yang dalam botol, bila dan buka, seelok-eloknya simpan dalam peti sejuk untuk tahan lebih lama.

Satu lagi JUS ANNONA boleh diambil pada usia seawal 6 tahun ke atas, tapi dos yang disyorkan 1 sudu saja bergantung kepada masalah kesihatan. Untuk pesakit gaot juga sesuai (yang ni boleh kasi Bak che mat cuba, dia ada sakit gaot). Bagi pesakit kanser yang menjalankan kemoterapi, mereka boleh minum JUS ANNONA ini selepas 3 hari dari waktu kemoterapi, dengan syarat anda tidak makan sebarang ubat kemoterapi. Pada pendapat peribadi che mat lah, JUS ANNONA ini memang bagus untuk tubuh badan. Kadang- kadang kita sendiri tak boleh nak agak penyakit yang bakal datang, seelok-eloknya kita amalkan dulu JUS ANNONA semasa sihat. Yelah mencegah tu kan lebih baik dari mengubati, jangan tunggu dah sakit baru kita nak mencuba. Amalkan dari sekarang. 

Untuk lebih informasi mengenai JUS ANNONA, anda boleh ke

Laman web rasmi JUS ANNONA - ANNONAOFFICIAL

Facebook : JUS ANNONA

Atau hubungi...

Annona Careline - 016 449 7181
                               016 446 7181
                               016 446 4181

5 comments:

iffah hussin said...

Suka minum jus durian belanda, Bagus juga ada Jus Annona ni , Sebab susah nak cari Durian Belanda di pasaran.

Nina Mirza said...

Nina pun dah rasa Jus Annona ni Che Mat, sedap...!! Nina akan amalkan..

Nazlee Ismail PCL said...

risau la kan bab sakit kanser ni boleh bawa maut, umum dah tau mesti kena buat kimo terapi..ada masalah sampingannya dari ubatan yg diguna. Bagus ada jus buah durian belanda merawqt secara semulajadi..tggu lagi

Admin Reen said...

Alhamdulillah dgn adanya Jus Annona ni.. derita pesakit kanser dpt di ringan kan..

yang baik said...

belum jumpa lagi... boleh cari

Disclaimer

Dunia masakan memang unik. Dari bahan-bahan asas boleh bertukar kepada ribuan jenis masakan yang berbeza rupa, gaya dan rasa.. Itulah keajaibannya... Tiada sempadan untuk berkongsi ilmu mengenainya....

AMARAN KERAS!!!!
DILARANG MELAKUKAN PENGAMBILAN SEBARANG MATERIAL TERUTAMA "GAMBAR" DARI BLOG INI TANPA IZIN DARI PEMILIK... HAKCIPTA TERPELIHARA.