SANDWICH TUNA ROTI SEKAM.

rsz_sandwich_roti_sekam (1)
Malam semua, petang tadi masa cm masak lauk untuk bonda berbuka puasa, sempat juga lah cm buat sandwich....errr yang ni bukan untuk bonda tapi untuk tekak cm sendiri. Sebab ada baki ikan tuna, jadi ku buat sanwich tuna sudah lah, jangan membazir. Sandwich satu hidangan dalam kategori lengkap, nak2 bila ada penggunaan sayur mentah seperti daun salad, timun, tomato dan bahan2 lain. Cm letak juga sekeping keju. Cara menyusun bahan2 ikut style andalah nak mana dulu, tapi selalunya sayur2an kemudian baru bancuhan ikan tuna atau keju. Tapi cm letak ikan tuna atas keju. Keju tu anda guna cheesedale dan cm paipkan sos thousand island..

Roti cm guna jenis wholemeal atau roti sekam. Roti sandwich biasa juga boleh digunakan, cuma roti sekam lebih sehat dan bagus untuk sistem penghadaman. Sesuai juga sebagai bekal anak anda ke sekolah. Entri macam ni dah kerap cm letak, jadi tak perlu resipi sebab kalau anda lihat, ia bukan satu benda makan yang perlukan pembuatan yang rumit. Cuma perlu ada ikan tuna dalam tin ditos dan hancurkan. Campur dengan bawang besar yang didadu, 1 biji bawang putih, cincang halus dan jus limau kasturi dan mayonnaise dalam 2 camca besar. Kacau rata2 dan boleh guna, nak rasa lebih meriah ajak anak2 buat sekali....

Ok sebelum cm tamatkan entri ini, cm nak sentuh sikit pasal moral orang2 kita, baru2 ni jiran cm, Ben Ashaari, gambar beliau telah disalah gunakan menjadi gambar porfile untuk seorang ini. Bukan nak kata apa, kalau rasa tak de keyakinan nak letak gambar sendiri, tak perlu lah nak guna gambar orang lain. Apa kepuasan yang anda dapat berbuat demikian?..Sekadar didunia sahaja, dikemudian hari?..Ini yang kita nampak, yang tak nampak tah2 lagi ramai...hmm, jadi anda singgahlah baca dan kalau sudi reportkan sekali, gunakan wall FB anda... Terima kasih..

Post a Comment

0 Comments

AMARAN KERAS!!!!

DILARANG MELAKUKAN PENGAMBILAN SEBARANG MATERIAL TERUTAMA "GAMBAR" DARI BLOG INI TANPA IZIN DARI PEMILIK. HAKCIPTA TERPELIHARA.