BEN ASHAARI

Saturday, February 9, 2013

SELAMAT TAHUN BARU CINA 2013...

rsz_chinese_new_year_2013
Selamat Tahun Baru Cina untuk semua teman2 bebangsa cina. Kalau ikut kalender mereka, tahun 2013 ni mereka merayakan tahun Ular.....sssssss, ..Kira adik pada tahun Naga lah kan. Kalau tanya cm kenapa buat entri ini?.. Cm sambut CNY juga ke?, tidak lah macam tu, cm pun ada teman2 dari mereka yang berbangsa cina, dan makcik2 cm pun ada yang berbangsa cina. Tahun baru cina ini sama seperti awal Muharam bagi orang Islam, ikut kalender mereka. Jadi rasanya takde salah apa2 pun kalau cm buat entri dan beri ucapan macam ini, ia bukan melibatkan hal2 keagamaan dan sebagainya, hanya budaya. Tak lupa pada blogger2 masakan dan blogger pengumpul barang2 antik bebangsa cina yang berada dalam dan luar negara, selamat tahun baru cina. 

Bagi mereka2 yang pulang ke kampung halaman, berhari2 di jalan raya. Dan ikut jadual sepatutnya untuk mengelakkan kesesakkan. Satu lagi nak pesan, kunci rumah anda elok2, bagi tau jiran atau pihak polis jika anda hendak meninggalkan rumah dalam jangka masa yang lama. Apa2 pun moga anda semua selamat sampai ke destinasi dan bergembira bersama mereka yang tersayang. Che mat pun nanti nak pergi ziarah makcik2 cina. Untie2 semua, luu kasi tunggu guaa datang okeh...ang pow siap2 kasi isi..jangan lupa... hehe....GONG XI FATT CAI...

No comments: